Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

klinger bare IKKE med min jordemoder:( (laaangt)

03.februar 2011 kl. 22:38
Luk
Medlem siden 03-02-2010
Sidst online 24-07-2012
03-02-2011 22:38
Luk
Medlem siden 03-02-2010
Sidst online 24-07-2012
Godt skrevet
0

Jeg vil lige høre om der er andre i samme "bås"..

Jeg har en jordemoder som jeg bare overhovedet ikke klinger med... Synes hun virker total ligeglad og uproffesionel, og synes ikke hun tager mig eller min graviditet særlig alvorligt.

Nå, men for nu at tage tingene fra en ende...

1. jordemoder besøg: Min kæreste og jeg kommer derind, hun siger pænt hej og fortæller at der er en praktikant til stede også. Fint nok, hun begynder at snakke og det eneste hun lægger vægt på er, at det er MEGET vigtigt at vi/jeg kommer forberedt og har forbedredt spørgsmål hjemmefra, for "de kan virkelig ikke spilde tid på sådan noget".. (den stakkels praktikant sidder i hjørnet og jordemoderen siger ikke et kvæk til hende eller forklarer hende noget som helst).Så hører hun til hvad min kæreste laver.. (han er traninee i en bank) og vi bruger så 10 min. på at forklare hende hvad en trainee er..

så siger hun at jeg godt må lægge mig op på brixen.. (Jeg er 1. gangs gravid og har absolut ingen anelse om hvad jeg skal på brixen) - så jeg spør hvad der skal ske og hun siger mens hun ruller med øjnene at "vi skal jo høre hjertelyd!"... Nååå okay, jamen det vidste jeg ikke man skulle ved en jordemoder!!

Går faktisk derfra med en følelse af at jeg intet fik ud af besøget overhovedet - bortset fra at høre det dejlige hjertelyd

2. jordermoder besøg: Jeg skulle afsted om torsdagen og om mandagen før var jeg en tur på fødegangen pga. blødning + kraftige plukveer. Det vidste sig heldigvis ikke at være fødslen som var startet (hvilket vi havde frygtet). Da jeg fortalte jordemoder om dette om torsdagen var hendes kommentar: "nå, men det var da godt i kom af sted så" sagt lidt sarkastisk... ikke noget med at spørge ind til om jeg stadig blødte osv! Så sagde hun jeg skulle bestille læge tid til uge 32.. og da jeg så ringede til lægen var hun meget undrende fordi de altid havde graviditets undersøgelser i uge 34 og det burde min jordemoder have vidst!!

Nå, men alfa omega: Jeg stoler ikke på hende, kan ikke lide hendes attitude, hun virker ekstremt umoden (er nok omkring de 30 år) og så synes jeg bare hun tager for givet at jeg ved alt selv...

Kan man godt få lov at skifte? Har bare ikke lyst til at snakke fødsel osv. med hende her.. stoler ikke på hende og hendes rådgivning...

Er det mig som er sippet og hormon præget eller ville i også skifte?

(skal lige siges jeg er typen som normalt klinger med ALLE, men hende her pisser mig bare af!!)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.februar 2011 kl. 22:46
Luk
Medlem siden 17-08-2010
117 startede debatter
403 skrevne indlæg
03-02-2011 22:46
Luk
Medlem siden 17-08-2010
117 startede debatter
403 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er vist helt oplagt, at du skal skifte. Jeg har selv skiftet - synes, at det var lidt svært at få ringet (man er vel lidt flinkeskole-agtig), men jeg ringede til jordemodercenteret og bad om at komme hos en anden næste gang. Det var slet ikke noget problem :o)

Så ring bare derind. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

03.februar 2011 kl. 23:12
Slettet bruger
03-02-2011 23:12
Godt skrevet
0

Ja jeg synes ikke der er noget at rafle om... Du skal da have en ny og sød JM :-) Det drejer sig om dig og din graviditet, og din baby, og det er SÅ stor en ting i ens liv, at det bare ikke kan nytte noget at spilde tid og kræfter på personer, man ikke klinger med. Så hen til mobilen og ring med dig ;-)

Og så for din egen skyld, ville jeg ikke bruge så meget som et sekund mere på at ægre og irritere mig over den sure mokke.. Du kan jo se sådan på det, at det ene og alene er et spm om kemi mellem jer, og så er den ikke længere. Måske har hun en dårlig dag, måske er hun bare født sur, måske har hun problemer? Bare du ikke skal have mere med hende at gøre! :-)

Held og lykke med det 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.februar 2011 kl. 23:29
Luk
Medlem siden 19-07-2010
247 startede debatter
746 skrevne indlæg
Sidst online 27-01-2012
03-02-2011 23:29
Luk
Medlem siden 19-07-2010
247 startede debatter
746 skrevne indlæg
Sidst online 27-01-2012
Godt skrevet
0

på at beskrive hverken den først tildelte jordmor eller den jeg har nu... Jeg er ganske forberedt på at tage på hospitalet og derefter sørge for at ingen kommer ind på fødestuen! Jeg har endda overvejet at tage min far med så han kan "gribe" drengen når han kommer ud! Jeg vil hellere føde helt alene end at have en jordmor med.. Så tro mig, min(e) oplevelse(r) har bestemt ikke været gode indtil videre...

Du får en ny jordmor helt uden spørgsmål, så få du bare skiftet med det samme.. Det er jo jordmor der skal informere dig, hvis du ikke har født før og du ikke er jordmor, så kan du jo næppe vide det samme som jordmor ved..

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
04.februar 2011 kl. 08:17
Luk
Medlem siden 12-09-2010
79 startede debatter
591 skrevne indlæg
Sidst online 09-03-2012
04-02-2011 08:17
Luk
Medlem siden 12-09-2010
79 startede debatter
591 skrevne indlæg
Sidst online 09-03-2012
Godt skrevet
0

Det var dog irriterende med sådan en bedrevidende ko, min jordemoder er heldigvis super sød og engageret, så jeg håber, du får en anden, der matcher dig bedre.

Mht lægebesøg, så har hun ret, reglerne er lavet om, så du nu skal til lægebesøg i uge 32, det fik jeg også at vide af min jordemoder og har lige været til lægen igår.

Men at din lægesekretær ikke ved det...-Det kan man så undre sig over....

Lægebesøget var nu ikke videre interessant, det var urincheck, vejning, blodtryk, fosterskøn og hjertelyd, men det var da som altid hyggeligt at høre det lille hjerte galoppere derudaf.

Anmeld
Svar
Frederik blev født lørdag d. 2.april. Han vejede 3550g og var 53cm lang
Godt skrevet
0
Frederik blev født lørdag d. 2.april. Han vejede 3550g og var 53cm lang
04.februar 2011 kl. 08:49
Luk
Medlem siden 25-08-2010
108 startede debatter
248 skrevne indlæg
Sidst online 30-03-2012
04-02-2011 08:49
Luk
Medlem siden 25-08-2010
108 startede debatter
248 skrevne indlæg
Sidst online 30-03-2012
Godt skrevet
0

Dit næste lægebesøg ligger i uge 32. det har altid før (i mine 2 forgående graviditeter) ligget i 35 men det gør de ikke mere... og det burde din læge altså vide... :o) men det er vist først noget der er trådt i kraft for 1½ måned siden... Men det er meget bedre - for så hedder den JM 29, læge 32, JM 36 og så muligvis JM 39 - så ring du bare til lægen igen og bed om en tid i uge 32. :o)

Og så lige en kommentar mere - find du dig en anden JM (hvilket du har krav på også hvis du ikke svinger med den du får til fødslen, da de altid har flere tilknyttet en vagt) Håber du får en super fantastisk en som giver dig tryghed og følelsen af at det er okay at spørge når man er i tvivl :o)

Kærligst Helene 28+6

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.februar 2011 kl. 10:01
Luk
Medlem siden 09-11-2010
9 startede debatter
61 skrevne indlæg
Sidst online 14-12-2012
04-02-2011 10:01
Luk
Medlem siden 09-11-2010
9 startede debatter
61 skrevne indlæg
Sidst online 14-12-2012
Godt skrevet
0

Jeg skiftede jordemoder i min sidste graviditet ret sent i forløbet, og fortrød at jeg ikke havde gjort det noget før. Du behøver jo ikke tale med hende, bare ring til jordemodercentret og bed om en anden - det burde ikke være noget problem. Det er jo en ærlig sag, at kemien ikke altid passer.

/Maja

Anmeld
Svar
 Pregnancy Ticker
Godt skrevet
0
 Pregnancy Ticker
04.februar 2011 kl. 15:49
Luk
Medlem siden 16-09-2009
36 startede debatter
652 skrevne indlæg
04-02-2011 15:49
Luk
Medlem siden 16-09-2009
36 startede debatter
652 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det har jeg selv gjort, da kemien slet ikke var der med hende jeg først var hos. Er ellers også normalt sådan en "der kan med alle", så havde det skidt med at ringe. Men det tog altså kun to min. og de stillede ingen spørgsmålstegn ved det. Er bare SÅ glad for at jeg gjorde det, for hende jeg har nu er simpelthen så sød og nem at snakke med.

Mht. lægebesøg har det været noget forvirrende på det seneste, da reglerne har været lavet om to gange. Min læge forklarede mig, at de tidligere altid har lagt 2. lægebesøg i uge 35, men så blev det sidste år lavet om til uge 32. Det viste sig dog at passe bedre med uge 35 (34 nogle steder), hvorfor de er gået tilbage til dette igen. Så din jordemoder havde delvist ret, men har nok ikke fået at vide at man nu er gået tilbage til de gamle regler igen. Det vigtigste er dog bare at læge- og jordemoderbesøgene ikke ligger lige op ad hinanden. For mig bliver næste lægebesøg i uge 34 og næste jordemoderbesøg i uge 36, så der på den måde bliver et par uger imellem.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
05.februar 2011 kl. 12:55
Luk
Medlem siden 10-02-2008
202 startede debatter
1062 skrevne indlæg
05-02-2011 12:55
Luk
Medlem siden 10-02-2008
202 startede debatter
1062 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Skynd dig at bede om en ny JM! Det gjorde jeg i sidste graviditet, man behøver ikke engang forklare noget ud over at "kemien er dårlig"  

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
05.februar 2011 kl. 13:57
Luk
Medlem siden 10-09-2010
10 startede debatter
293 skrevne indlæg
05-02-2011 13:57
Luk
Medlem siden 10-09-2010
10 startede debatter
293 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Lige med det samme..... Termin 5 april.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

06.september 2019 kl. 19:31
Slettet bruger
06-09-2019 19:31
En moderator har fjernet dette indlæg.
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere