Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

er jeg den eneste???! (øjenkontakt med baby)

01.april 2011 kl. 10:10
Luk
Medlem siden 30-05-2010
Sidst online 26-09-2013
01-04-2011 10:10
Luk
Medlem siden 30-05-2010
Sidst online 26-09-2013
Godt skrevet
1

har i længere tid haft svært ved at fange min søns øjne, jeg kan godt, men ik i længere tid og der er ik den der dybe kontakt med rigtig øjenkontakt efter besøg af min dejlige sundhedsplejeske igår gav hun mig ret i at man godt kan fange ham, men at han ik har den der dybe kontakt..... hun sagde vi sku give det til han bliver ca. 3 mdr. han er nu 7 uger og 6 dage gammel. hvis ik det var blevet bedre skal vi få tid ved egen læge som kan henvise os til øjenlæge... hun sagde det var ik sikkert der var noget med øjene for han kan godt følge os og ting med øjnene det kunne bare være han var lidt længere om det...

så vil meget gerne høre om der er andre der ik har den der lange dybe øjenkontakt med deres guldklumper endnu??

han er ellers rigtig rigtig dygtig og hurtig til de andre ting... så håber bare vi får den i løbet af de næste uger

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
1
01.april 2011 kl. 13:43
Luk
Medlem siden 28-06-2006
62 startede debatter
289 skrevne indlæg
Sidst online 20-08-2012
01-04-2011 13:43
Luk
Medlem siden 28-06-2006
62 startede debatter
289 skrevne indlæg
Sidst online 20-08-2012
Godt skrevet
0

Det gør helt ondt i mig at løse dit indlæg.

Her bøvler vi også med den dybe kontakt. Er dog rolig da jeg nu ved hvad vi jan forvente.

Da min store pige var 7 uger havde vi ikke den store kontakt med hende og vi blev indlagt med hende, direkte fra et ekstra lægebesøg. En meget, meget svær periode hvor de troede alt muligt var galt med hende. Ikke noget jeg vil trætte dig med MEN... pigen er i dag 4 år og fuldstændig "normal" og dejlig. Godt foran med sprog :)

Lillesøs her vil som sagt heller ikke give den store kontakt, men som vores læge (som kender vores forhistorie) sagde "jeres piger er bare langsomme på den front. Alt er som det skal være". Det gav mig ro i sindet! Nogen er helt op til 8-9 uger før de begynder At smile.

Ved ikke om du kan bruge min historie til noget, og håber bare jeres trold snart kigger dybt på jer :)

Knus Malene

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2011 kl. 13:46
Luk
Medlem siden 08-06-2010
26 startede debatter
68 skrevne indlæg
Sidst online 22-09-2011
01-04-2011 13:46
Luk
Medlem siden 08-06-2010
26 startede debatter
68 skrevne indlæg
Sidst online 22-09-2011
Godt skrevet
0

Vi har også haft det "problem", Sofus havde bare så meget lyst til at se alt andet i den verden han var kommet ud i, og syntes bestemt ikke at det var mine øjne han ville bruge tiden på.. Men ved at være vedholden, har vi nu fået en rigtigt god kontakt, han er nu 7 uger og 5 dage, og der er også social kontakt.. Så hold ud og hold ved..  Og lad dig ikke stress, børn udvikler sig jo forskellige..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2011 kl. 14:49
Luk
Medlem siden 09-03-2011
74 startede debatter
585 skrevne indlæg
Sidst online 22-05-2013
01-04-2011 14:49
Luk
Medlem siden 09-03-2011
74 startede debatter
585 skrevne indlæg
Sidst online 22-05-2013
Godt skrevet
0

Jeg har først termin til min første i Now, men var nysgerig på en forældre gruppe....

Jeg er uddannet optikker, og hvis jeg ikke kan få øjenkontakt med min baby når den er 7 uger, ville jeg ikke lade mig vente. Ikke for at skræmme dig, det er sikkert ikke noget, men hvis der er noget er det nemmest at løse det jo før jo bedre....

Altså jo hurtigere noget opdages jo nemmere kan man gøre noget....VÆRD EN HØNEMOR

Mvh Kristine

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
01.april 2011 kl. 16:51
Luk
Medlem siden 17-08-2010
31 startede debatter
132 skrevne indlæg
01-04-2011 16:51
Luk
Medlem siden 17-08-2010
31 startede debatter
132 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

ik for at prale eller noget men vi kan sidde og kigge hinanden direkte i øjnene i op til 20 min a gangen dog med 2 se3k pauser for lige at sige en lyd eller strække sig men så os til bage igen....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2011 kl. 17:32
Luk
Medlem siden 30-05-2010
122 startede debatter
288 skrevne indlæg
Sidst online 26-09-2013
01-04-2011 17:32
Luk
Medlem siden 30-05-2010
122 startede debatter
288 skrevne indlæg
Sidst online 26-09-2013
Godt skrevet
0

svarene, vi kan godt have øjenkomtakt men ik i meget lang tid, han både smiler og små griner til os så han er god til at give kontakt, han kan bare ik holde fokus i lang tid..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2011 kl. 17:37
Luk
Medlem siden 30-05-2010
122 startede debatter
288 skrevne indlæg
Sidst online 26-09-2013
01-04-2011 17:37
Luk
Medlem siden 30-05-2010
122 startede debatter
288 skrevne indlæg
Sidst online 26-09-2013
Godt skrevet
0

er rihgtig glad for specilt jeres indlæg: matriarch og pop78

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.april 2011 kl. 18:18
Luk
Medlem siden 04-03-2008
1503 startede debatter
4071 skrevne indlæg
01-04-2011 18:18
Luk
Medlem siden 04-03-2008
1503 startede debatter
4071 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

også jeg har svært ved og få hende til og fokusere. Men kunne forstå i min mødregruppe, de næsten alle har oplevet en periode hvor de ikke fokuserede så meget. Så trøster mig med det måske bare er en periode og måske lige nu hvor de kan se mere og mere, så er det lidt mere spændende

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
09.august 2019 kl. 23:44
Luk
Medlem siden 11-10-2015
39 startede debatter
176 skrevne indlæg
09-08-2019 23:44
Luk
Medlem siden 11-10-2015
39 startede debatter
176 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Mari_lou skrev :

har i længere tid haft svært ved at fange min søns øjne, jeg kan godt, men ik i længere tid og der er ik den der dybe kontakt med rigtig øjenkontakt efter besøg af min dejlige sundhedsplejeske igår gav hun mig ret i at man godt kan fange ham, men at han ik har den der dybe kontakt..... hun sagde vi sku give det til han bliver ca. 3 mdr. han er nu 7 uger og 6 dage gammel. hvis ik det var blevet bedre skal vi få tid ved egen læge som kan henvise os til øjenlæge... hun sagde det var ik sikkert der var noget med øjene for han kan godt følge os og ting med øjnene det kunne bare være han var lidt længere om det...

så vil meget gerne høre om der er andre der ik har den der lange dybe øjenkontakt med deres guldklumper endnu??

han er ellers rigtig rigtig dygtig og hurtig til de andre ting... så håber bare vi får den i løbet af de næste uger

hej jeg fandt lige dir indlæg da jeg har en søn som ee 7 uger og jeg kan næsten ikke få øjenkontakt med ham. 

Vil høre hvordan din søn er i dag? 

Vh en bekymret mor 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere