Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Nogen med Kolik barn?!

30.oktober 2010 kl. 19:32
Luk
Medlem siden 22-07-2010
Sidst online 28-04-2014
30-10-2010 19:32
Luk
Medlem siden 22-07-2010
Sidst online 28-04-2014
Godt skrevet
0

Hej allesammen 

Jeg har lige nogen spørgsmål til jer med et kolik barn...
Ville blive glad hvis der var nogen som havde lyst til at svare ..

• Hvornår begyndte det?? (hvilken alder)?
  • Hvordan fandt i ud af det var kolik?
  • Hvornår på døgnet skreg barnet, og i hvor mange timer??
  • Ville barnet sove selv på det tidspunkt på døgnet, hvor barnet ikke skreg?
  • Er der nogen som bare generalt kan fortælle hvordan Kolik er, og hvordan det starter??

På Forhånd tak 

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
30.oktober 2010 kl. 19:52
Luk
Medlem siden 16-08-2007
15 startede debatter
769 skrevne indlæg
30-10-2010 19:52
Luk
Medlem siden 16-08-2007
15 startede debatter
769 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja Maya har lidt kolik, og jeg har efterlyst gode råd inde på facebook gruppen, men ingen har svaret, så tror ikke der er andre der døjer med det, heldigvis da!

- Det begyndte da hun var ca. 3 uger gammel.

- Gennem zoneterapeut

- Forskelligt men mest om eftermiddagen og aftenen. Hun skriger næsten hele tiden når hun er vågen.

- Nej det er svært at få hende til at sove, men ligger hun ved siden af mig oppe i sengen lykkedes det som regel, bare ikke om aftenen og eftermiddagen.

- Det er mavesmerter hos barnet. Det kan skyldes flere ting. Her mener vores zoneterapeut at det er fordi hendes tarmsystem er umodent eller hun sluger for meget luft under amning.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers
30.oktober 2010 kl. 20:49
Luk
Medlem siden 22-07-2010
133 startede debatter
565 skrevne indlæg
Sidst online 28-04-2014
30-10-2010 20:49
Luk
Medlem siden 22-07-2010
133 startede debatter
565 skrevne indlæg
Sidst online 28-04-2014
Godt skrevet
0

Lyder ikke godt ..

Min datter har stortset skreget natten lang siden jeg fødte hende..
Og jeg frygter virkelig det er kolik..

Først troede vi det kunne være mave kneb, men så skal hun åbenbart have hård mave, eller dírre ,
og det har hun ikke... Og hun har jo den der faste døgn rytme hvor hun skriger i... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.oktober 2010 kl. 21:02
Luk
Medlem siden 07-04-2009
152 startede debatter
1394 skrevne indlæg
30-10-2010 21:02
Luk
Medlem siden 07-04-2009
152 startede debatter
1394 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Svarer lige selvom jeg ik er dra jeres gruppe..

Min datter havde kolik.. Det burde virkelig forbydes..

Det startede da hun var 1½-2 uger

Baby har kolik når de græder mere end 3 timer om dagen 3 dage i ugen i 3 uger.

Så efter nogle uger med en masse skrig og gråd og en tur til lægen som konkluderede det nok "bare" var kolik. Så havde jeg så forklaring selvom det overhovedet ikke gjorde det bedre..

Min datter begyndte at skrige og græde ved 18-19 tiden og fortsatte til ca 23 enkelte gange længere ud på natten til kl 1-2

Så omkring 4-6 timer, en sjælden gang i mellem var der også lidt om morgenen men ikke meget..

Hun sov ok om dagen - var indimellem lidt svær at få til at sove, men tog 3 timer i streg for det meste.

Kolik er bare en betegnelse for når barnet græder meget.. Årsagen til kolik er ikke ens for alle..

Min datter havde en hård tur til verden som stjernekigger og blev hevet ud med sugekop efter mange timers veer og pressen. Så hendes nakkehvivler havde låst sig i den ene side, hvilket påvirkede hende så hun havde ondt i nakken og ku ikke dreje hovedet så meget til den ene side.. Nakkehvirvlerne kan også påvirke tarmsystemet så hun havde også utrolig ondt i maven og svært ved at komme af med prutter og afføring..

Vi var 5 gange hos kiropraktor som drejede og trykkede på hende..

Efter 3 gange var der en betydelig ændring, men også et lille tilbagefald og efter 5 gang var det helt væk..

Da jeg stod midt i det troede jeg faktisk det var normalt at børn græd så meget.. Så prøvede bare at komme igennem det bedst muligt, men fortryder nu at jeg ik tog afsted til kiropraktor noget før..

Du velkommen til at sende en pb hvis du har flere spm :)

• Er der nogen som bare generalt kan fortælle hvordan Kolik er, og hvordan det starter??
  •  
Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
30.oktober 2010 kl. 21:17
Luk
Medlem siden 09-02-2010
120 startede debatter
804 skrevne indlæg
30-10-2010 21:17
Luk
Medlem siden 09-02-2010
120 startede debatter
804 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vores søn har kolik, jeg giver ikke meget for den diagnose da jeg sys det er lidt en "skraldespandsdiagnose" som man ikke kan bruge til andet end at ens barn græder, har ondt i maven og at man skal gå hjem og vente til han er tre måneder hvor det skulle gå over.. Men kan da svare på dine spørgsmål om hvordan det fungerer her..

- Han var ca. 2 uger da det startede..

- Først mistænkte vi han havde ondt i hovedet (han er taget med sugekop og fik smertestillende pga. det hans første leveuge), men da det bare fortsatte med skrigeturerne begyndte vi at mistænkte at der var noget andet galt.. Tog til lægen med ham hvor vi bare fik af vide han havde noget mavekneb men begyndte selv at tænke at det ikke bare var mavekneb og en nat hvor han skreg gogglede jeg det og efter hvad jeg fandt frem til via diverse hjemmesider var jeg ikke i tvivl om det var kolik, for beskrivelsen af det, f. eks. at barnet sover og så knuger sig helt sammen og herefter græder, eller at det starter sidst på dagen og at han skriger mere end tre timer i døgnet, ja det var helt klart sådan han havde det.. Desuden er det meget tydeligt at han har ondt.. Efterfølgende har lægen stillet "diagnosen" kolik..

- Det starter som regel omkring klokken 18-19 stykker og fortsætter til ca. 5 næste morgen, i det tidsrum sover han små lure men aldrig længere end en halv time af gangen, hvor han "lader op" til næste skrigetur.. Det er til gengældt sikkert at han sover om formiddagen, hvor han går helt omkuld, og maven stopper med at køre..

- Ja, det er ikke noget problem at lægge ham hvis bare han er træt så længe han ikke har ondt. Det er dog som om han har svært ved at prutte når han lægger på ryggen og sover bedst på maven (selvom man ikke må lægge dem sådan har vi ham ofte liggende på brystkassen og sove)

- Altså man definerer kolik som mavesmerter hvor barnet skriger minimum 3 timer i døgnet minimum 3 døgn i ugen og minimum i tre uger.. Vores dreng er 5 1/2 uge, og det er bare taget til, tager tid fra han starter med at skrige til han stopper, og det er mellem 8-10 timer i døgnet. Dertil kommer at han ofte har for ondt til at kunne spise, så han tager ikke nok på.. Ved dog ikke om det er typisk.. VIl sige at hvid gråden ikke kan forklares med at han er sultent, skal have ren ble eller er træt, men er tydelig smertegråd så tror jeg man kan snakke om det er kolik..

Håber din lille pige ikke har det, det er drønhårdt.. Vi går to mand hjemme og passer et spædbarn og på trods af det så får vi hverken spist eller sovet, fordi tiden bare går med at trøste og trøste og trøste, og det er så hårdt at se på lillefyren har ondt

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.oktober 2010 kl. 21:19
Luk
Medlem siden 18-08-2009
361 startede debatter
2744 skrevne indlæg
Sidst online 24-08-2013
30-10-2010 21:19
Luk
Medlem siden 18-08-2009
361 startede debatter
2744 skrevne indlæg
Sidst online 24-08-2013
Godt skrevet
0

Min datter havde også kolik, og det burde virkelig forbydes, det er forfærdeligt...
Hun skreg og skreg, og der var bare intet der hjalp, det er sku ikke nemt når jeg er alene med hende, og storebror, der skulle have læst historie, børstet tænder og hvad han nu ellers skal inden senge tid.

Hun skreg HELE aftenen fra mellem 17 og 18 og så til efter 23.  

Hun var den skønneste og gladeste pige formiddag og eftermiddag, men et helved om aftenen.

Jeg tog hende til kiropraktor, der mærkede på hende, og kunne konstaterer at hun var låst i ryg og nakken(måske grundet hendes hurtige fødsel på 7 kvarter), så allerede efter første behandling var der bedring, og hun var aften 4 gange, to gange bare tjek. Og så var hun helt fantastisk igen, og hun græd ikke mere.

Prøv evt. kiropraktor, det hjalp her.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
31.oktober 2010 kl. 16:21
Luk
Medlem siden 03-02-2010
66 startede debatter
313 skrevne indlæg
Sidst online 04-12-2012
31-10-2010 16:21
Luk
Medlem siden 03-02-2010
66 startede debatter
313 skrevne indlæg
Sidst online 04-12-2012
Godt skrevet
0

Som behandling for kolik anbefales  kiropraktik, zoneterapi og kranium sakral terapi(er ikke 100 på stavemåden). Da min store pige døjede med kolik, fra ca. 2 ugers alderen til 8 ugers alderen, skulle vi bare 2 gange til zoneterapeut, og så var det ovre. Skulle det ske med min lille pige, ville jeg ikke tøve med at tage afsted med det samme. For det er alt for hårdt ilængden med et barn der græder så meget.

det snart går over.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere