Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Den evigt tilbagevendende indvendige bums...

Slettet bruger

16.februar 2012 kl. 19:32
Slettet bruger
16-02-2012 19:32
Godt skrevet
0

Nederst på hagen, venstre side, nøjagtigt og præcist samme sted hver evig eneste gang... Der får jeg denne her kæmpe store indvendige bums. Sådan i gennemsnit en gang om mdr...
En mega stor og rødblussende bule, som dunker og er så øm, at jeg kan begynde at hyle hvis jeg rammer den lige midt på, ved et uheld.
Og der kan intet komme ud af den - INTET! Jo, når jeg har presset og trykket og jernet længe nok rundt i den, så kommer der verdens mindste dråbe gennemsigtigt væske ud. Og når jeg har fået sat neglen i den, så kommer der mere af væsken, og blod!
Og så bliver den grim for alvor. Med sår på, og ser betændt og klam ud.
Det bedste er at lade den være i fred - HELT i fred! Det ved jeg godt! Men det er så svært... Den sidder der, og dunker og banker og buler ud, og jeg kan mærke den konstant... Jeg har lyst til at tage en skalpel, og virkelig skærer den af med roden! Grave ind under den og tømme ud, så den aldrig kommer igen.

Jeg ligner simpelthen noget der er løgn, med det horn stikkende ud af hagen altså...
Hvad, hvorfor og hvordan? Og hvordan fanden kan det lade sig gøre, at den kommer samme sted altid???

Hjælp mig af med min lille pestbule, i damer må da have nogle god råd og forklaringer?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.februar 2012 kl. 19:38
Luk
Medlem siden 28-01-2008
119 startede debatter
451 skrevne indlæg
16-02-2012 19:38
Luk
Medlem siden 28-01-2008
119 startede debatter
451 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Men bliver nødt til at skrive at jeg har nøjagtigt det samme :( så følger med for gode råd :)
Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
16.februar 2012 kl. 19:54
Luk
Medlem siden 15-01-2009
46 startede debatter
1875 skrevne indlæg
16-02-2012 19:54
Luk
Medlem siden 15-01-2009
46 startede debatter
1875 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Du har formentlig en lille kirtel/pore siddende på præcis det sted. Poren har en usynlig udgang, og når denne stoppes til med hudfedt, så opstår der betændelse derinde.

En anden forklaring er den hormonelle. Jeg får fx en bums i øret på samme sted, hver gang min cyklus rammer samme punkt.

Lad din tilstoppede pore være, så bliver den ikke større og størrer. Hvis der går hul, så rens grundigt og undgå derefter at pille. Bakterier forværrer urenheder meget.

Hvis den bliver meget stor og byld-lignende, så skal der noget penicillin o.lign. til.

Venligst Malene

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
16.februar 2012 kl. 20:01
Luk
Medlem siden 08-03-2009
54 startede debatter
239 skrevne indlæg
16-02-2012 20:01
Luk
Medlem siden 08-03-2009
54 startede debatter
239 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Jeg får selv urenheder på hagen,specielt i højre side,når jeg nærmer mig mens. Og fik en gang at vide,at det hormonelle sidder lige der..

Knus
Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Daisypath Happy Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers Daisypath Happy Birthday tickers
16.februar 2012 kl. 20:40
Luk
Medlem siden 11-07-2010
148 startede debatter
926 skrevne indlæg
16-02-2012 20:40
Luk
Medlem siden 11-07-2010
148 startede debatter
926 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

dén kender jeg godt! Min kommer dog ikke så ofte, så mit har ikke noget med cyklus at gøre tror jeg. Den kommer bare når det passer mig allerdårligst, fx op til fotograferinger, start på ny skole/job eller vigtig familiefest. Typisk. Og umulig at skjule. Man føler jo også bare at den lyser i mørke!!?

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Maternity tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Slettet bruger

16.februar 2012 kl. 20:45
Slettet bruger
16-02-2012 20:45
Godt skrevet
0
Ved jeg ikke... Måske? Jeg synes bare ikke nødvendigvis det er i den forb...!!?!

Og Mulli, det gør den! Den lyser uden tvivl i mørke!
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.februar 2012 kl. 20:49
Luk
Medlem siden 25-12-2010
42 startede debatter
533 skrevne indlæg
Sidst online 25-03-2014
16-02-2012 20:49
Luk
Medlem siden 25-12-2010
42 startede debatter
533 skrevne indlæg
Sidst online 25-03-2014
Godt skrevet
0
Her har jeg samme problem.. Har lidt hele mit liv med acne.. Og fandt til sidst ud af at citronsaft er yderst effektivt.. Var en lægestuderende der fortalte mig det. Det er hoved ingrediencen i de fleste bumsemidler åbenbart.. Eller rettere den kemiske version..

Så når jeg "blomstrer" presser jeg en citron og smørrer med vatrondel det plagede område. Og om natten tager jeg en klat tandpaste på.

Men pas på.. Det kan være voldsomt udtørrende begge dele..
Anmeld
Svar
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers Daisypath Anniversary tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers Daisypath Anniversary tickers
16.februar 2012 kl. 21:26
Luk
Medlem siden 12-04-2010
180 startede debatter
1743 skrevne indlæg
16-02-2012 21:26
Luk
Medlem siden 12-04-2010
180 startede debatter
1743 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

de gør nasse ondt jeg har osse en men den sidder i nakken og der kommer lige pludselg meget ud af den når jeg klemmer uden at tænke og det sker som regel ikke de smartesete steder og så sidder jeg der...

men jeg er glad for at den sidder i nakken hvor den kan gemmes af håret... og ik i ansigtet...  jeg skal prøve det der med citron det lyder helt uskadeligt...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.februar 2012 kl. 22:13
Luk
Medlem siden 23-08-2006
184 startede debatter
3367 skrevne indlæg
16-02-2012 22:13
Luk
Medlem siden 23-08-2006
184 startede debatter
3367 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

og det er sku pisse træls :( ingen råd herfra, men vil prøve citron næste gang

sanne

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.februar 2012 kl. 11:05
Luk
Medlem siden 08-06-2009
370 startede debatter
8224 skrevne indlæg
17-02-2012 11:05
Luk
Medlem siden 08-06-2009
370 startede debatter
8224 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

hvis citron er vidundermidlet kan jeg den perfekte ansigts scrub

1spk. citron saft

1 spk. salt

1 spk. honning

(det kan svie ved rifter osv men den er god)

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Slettet bruger

17.februar 2012 kl. 18:52
Slettet bruger
17-02-2012 18:52
Godt skrevet
0

Ej da jeg var lidt yngre proppede jeg af og til en krads aquafresh på og på en eller anden måde synes jeg faktisk det hjalp, det var som om der ligesim kom hul og det vide kom til syne.. Altså som om den arbejdede med en så det gik lidt hurtigere at få det overstået eller hvad man siger.. :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere