Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Bedste aktivitetstæppe??? Hvor vigtigt er det med musik, spejl osv??

19.juli 2011 kl. 22:56
Luk
Medlem siden 20-12-2010
Sidst online 24-09-2013
19-07-2011 22:56
Luk
Medlem siden 20-12-2010
Sidst online 24-09-2013
Godt skrevet
0

Ja som overskriften lyder, har I nogle erfaringer med disse aktivitetstæpper???

Er helt vilde med alle de forskellige man kan få, og her må der lægges tryk på mange  Der er jo SÅ mange at vælge imellem, i alle slags farver og priser ( ikke mindst ).. nogle med lyde, spejle, hovedstøttere osv..

Har selv forelsket mig lidt i et fra Tiny Love, det til 699 kr. Med det hele til, men syns godt nok prisen er peberet! Men er det ikk det værd?? Har brug for nogle kloge damer og deres erfaring

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickersMinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
19.juli 2011 kl. 23:09
Luk
Medlem siden 21-05-2006
469 startede debatter
2356 skrevne indlæg
19-07-2011 23:09
Luk
Medlem siden 21-05-2006
469 startede debatter
2356 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er det eneste råd - du vil finde ud af at bare en gryde og en ske, vil gøre underværker for barnet når det kan side selv ;-) Men i starten så skal der være knald på farver, der skal være forskellige materialer at røre ved, så barnet derved kan bruge sine sanser.

Pastelfarver kan barnet ikke se - så det må være det eneste råd.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.juli 2011 kl. 23:10
Luk
Medlem siden 20-01-2009
513 startede debatter
3713 skrevne indlæg
Sidst online 13-08-2012
19-07-2011 23:10
Luk
Medlem siden 20-01-2009
513 startede debatter
3713 skrevne indlæg
Sidst online 13-08-2012
Godt skrevet
0

Det bedste aktivitetstæppe er Mor og Far ;)

Personligt giver jeg ikke så meget for alle de aktivitetstæpper, for synes de er spild af penge.. Fint at baby kan ligge og kigge på noget, og måske lige daffe til et eller andet der hænger over hovedet.. Men hvad så med at øve at ligge på maven, lære at rulle osv.. Desuden er det forvirende med for mange ting at kigge på, og egentlig har babyer det bedst med at kun skulle fokusere på en enkelt ting..

Køb en fin uro i stedet for, og så ellers et fint tæppe ;)

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickersLilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickersLilypie Third Birthday tickers
19.juli 2011 kl. 23:29
Luk
Medlem siden 06-02-2011
49 startede debatter
343 skrevne indlæg
Sidst online 16-03-2014
19-07-2011 23:29
Luk
Medlem siden 06-02-2011
49 startede debatter
343 skrevne indlæg
Sidst online 16-03-2014
Godt skrevet
0

vi havde et legetæppe til vores første barn, og det blev da brugt - MEN ikke noget jeg ville kaste mange penge efter...vores var uden mekaniske lyde - istedet var der steder på tæppet med noget indeni der sagde lidt "lyde"...ikke noget fancy og det har været helt udemærket...

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
19.juli 2011 kl. 23:29
Luk
Medlem siden 25-01-2011
244 startede debatter
2438 skrevne indlæg
19-07-2011 23:29
Luk
Medlem siden 25-01-2011
244 startede debatter
2438 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

... at du behøver at gå ud og købe et til en mindre formue...Bare køb det du bedst synes om...Baby er nok ligeglad med om det siger lyde og blinker...Jeg er selv faldet for et Lamaze luksus tæppe, som kan laves om til et lille dukkehus...Syns det er alt for dyrt, men smart at man lige kan pakke det sammen og tage det med sig rundt, så det er røget på ønskesedlen.

En ting man bare skal huske som jeg har lært på et småbørnskursus er, at man helst ikke skal sætte en musikuro over barnets seng. Der skal den lille helst ha ro til at kunne falde i søvn, uden at blive forstyrret...Vi hægter en på kravlegården i stedet

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
19.juli 2011 kl. 23:41
Luk
Medlem siden 20-12-2010
90 startede debatter
198 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2013
19-07-2011 23:41
Luk
Medlem siden 20-12-2010
90 startede debatter
198 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2013
Godt skrevet
0

