Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Kan dyr (katte) føle/ mærke man er gravid??? :-/

30.maj 2011 kl. 09:45
Luk
Medlem siden 29-08-2007
Sidst online 04-08-2015
30-05-2011 09:45
Luk
Medlem siden 29-08-2007
Sidst online 04-08-2015
Godt skrevet
0

Hei med jer :-)

Så er der ikk længe til vi skal se vores små guldklumper :-)
Vi glæder os mega meget til at lære vores prinsesse at kende :-)

Jeg vil lige høre om noget ang dyr (katte) godt kan mærke\føle man er gravid??!
Vi har en gamle hankat på 19 år, han har virkelig forandret sig.. Han går hele tiden og miaver.. Når jeg er væk hjemmefra så er der ikk noget men ligeså snart j kommer hjem, begynder han at miave, helt vildt.. Også om natten... Ved ikk om det bare er fordi han er gamle eller han kan mærke noget?! Vi har jo lavet børneværelse osv.. :-S nogen gode ider hva man skal gøre?! 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
30.maj 2011 kl. 09:49
Luk
Medlem siden 20-12-2010
124 startede debatter
601 skrevne indlæg
Sidst online 07-05-2014
30-05-2011 09:49
Luk
Medlem siden 20-12-2010
124 startede debatter
601 skrevne indlæg
Sidst online 07-05-2014
Godt skrevet
0

de kan... Da jeg ventede vores søn havde vi en hunkat, som var rigtig meget knyttet til mig og altid forsøgte at snige sig med ind i sengen, men efter jeg blev gravid stoppede dette fuldstændig... Hun ændrede sig og blev meget sky og holdte sig væk fra mig...

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers MinTicker.dk Ticker
30.maj 2011 kl. 10:15
Luk
Medlem siden 09-05-2009
18 startede debatter
292 skrevne indlæg
30-05-2011 10:15
Luk
Medlem siden 09-05-2009
18 startede debatter
292 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har to katte (hunkatte) som hele tiden vil være i nærheden af mig, og den ene ligger på min mave og får spark hver gang hun ligger der, første gang kiggede hun undrende på maven, men nu er hun vant til det og ligger sig bare til at sove og spinne mens baby sparker hende jeg synes det er så sødt, men udover det er de som de plejer..

Jeg glæder mig dog til at se om de kan mærke når fødsen nærmer sig, og så glæder eg mig til at de skal møde babyen

Anmeld
Svar
 BabyFetus Ticker
Godt skrevet
0
 BabyFetus Ticker
30.maj 2011 kl. 10:20
Luk
Medlem siden 10-09-2009
379 startede debatter
2768 skrevne indlæg
Sidst online 31-10-2012
30-05-2011 10:20
Luk
Medlem siden 10-09-2009
379 startede debatter
2768 skrevne indlæg
Sidst online 31-10-2012
Godt skrevet
0

Da jeg ventede Frk havde vi en hankat og en kastereret kat og sidste nævnte var mit lille barn og uadskillige...
Hankatten begyndte at overfalde mig og bide, kradse mig helt uden grund...
Den var bange for mig pludselig og så strintede den pludselig hele huset til når den så en sjældent gang var hjemme, den holdte sig fra at komme hjem til sidst og har ikke set den i et år...

Min elskede Pyrus tog afstand til mig og endte os ud i at han kun var hjemme en time på 14 dage fx...
Da jeg fødte stod han hjemme og ventede på os og begyndte at være hjemme hver dag...
7 mdr efter blev jeg gravid igen og så rejste han igen...
Til sidst var han sky over for mig og blev rigtig syg så endte med at aflive ham 

Så ja.. Folk med hunde kan raportere om at de blir helt vildt overbeskyttende over for deres ejere...
Mens andres dyr slet ikk reagerer på det...
Så lisså forskellige mennesker er, lisså forskellige er dyr ....

Anmeld
Svar
♥ Den lykkelige mor til Frk M fra 22-03-10 og Hr T fra 16-07-11 ♥
Godt skrevet
0
♥ Den lykkelige mor til Frk M fra 22-03-10 og Hr T fra 16-07-11 ♥
30.maj 2011 kl. 10:22
Luk
Medlem siden 21-02-2011
118 startede debatter
1408 skrevne indlæg
Sidst online 05-03-2012
30-05-2011 10:22
Luk
Medlem siden 21-02-2011
118 startede debatter
1408 skrevne indlæg
Sidst online 05-03-2012
Godt skrevet
0

Hæng mig ikke op på det men det er noget med at man som gravid udsender nogle signaler/stoffer som ikke går i spænd med katten og i sjældne tilfælde knytter katten endnu mere til dig så jo - der er bestemt noget om det.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
30.maj 2011 kl. 10:29
Luk
Medlem siden 08-12-2009
106 startede debatter
1356 skrevne indlæg
30-05-2011 10:29
Luk
Medlem siden 08-12-2009
106 startede debatter
1356 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har to katte. en hun og en han. Hunkatten skulle altid ligge på min mave i starten af graviditeten... Nu er de så blevet udekatte i mellemtiden så hun er ikke så meget inde mere, men hun kommer gerne ind 1 gang i timen for at spise og så stiller hun sig i døren ind til stuen og kigger på mig og miauer indtil jeg snakker til hende og så går hun videre... som om hun lige skal holde øje med at jeg stadig er her og har det godt. hun er meget obs på mig.

Hankatten er mere obs på mig når jeg græder. Havde en lidt træls slutning på weekenden så i går brugte jeg mange timer på at græde... Der følger hankatten mig hele tiden indtil jeg er glad igen... et tidspunkt gik jeg en tur ud i haven og græd og han fulgte med mig. han var ved min side hele tiden...

Så jeg er ikke i tvivl om at katte kan føle hvordan vi har det og de ændringer der sker med os...

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
30.maj 2011 kl. 11:23
Luk
Medlem siden 28-12-2010
13 startede debatter
119 skrevne indlæg
Sidst online 19-01-2012
30-05-2011 11:23
Luk
Medlem siden 28-12-2010
13 startede debatter
119 skrevne indlæg
Sidst online 19-01-2012
Godt skrevet
0

Jeg har også oplevet en ændring i vores kat, som snakker mere og gerne vil nusses meget mere, men også i den lille pige som ligger inde i min mave. Når katten ligger på maven og spinder bliver hun helt stille og sparker slet ikke - måske er spinden dejligt beroligende?

Anmeld
Svar
 BabyFruit Ticker
Godt skrevet
0
 BabyFruit Ticker

Slettet bruger

30.maj 2011 kl. 11:45
Slettet bruger
30-05-2011 11:45
Godt skrevet
0

min gamle hund, fulgte mig tæt når jeg var hjemme og det begyndte hun på allerede en uge før jeg kunne teste positiv. Hun lå altid helt tæt op af mig, lå helt op af bruselågerne når jeg var i bad, nogen gange endda helt inde i brusekabinen med hovedet(når vi var hos mine forældre). Hun fulgte mig overalt, hvor det var muligt. Ved min veninde har oplevet det samme med deres hund. Hunde bliver somregel MEGET overbeskyttende..

-Mette

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.maj 2011 kl. 13:16
Luk
Medlem siden 05-01-2011
34 startede debatter
125 skrevne indlæg
30-05-2011 13:16
Luk
Medlem siden 05-01-2011
34 startede debatter
125 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

vi har to hunde, og de er rundt om mig hele tiden efter jeg er blevet gravid. den ældste er blevet så kælen og ligger ved siden af mig hele tiden, vi har spøgt lidt med at han ved før jeg selv gør hvornår jeg skal føde. ( sker så nok ik alligevel, da jeg nok bliver sat igang)

Anmeld
Svar
Lilypie Angel and Memorial tickersLilypie Premature Baby tickers Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Angel and Memorial tickersLilypie Premature Baby tickers Lilypie Maternity tickers
30.maj 2011 kl. 16:12
Luk
Medlem siden 22-01-2011
40 startede debatter
293 skrevne indlæg
Sidst online 13-09-2012
30-05-2011 16:12
Luk
Medlem siden 22-01-2011
40 startede debatter
293 skrevne indlæg
Sidst online 13-09-2012
Godt skrevet
0

vi har to katte, en han og en hun, begge neutraliseret. Hunkatten er blevet helt vild med at ligge på min mave og spinder helt vildt, normalt er hun meget lidt kælen.  hankatten vil helst ligge og snuse til mine bryster og gnubber næsen rundt på dem, han har en enkelt gang prøvet at bide i dem.

vores gamle hund, en tæve er blevet min trofaste skygge, hun vil hele tiden have mig indenfor synsvide.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.maj 2011 kl. 19:03
Luk
Medlem siden 13-07-2010
205 startede debatter
2064 skrevne indlæg
30-05-2011 19:03
Luk
Medlem siden 13-07-2010
205 startede debatter
2064 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

har overhovedet ikke ændret adfærd... Så jeg tror altså ikke at de har lugtet lunten... Men hvis nu jeg skal være helt ærlig tror jeg altså lige at man overvurderer dem lidt - det er trods alt dyr ikke mennesker. De har ikke tanker og følelser. Kun instinkter. Misforstå mig ej (høhø) - jeg ELSKER dyr og især mine katte, men det er vigtigt ikke at tillæge dem menneskelige egenskaber som tanker og følelser.

Muligivs ændrer man som gravid kropsduft!! og DET er jo noget de kan opfange og måske reagere på!! det er jeg bestemt ikke afvisende overfor. Men at man er gravid det ved de altså ikke!!

Kh 2200kbh

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere