Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvad synes I om konceptet "Regnbuebørn"?!

18.marts 2011 kl. 21:42
Luk
Medlem siden 01-07-2008
Sidst online 19-12-2012
18-03-2011 21:42
Luk
Medlem siden 01-07-2008
Sidst online 19-12-2012
Godt skrevet
0

Prøv at tjekke siden ud.. http://regnbuebarn.dk/

Kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes om at lave et barn sammen uden at ville dele sit liv med hinanden, men stadig samarbejde om det..?

For mig virker det lidt som en udvidelse af forbrugermentaliteten.. Jeg er ikke speciel konservativ, men kan ikke se at det er i barnets tarv.. men måske jeg ikke har ret.. men vildt synes jeg altså at det er.. :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.marts 2011 kl. 07:35
Luk
Medlem siden 28-05-2008
175 startede debatter
629 skrevne indlæg
19-03-2011 07:35
Luk
Medlem siden 28-05-2008
175 startede debatter
629 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Sådan et barn er min mand faktisk...

Men det var vist før der var en hjemmeside, for folk i samme situation

Men svigermor boede i et feministisk kolletkiv og havde bestemt ikke lyst til at få sig en mand, men gerne et barn - så hun tog beslutningen at hygge sig lidt med en god ven til en julefrokost - hvor hun tilfældigvis vidste at hun havde ægløsning.

Men 9 mdr senere, kom en lille dreng til verden - til et liv hvor mor og far var gode venner. Dette har altid fungeret rigtig godt, og tror at min mand er blevet sparet for mange skænderier og uafsluttede følelser mellem mor og far, som skilsmissebørn kan opleve. Hans forældre har altid kommunikeret godt, og "arbejdet" godt sammen om ham. Men han mangler jo lidt det børn får ved at vokse op i en "kernefamilie", men til gængæld er han er mand uden nogen fordomme, og ser på tingene ud fra det syn at der ikke er noget der er rigtigt eller forkert - og er super tolerant for hvordan man kan leve sit liv. Og det er jo en af de ting jeg elsker ham for...

Nå, bare en lille lignende historie fra 70érne, men hvor svigermor, sikkert godt kunne have brugt en lignende hjemmeside dengang  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.marts 2011 kl. 09:28
Luk
Medlem siden 13-06-2008
128 startede debatter
1962 skrevne indlæg
Sidst online 22-02-2013
19-03-2011 09:28
Luk
Medlem siden 13-06-2008
128 startede debatter
1962 skrevne indlæg
Sidst online 22-02-2013
Godt skrevet
0

syntes at det er så fedt at der findes sådan noget, en af mine veninder er sådan et barn og hendes 2 søskende . hendes mor er lesbisk og fandt en af sine venner der kunne dornere .

og hvad er en kernefamilie idag.. der er ikke mange af dem tilbage. mange af dem jeg kender  der har børn er gået fra hinanden eller har børn fra et tidligere forhold..

og tænker at hvis man som single kvinde ønsker at få et barn og alderen er ved at være op over er det da den fedeste løsning i stedet for at finde en tilfældig mand og have sex med og derefter stå med alt ansvar selv eller pådukke en mand der slet ikke ønsker at blive far at betale børnepenge osv.

så ja jeg syntes at det er en godt koncept..

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
21.marts 2011 kl. 07:50
Luk
Medlem siden 24-03-2008
587 startede debatter
2033 skrevne indlæg
Sidst online 15-08-2017
21-03-2011 07:50
Luk
Medlem siden 24-03-2008
587 startede debatter
2033 skrevne indlæg
Sidst online 15-08-2017
Godt skrevet
0

Alt for mange børn kommer i klemme hos forældre som bliver skilt og af den ene eller anden årsag ikke kan finde ud af at få et ordenligt forhold til hinanden. Jeg må nok indrømme, at jeg nok er mere til "denne model" end når singler eller lesbiske lader sig inseminere - her får barnet nemlig mulighed for at kende både mor og far, og barnet er skabt fordi begge ønsker det og vil være en del af dets liv.

Jo, det er da en alternativ måde at få et barn på, men vores samfund er bare ikke bygget op omkring kernefamilien længere....

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers
21.marts 2011 kl. 11:28
Luk
Medlem siden 26-06-2008
212 startede debatter
1336 skrevne indlæg
Sidst online 14-08-2013
21-03-2011 11:28
Luk
Medlem siden 26-06-2008
212 startede debatter
1336 skrevne indlæg
Sidst online 14-08-2013
Godt skrevet
0

Nu er jeg jo i mødregruppe med regnbue-familie, hvor mor bor sammen med en anden pige og far med en anden mand. Det fungerer i allerbedste stil, næsten som en skilsmissefamilie. Pigen er fast hos far 2 dage om ugen og indimellem henover weekenden.

Så jeg synes fint om konceptet, vi lever i 2011 og der er efterhånden mange former for kerne-familier i dagens danmark. Man kan da godt sige at det efterhånden minder lidt for meget om designerfamilier, hvor mor og far er lidt for ego-centreret...., tjaa, jeg ved det ikke, men tror nu at konceptet er kommet for at blive.

Hej fra Helle

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
21.marts 2011 kl. 15:11
Luk
Medlem siden 01-07-2008
148 startede debatter
761 skrevne indlæg
Sidst online 19-12-2012
21-03-2011 15:11
Luk
Medlem siden 01-07-2008
148 startede debatter
761 skrevne indlæg
Sidst online 19-12-2012
Godt skrevet
0

Hmmm,, Ja i har nok ret.. Kan godt se at der nok ikke er samme klemte følelser som ved en skilsmisse, men ska vidst stadig lige vende mig til at det findes..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.maj 2013 kl. 11:58
Luk
Medlem siden 30-10-2007
287 startede debatter
792 skrevne indlæg
13-05-2013 11:58
Luk
Medlem siden 30-10-2007
287 startede debatter
792 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Hej.

Jeg faldt lige tilfældigt over denne tråd og måtte kommentere.

Jeg er selv lesbisk, lever med en kvinde som jeg har fået 2 skønne tøser med.

Vi valgte at bruge en af vores venner som doner, ved at han ordnede det har skulle ude på toilettet i en plastikposer, kom ind til mig (som er bio mor for dem begge) med sæden i en engangssprøjte som jeg så selv puttede op og skød af. Med den store lykkes det i første forsøg og med den lille måtte vi bruge 3 forsøg.

Men vi valgte en ven som doner for at vi kunne fortælle vores børn, hvor de præcist kommer. Men faren fungere også som far på vores præmisser. (Ja det lyder forkert, men det er mig og madmor der bestemmer alt om opdragelse osv.) faren ser dem når har har tid eller når ungerne selv giver udtryk for at de savner ham.

Det fungere bare super godt og på den måde syntes vi at vores unger er lidt mere priviligeret end "alm" børn, da de har 2 mødre og en far som elsker dem over alt i verden. Samtidig har de stadigvæk 2 forældre boende sammen med dem, så der mister de heller ikke noget.

Det eneste sted de kan miste lidt er med mande kontakt i hverdagene, men der træder alle vores andre mandlige venner så ind og giver dem det de mangler.

Så set i et overordnet synspunkt så mener vi ikke at vores børn tager nogen skade, snarer tværtimod.

Hilsen Mumle
Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Nadia Shila og hendes mor i skænderi: ’’Jeg tilgiver hende ikke’’
Nadia-shila og hendes mor har altid haft en turbulent men alligevel tæt forhold. Det tyder på at være ved sin ende da Nadia-Shila ikke længere tilgiver sin mor, men holder kun kontakten grundet familie relationen. Se sæsonpremieren på De unge mødre tirsdag d.14/8 kl.20:00 på Kanal 4 eller stream på Dplay.dk.
Videoen der går lige i hjertet – døve får hørelsen igen
I en gribende og livsbekræftende reportageserie følger man otte døve danskeres utrolige og bevægende vej ud af stilheden, og ind i en verden hvor de kan høre igen. De følges før, under og efter en operation, som forandrer deres liv og giver dem hørelsen tilbage. Men vejen til at leve med hørelse er benhård.
Er hun mon verdens mindste pige?
Denne 5-årige pige lider af en sjælden sygdom som gør, at hun altid vil være meget lille.
Gravid i 7. måned: Stiller op i stor poledance konkurrence
At være gravid i 7. måned sætter ikke en stopper for Kats planer om at stille op i en stor poledance konkurrence
FANTASTISK! Lille Oliver hører for første gang
Oliver på 11 måneder er stærkt hørehæmmet. Se når han får lyd på for første gang.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 10-08-2018

Emetofobi
  • Faderstuen - 09-08-2018

Min datter er en løgner!
  • Zenias Liv Som ... - 07-08-2018

Kærlighed og kildevand
  • Mor på førstekl... - 01-08-2018

Når angsten tager over

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 10-08-2018

Emetofobi
  • Faderstuen - 09-08-2018

Min datter er en løgner!
  • Zenias Liv Som ... - 07-08-2018

Kærlighed og kildevand
  • Mor på førstekl... - 01-08-2018

Når angsten tager over

Nyeste artikler

Børnemode fra Fashion week: Trends Forår/sommer 2019

Redaktionen tog til CIFF Kids - Copenhagen International Fashion Forum - i august 2018. Her var mange Bloggere, Indkøbere og Tendens-spottere mødt op, heriblandt os, for at spotte trends og tendenser til SS19 (Spring/Summer 2019). Læs mere

Spørg Jordemoderen: Kan jeg føde vaginalt efter 2 akutte kejsersnit?

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Kan man føde vaginalt, hvis man har været igennem 2 akutte kejsersnit? Læs mere

Spørg Jordemoderen: Manuel eller elektrisk brystpumpe?

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvilken brystpumpe er bedst at bruge - en manuel eller en elektrisk? Læs mere

Spørg Jordemoderen: Bristning og fødsel i vand

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Bristning og fødsel i vand - kan man forebygge at man brister, hvis man vælger at føde i vand? Læs mere

Spørg Jordemoderen: Hvad er bækkenløsning? Og kan man få det tidligt?

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvad er bækkenløsning? Og kan man godt få det tidligt? Hør svaret i dette videointerview. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Chiliplaster - hvordan virker det?

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvad er chiliplaster - og hvordan virker de? Gode råd til smertelindring – også til dig der skal føde hjemme. Læs mere

Nyeste artikler

Redaktionen tog til CIFF Kids - Copenhagen International Fashion Forum - i august 2018. Her var mange Bloggere, Indkøbere og Tendens-spottere mødt op, heriblandt os, for at spotte trends og tendenser til SS19 (Spring/Summer 2019). Læs mere

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Kan man føde vaginalt, hvis man har været igennem 2 akutte kejsersnit? Læs mere

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvilken brystpumpe er bedst at bruge - en manuel eller en elektrisk? Læs mere

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Bristning og fødsel i vand - kan man forebygge at man brister, hvis man vælger at føde i vand? Læs mere

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvad er bækkenløsning? Og kan man godt få det tidligt? Hør svaret i dette videointerview. Læs mere

Denne video er en del af Afsnit 7, hvor Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvad er chiliplaster - og hvordan virker de? Gode råd til smertelindring – også til dig der skal føde hjemme. Læs mere