Close
Log Ind Opret Bruger

Hvordan skal en navle se ud? :-D

  • 9 januar 2012, 11:09

    Ved godt at det er et underligt spørgsmål, men der er jo faktisk unge piger/kvinder, der har fået opereret deres navle, så den bliver helt rigtig.

    Vi har tre drenge. Vores ældste dreng har en navle, der er et "hul", ingen buler eller lignende, vores mellemste har en mindre bule foroven, men det er jo helt normalt. Men igen, hvad er en "normal navle" og findes den? Vores yngste lille dreng på nu tre måneder har dog, efter min mening, en meget sær navle, som jeg ikke ved om jeg skal gå videre med? Min sundhedsplejerske er i tvivl. 

    Lige da han blev født og inden navlestrengen var blevet klippet, kunne jeg se, at der nærmest voksede hud ud på den. Den inderste centimeter af navlestrenge var altså hud – der har jeg aldrig set før og jeg var da meget spændt på, hvordan den ville hele op. Den var længe om at hele, fordi huddelen vendte indad, så der kom en stor bule midt i navle, men hvor bunden er inde bagved. Åh, det er svært at forklare, men man kan ikke se bunden af navlen, det er helt umuligt. Man kan heller ikke med fingrene løfte "bulen" op, så man kan rense den. Vores sundhedsplejerske prøvede, men det var helt umuligt. Man kan med lidt held og tålmodighed gøre det med to vatpinde. Den stinker bare så fælt, når jeg gør det, fordi der så endelig kommer passage ind til bunden af navlen, hvis I forstår?

    Ville I gøre noget ved det (altså ikke selv) eller bare håbe på at den ændrer udseende, så man kan rense den? Farmand har opgivet.

  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.