Tak for de hurtige svar, og ja jeg er også enig i at meget er opreklameret i den forstand... MEN tænker selvfølgelig osse at indtil farmand kommer hjem, blir jeg jo nok nød til at lægge den bitte fra mig i løbet af dagen for at nå nogle af dagens gøremål og her er det jo nok rart at han kan ligge og kigge, røre og høre musik evt imens mor løber rundt. Det jo ikk sikkert at han lige sover hver gang og egentlig gerne vil være vågen. Men er helt enig i at man så meget man nu kan skal aktivere sit barn selv og træne ryg, rulle osv  Der er nu osse en lille nakkestøtte med denne her jeg har øje på, så man kan lege sammen og han kan træne ryg og nakke på mavsen...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.juli 2011 kl. 00:22
Luk
Medlem siden 29-01-2011
133 startede debatter
2203 skrevne indlæg
Sidst online 08-02-2017
20-07-2011 00:22
Luk
Medlem siden 29-01-2011
133 startede debatter
2203 skrevne indlæg
Sidst online 08-02-2017
Godt skrevet
0

...Tiny Love er et af de bedste.

ar nu aldrig brugt så meget af det musik, det børnene bliver fanget af, er farver og lyde, som i knitre lyde eller klokker, så de bliver klar over at de har hænder og føder og at de får stimuleret følesansen.

Jeg ville klart anbefale Tiny Love, men jeg har også brugt det til begge unger, med stor succes:)

Spejle osv har de været ligeglade med, de har været interesseret i farver og øjne, altså udtryk der er på legetøj og små ting, gerne vaskemærkerne der kan kommes i munden;)

*Camilla

Anmeld
Svar
Lille Theo kom til verden 06.10.11. Oliver kom til verden 19.02.09 Sofie kom til verden 05.07.06.
Godt skrevet
0
Lille Theo kom til verden 06.10.11. Oliver kom til verden 19.02.09 Sofie kom til verden 05.07.06.
20.juli 2011 kl. 08:53
Luk
Medlem siden 18-10-2009
228 startede debatter
1018 skrevne indlæg
Sidst online 20-08-2012
20-07-2011 08:53
Luk
Medlem siden 18-10-2009
228 startede debatter
1018 skrevne indlæg
Sidst online 20-08-2012
Godt skrevet
0

Vi har været meget glade for aktivitetstæppet da Johanne var helt lille. For som du selv siger, så lægger man jo barnet fra sig engang imellem. Det er klart en af de bedste investeringer vi har gjort.

Kan ikke lige huske hvilket mærke vores er - tror det er Tiny Love. I hvert fald ikke et af de dyreste - tværtimod. Det vigtigste er at der hænger nogle ting ned og dingler - musikken gør ikke så meget. Og et spejl er faktisk et hit. Men man kan jo altid selv hænge ting på bøjlerne.

P.S. Det er en rigtig god idé at gøre sig det til en vane altid at lægge barnet på maven, da det er herfra al udvikling sker ;o)

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickersLilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickersLilypie Second Birthday tickers
20.juli 2011 kl. 09:24
Luk
Medlem siden 18-12-2010
51 startede debatter
728 skrevne indlæg
20-07-2011 09:24
Luk
Medlem siden 18-12-2010
51 startede debatter
728 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min ene veninde siger at det med musik har været genialt til hende lille pige...

Min anden veninde har det lyserøde fra Tiny Love, og hendes lille Viola elsker det tæppe og har gjort det fra starten. Det er bare så sødt..... Og derfor blev jeg også nød til selv at have det.... Selvom min veninde (hende med musiktæppet) ville sælge mig sit billigt.

Jeg fandt det nedsat her: http://www.legeland-legetoj.dk/shop/baby/tiny+love 499,-... ...og når vi nu sparede de 200,- så måtte jeg også bare eje den lyserøde musikuro... DA vi har hund, så køber vi en brugt kravlegård, hvor aktivitetstæppet bliver lagt i, og så bliver uroen monteret....så er der både musik og det hele :o) Selvom sidstenævnte kan man også undvære.

KØB DET ...jeg har fået det hjem, og det er sååååååå fint

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.juli 2011 kl. 10:19
Luk
Medlem siden 18-12-2010
51 startede debatter
728 skrevne indlæg
20-07-2011 10:19
Luk
Medlem siden 18-12-2010
51 startede debatter
728 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

havde ikke set, at du venter en dreng - så vil jeg nok sige, at det er dumt at købe alt det lyserøde, som jeg anbefalede ovenfor

MEN, på det link jeg sendte er der ihvertfald udsalgsvarer fra Tiny Love

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.juli 2011 kl. 10:21
Luk
Medlem siden 02-05-2011
10 startede debatter
169 skrevne indlæg
20-07-2011 10:21
Luk
Medlem siden 02-05-2011
10 startede debatter
169 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

har lige et spørgsmål...hvornår begynder barnet at bruge aktivitetstæppen? Er det lige fra starten, eller fra barnet er 2-3måneder gammel?

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere