Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Gode ideer til et indslag til bryllup?

10.juni 2011 kl. 10:26
Luk
Medlem siden 22-05-2009
Sidst online 09-01-2012
10-06-2011 10:26
Luk
Medlem siden 22-05-2009
Sidst online 09-01-2012
Godt skrevet
0

Hej piger

Jeg vil lige høre om nogle af jer har nogle gode ideer til et indslag til et bryllup?

Jeg kan under ingen omstændigheder rejse mig og holde en tale, da jeg vil være så rørt hele vejen igennem, at ingen får noget ud af det. Og en sang synes jeg heller ikke det skal være.

Jeg havde selv tænkt på noget i retning af enten en aktion f.eks at i juli måned hedder det grill aften, og så er det op til den af gæsterne som melder sig først, at arrangere dette for brudeparret. Det kan jo så være alt fra en grillet pølse på en engangsgrill til .... så kun fantasien sætter grænsen, og alle kan være med. Og August kunne f.eks være movie night, så enten kan man invitere parret hjem til en omgang block buster, eller i biffen, eller....  Så skulle der laves et emne til hver måned, så de har lidt at se frem til, hvis i forstår meningen. Ulempen ved dette er jo, at jeg pålægger andre udgifter med dette indslag, men synes bare det kunne være hyggeligt at have 12 invitationer for parret at se frem til!

En anden mulighed kunne være at dele 52 kort og kuverter ud. Således at hver gæst/par får tildelt 1 uge, hvor de skal skrive en hilsen på kortet og sende den til brudeparret. Så bliver man da husket på sin store dag, lææænge. Men igen ville jeg jo lægge op til at de selv skulle betale portoen hver især....

Kom frisk med gode ideer

Knuser

Anmeld
Svar
 Baby Birthday Ticker Ticker Baby Birthday Ticker Ticker
Godt skrevet
0
10.juni 2011 kl. 11:07
Luk
Medlem siden 08-04-2011
69 startede debatter
442 skrevne indlæg
10-06-2011 11:07
Luk
Medlem siden 08-04-2011
69 startede debatter
442 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg synes det lyder som en rigtig sjov ide med at der bliver sendt et kort eller en lille hilsen til dem hver uge..Men ja, risikoen er der for at nogen ikke gør det, glemmer det ol..evt. kunne du få alle 52 til at skrive en hilsen i løbet af dagen/aftenen, og så samle dem til en kalender for det næste år til brudeparet :)
Men meget underholdning er der nok ikke i det på selve dagen..

Vi var til bryllup sidste år hvor nogle havde lavet en sang med en masse spørgsmål i, og så havde bruden og gommen hver fået en pind med et billede af deres ansigter på hver side, så den ene side viste gommen og den anden side viste bruden..når der så blev stillet spørgsmål skulle de vende pinden og se om de var enige..det var rigtig sjovt, og kunne jo også laves som en quiz hvor de kunne vinde noget for hver gang de var enige :) Spørgsmålene var sådan nogen ala: "hvem smider oftest sokkerne på gulvet", "hvem kan drikke flest øl", "hvem er mest fjollet", osv. osv.. :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
10.juni 2011 kl. 11:31
Luk
Medlem siden 16-02-2011
18 startede debatter
742 skrevne indlæg
10-06-2011 11:31
Luk
Medlem siden 16-02-2011
18 startede debatter
742 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min mor lavede til vores bryllup et powerpoint show med billeder af min mand og jeg med musik til. Så hun havde fundet gamle baby/børne/ungdoms billeder frem af mig, og lånt tilsvarende fra min svigermor. Sådan noget som babys første bad, mig sammen med min mormor og morfar. Da jeg blev student, osv. Og det var simpelthen så fedt, særligt fordi hun havde fundet noget rigtig godt musik til.

Og så er det jo en god måde for svigerfamilierne at opleve det nye familiemedlems tidligere liv. Det er jo et liv de ellers ikke har været med. Så det plejer at blive modtaget rigtig godt.

Kan også benyttes ved fødselsdag og lignende

Det kunne jo godt erstatte en tale, særligt hvis der er mange gode billeder at vise

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.juni 2011 kl. 12:26
Luk
Medlem siden 09-02-2011
16 startede debatter
220 skrevne indlæg
10-06-2011 12:26
Luk
Medlem siden 09-02-2011
16 startede debatter
220 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

For et stk tid siden læste jeg en tråd om det samme emne...Det var én der forslog dette, har lige kopieret det :)

Til vores bryllup

da kom et vennepar med et hyleskægt indslag. Efter syv taler hvor tårene flød ved de fleste da, var det tiltrængt. Uden at vide til hvad fik alle gæster tre lapper papir hvorpå de skulle skrive en sætning. Det kunne være alt mellem himmel og jord. (blandt vores var fx; "Mmmm mango" og "I see dead people")

Så kom så forklaringen. Vi skulle høre er eventyr om prinsesse Anette og prins Allan. Og pudsigt nok skulle mig og min mand være prinsen og prinssesen, men så skulle en del andre roller besættes. Folk var bare med på den så min far blev kongen og min søster heksen etc. Så fik vi alle et bestemt antal replikker som jo så var papirlapperne med sætninger. Vi måtte ikke kigge på dem først. Så stod min veninde og læste eventyret op, og hvergang nogen at karakterene var nævnt skulle de træde frem. Hvis du skulle op eller ned af trapper skulle de dreje rundt om sig selv og andre sjovt ting. Og så skulle de selvfølgelig sige deres replikker. Hold op hvor var det sjovt, og alle levede sig bare ind i det. Vi skreg af grin.

Sig til hvis du vil have en kopi af eventyret. Min veninde sendte det til mig, da der var flere af gæsterne der gerne ville have det tilsendt. :)

Har fået tilsendt eventyret, hvis det var noget, kan jeg emaile det til dig :)

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
4
Lilypie Maternity tickers Lilypie Second Birthday tickers
10.juni 2011 kl. 13:51
Luk
Medlem siden 11-08-2008
75 startede debatter
1453 skrevne indlæg
Sidst online 30-04-2014
10-06-2011 13:51
Luk
Medlem siden 11-08-2008
75 startede debatter
1453 skrevne indlæg
Sidst online 30-04-2014
Godt skrevet
0

Jeg følger lige med, vi skal til et vennepars bryllup i starten af september, og jeg og nogle af vores andre venner vil gerne finde på noget...

Jeg har en ide om at få alle gæster til at skrive en hilsen og samle det i en sød æske, som brudeparret så får udlev. på etårsdagen for brylluppet  Har også hørt om det som Anne84 selv skriver, nemlig at lave et lotteri eller lign. hvor folk så hver mdr. det første år skal sørge for  noget: en kop varm kakao i januar, tulipanlæg i oktober, grillaften, bage en kage, invitere på picnic osv. -Problemet er bare lidt at mange af gæsterne ikke bor i DK til daglig?

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers
10.juni 2011 kl. 19:32
Luk
Medlem siden 04-06-2010
23 startede debatter
322 skrevne indlæg
Sidst online 18-02-2012
10-06-2011 19:32
Luk
Medlem siden 04-06-2010
23 startede debatter
322 skrevne indlæg
Sidst online 18-02-2012
Godt skrevet
0

til vores bryllup lavede min bror en tale og så for deres dreng havde de lavet så mange hjerter som der var med og så skulle hver skrive en hilsen til os, som vi først måtte læse på vores første bryllups dag. De havde fået lavet en "bog" med hængelås på hvor de blev obevaret i. På bogen stod vores navn og dato. Så havde de lavet en kurv hvor der var lidt lækkert i samt en flaske champange med 2 glas og så bogen med hjerterne i. Det var så hyggeligt at læse dem samme, kun os to og, var meget glad for hjerterne som engang imellem læses..

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
10.juni 2011 kl. 21:09
Luk
Medlem siden 22-05-2009
7 startede debatter
43 skrevne indlæg
Sidst online 09-01-2012
10-06-2011 21:09
Luk
Medlem siden 22-05-2009
7 startede debatter
43 skrevne indlæg
Sidst online 09-01-2012
Godt skrevet
0

Vi fik af det kommende brudepar til vores bryllup en æske med de berømte hilsner fra alle bryllupsgæsterne samt en champagne, så den kan jeg desværre ikke bruge til dem.

Jeg læste om et forslag inde på nettet, lidt a la aktionen, hvor man klippede en masse hjerter ud (så der er et til hver gæst) og på 12 af dem skrev man tallene fra 1-12, således at 1 er svarende til januar måned. Resten skal bare være blanke. Så enten går man rundt med kurven eller sender den rundt. F.eks vedkommende der trækker hjertet med 1 tallet på, bliver informeret om at han/hun plus partner hvis der er sådan en, skal arrangere en bestemt ting for brudeparret i den måned. Og for at de ikke glemmer det, så kan enten jeg eller min mand, mens indslaget varer lave en liste over hvem der har fået hvilken måned, og give den til parret så de ved lidt om hvad der venter dem.... Den tror jeg nu jeg hælder mest til...

Nogen forslag til ellers at optimere dette eller gøre det mere specielt?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.juni 2011 kl. 21:23
Luk
Medlem siden 22-05-2009
7 startede debatter
43 skrevne indlæg
Sidst online 09-01-2012
10-06-2011 21:23
Luk
Medlem siden 22-05-2009
7 startede debatter
43 skrevne indlæg
Sidst online 09-01-2012
Godt skrevet
0

Nu er min mand helt hooked på din ide, ser lige om jeg kan finde ud af, at sende dig en pb med min mailadresse.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.juni 2011 kl. 21:33
Luk
Medlem siden 06-06-2010
95 startede debatter
587 skrevne indlæg
10-06-2011 21:33
Luk
Medlem siden 06-06-2010
95 startede debatter
587 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

så lige tråden på forsiden og ville lige ind og dele det helt fantastiske eventyr med dig, som vores venner lavede til vores bryllup, men kan se mit tidligere indlæg allerede er kopieret herind.

Stor anbefaling herfra. Tip, så sørg for at komme efter en del taler. Det er der man trænger til noget knap så følelsesladet. Alle ved vores bryllup var enig om at det  var perfekt det kom som det sidste.

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
12.maj 2012 kl. 09:26
Luk
Medlem siden 12-05-2012
1 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-0001
12-05-2012 09:26
Luk
Medlem siden 12-05-2012
1 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-0001
Godt skrevet
0
Mama82 skrev:

For et stk tid siden læste jeg en tråd om det samme emne...Det var én der forslog dette, har lige kopieret det :)

Til vores bryllup

da kom et vennepar med et hyleskægt indslag. Efter syv taler hvor tårene flød ved de fleste da, var det tiltrængt. Uden at vide til hvad fik alle gæster tre lapper papir hvorpå de skulle skrive en sætning. Det kunne være alt mellem himmel og jord. (blandt vores var fx; "Mmmm mango" og "I see dead people")

Så kom så forklaringen. Vi skulle høre er eventyr om prinsesse Anette og prins Allan. Og pudsigt nok skulle mig og min mand være prinsen og prinssesen, men så skulle en del andre roller besættes. Folk var bare med på den så min far blev kongen og min søster heksen etc. Så fik vi alle et bestemt antal replikker som jo så var papirlapperne med sætninger. Vi måtte ikke kigge på dem først. Så stod min veninde og læste eventyret op, og hvergang nogen at karakterene var nævnt skulle de træde frem. Hvis du skulle op eller ned af trapper skulle de dreje rundt om sig selv og andre sjovt ting. Og så skulle de selvfølgelig sige deres replikker. Hold op hvor var det sjovt, og alle levede sig bare ind i det. Vi skreg af grin.

Sig til hvis du vil have en kopi af eventyret. Min veninde sendte det til mig, da der var flere af gæsterne der gerne ville have det tilsendt. :)

Jeg syntes det lyder som en super sjov og god underholdning. Kan du evt. maile historien til mig? Vi skal selv til bryllup d. 02. juni og mangler desperat et indslag :0)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.august 2012 kl. 16:23
Luk
Medlem siden 26-08-2012
4 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-0001
26-08-2012 16:23
Luk
Medlem siden 26-08-2012
4 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-0001
Godt skrevet
0
Mama82 skrev:

Til vores bryllup

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere