Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Yasmin p-piller

14.juli 2011 kl. 16:02
Luk
Medlem siden 11-04-2009
14-07-2011 16:02
Luk
Medlem siden 11-04-2009
Godt skrevet
0

Lige et p-pille debat-spørgsmål...

Nogen af jer der tager Yasmin p-piller? Jeg fik en recept på dem, da jeg bad lægen om p-piller... Synes bare de er mega dyre end hvad jeg kan huske jeg gav for p-piller før jeg blev gravid...

Og nu har jeg så læst lidt om dem på nettet, at det er dem der åbentbart har været meget om i medierne; med at der skulle være større risiko for blodpropper ved at tage Yasmin...

Nogen af jer der tager dem?? Eller hvad hedder de ellers dem I tager - er I glade for dem? Og hvad giver I for jeres mærke.

Kan oplyse, at Yasmin koster ca. 250 kr. for 3 blister pakker...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.juli 2011 kl. 16:07
Luk
Medlem siden 11-04-2009
59 startede debatter
141 skrevne indlæg
14-07-2011 16:07
Luk
Medlem siden 11-04-2009
59 startede debatter
141 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kunne også lige tilføje;

Hvis man nu ikke skulle tage p-piller...

Nogen der så har nogle gode alternativer som I er glade for?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.juli 2011 kl. 16:10
Luk
Medlem siden 28-03-2010
107 startede debatter
737 skrevne indlæg
14-07-2011 16:10
Luk
Medlem siden 28-03-2010
107 startede debatter
737 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ved ikke lige om det er de samme p-piller...

Men jeg tager nogle der hedde Yasminalla.. De koster lidt over 300kr for 3 pakker... Jeg fik dem da lægen anbeflade dem fordi der var mindre hormon i, så jeg ikke blev så humørsyg som jeg ellers godt kan blive på de billige p-piller... Jeg havde desuden taget p-piller i en del år inden vi stopper for at skulle få Kaya så derfor anbefalede hun at jeg skiftede mærke...

Men som sagt ved ikke om det er de samme piller, men jeg er i hvert fald glad for dem, selvom at pengepungen synes det gør ondt at købe dem...

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickers
14.juli 2011 kl. 16:21
Luk
Medlem siden 03-05-2010
35 startede debatter
95 skrevne indlæg
14-07-2011 16:21
Luk
Medlem siden 03-05-2010
35 startede debatter
95 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tog Yasmin før jeg blev gravid og var meget glad for dem. De er gode, hvis man har problemer med uren hud (det var derfor, at jeg fik dem) - men de er dyre.

Efter graviditeten har jeg fået en hormonspiral og det fungerer fint indtil nu.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Tickeri
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Tickeri
14.juli 2011 kl. 17:07
Luk
Medlem siden 11-04-2009
59 startede debatter
141 skrevne indlæg
14-07-2011 17:07
Luk
Medlem siden 11-04-2009
59 startede debatter
141 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Så vidt jeg har læst mig til er Yasminella en lillesøster til Yasmin...

Tænker også, er det ikke typisk at en læge udskriver det dyreste, ellers kan jeg ikke forstå hvorfor jeg har fået netop dem, har som sagt ikke brugt dem før.

Til bemybaby: Fungerer det fint med hormonspiral? Har overvejet det lidt, har dog en veninde, som engang fik kobberspiral sat op, og hun fik det rigtig skidt af den...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.juli 2011 kl. 17:15
Luk
Medlem siden 14-07-2011
2 skrevne indlæg
Sidst online 24-08-2011
14-07-2011 17:15
Luk
Medlem siden 14-07-2011
2 skrevne indlæg
Sidst online 24-08-2011
Godt skrevet
0

Jeg har spist Yasmin, og der var ingen problem med dem, men netop pga. prisen skiftede jeg til nogen der hedder Malonetta, som jeg mener jeg gav omkring 120-130 kr. for 3 måneder. Du kan sagtens få nogle der er meget billigere og er ligeså gode, og endda mindre fyldt med homoner.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.juli 2011 kl. 17:48
Luk
Medlem siden 16-05-2010
21 startede debatter
68 skrevne indlæg
Sidst online 04-12-2013
14-07-2011 17:48
Luk
Medlem siden 16-05-2010
21 startede debatter
68 skrevne indlæg
Sidst online 04-12-2013
Godt skrevet
0

Jeg tager ikke p-piller nu, men arbejder på en kar-kirurgisk sengeafdeling, hvor vi netop behandler bla unge (nogle meget unge) piger med blodpropper i benene... Og ja, det er ganske rigtigt: der er studier der viser, at Yasmin p-piller har en øget ririko for blodpropper... Men men, hvis man læser indlæggelsesseddelen på hvilken som helst p-pille pakke, så står der også der, at der er risiko for blodpropper...

Jeg stoppede for længe siden med p-piller, da jeg fik sådan nogle migræneagtige anfald af dem, jeg tog (prøvede flere forskellige mærker, men lige meget hjalp det). Så fik jeg p-ringen.. Og den passer bare super til mig....

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
14.juli 2011 kl. 18:57
Luk
Medlem siden 11-04-2009
59 startede debatter
141 skrevne indlæg
14-07-2011 18:57
Luk
Medlem siden 11-04-2009
59 startede debatter
141 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for  jeres svar...

Vil i hvert fald hive fat i lægen om han ikke kan udskrive nogle andre (billigere) og måske endda med mindre hormon.

Ja, har læst lidt mere ang Yasmin, og man skal ikke tage dem, hvis man har problemere med blodet, dårlig blodomløb osv...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.juli 2011 kl. 19:04
Luk
Medlem siden 03-11-2009
65 startede debatter
794 skrevne indlæg
14-07-2011 19:04
Luk
Medlem siden 03-11-2009
65 startede debatter
794 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

kan bestemt ikke anbefale yasmin p-pillerne.. jeg tog dem for mange år siden som 15-16 årig og begyndte at producere mælk af dem... så meget at jeg ikke kunne læne mig op af noget uden min t-shirt/bluse blev sjaskvåd... og ganske rigtigt ja så er det også et af de præparater som har været i medierne for nyligt

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker

Slettet bruger

14.juli 2011 kl. 23:51
Slettet bruger
14-07-2011 23:51
Godt skrevet
1

Jeg tager nogle der hedder Gestonette og kan også få noget der hedder Gestinyl. Der er det samme deri, det ene er bare et kopimærke.. Prisen variere meget mellem 40 kr til omkring 100 kr... Sidst jeg købte en pakke med 3 blisterpakker i gav jeg 47 kr., og jeg er meget glad for dem.. Brugte dem i omkring 3 år før jeg blev gravid og det er så dem jeg er startet op på igen nu her.. Så, dem kan jeg i hvert fald anbefale

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
15.juli 2011 kl. 00:01
Luk
Medlem siden 17-01-2011
38 startede debatter
355 skrevne indlæg
15-07-2011 00:01
Luk
Medlem siden 17-01-2011
38 startede debatter
355 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa.

Tog også yasmin i mange år efter jeg startede på diane mite, da lægen sagde de var knap så skrappe( begge typer hjælper på uren hud). Efter alt det halløj i medierne, skiftede jeg til Diane mite igen, men tager et billigt kopi produkt, og har udover det altid fået tilskud til mine p-piller. På apoteket kan de hjæpe med at give dig det billigste produkt, altså samme indholdsstoffer men andet navn. Ved bare ikke om det også fåes med yasmin, men prøv at spørg lægen om diane mite.

Anmeld
Svar
i miss you Pictures, Images and Photos
Godt skrevet
0
i miss you Pictures, Images and Photos
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere