Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Tidlig scanning (uge 4) og gyn kunne intet se :( Normalt?

16.juni 2010 kl. 13:32
Luk
Medlem siden 09-06-2010
Sidst online 29-12-2013
16-06-2010 13:32
Luk
Medlem siden 09-06-2010
Sidst online 29-12-2013
Godt skrevet
1

Hej piger,

Har brug for nogle erfaringer og råd fra jer! :) Og måske nogle solstråle historier :)

Har siden i torsdags testet svagt positiv på Valmed graviditetstest og 1 Unistep. Ringer så til min læge som sender mig til terminsscanning, da jeg ikke ved hvornår jeg havde min sidste mens (pletblødte stort set hele tiden fra den 19 april til den 18 maj) Tog adskillige graviditetstest i mellemtiden for at se om det evt. var en abort (var på daværende tidspunkt på p-piller) men alle var negative. Først i torsdags og siden da har der været to streger på mine test.

Var så til terminsscanning idag og hun sagde at hun intet kunne se - heller ikke blommesækken (ved heller ikke om man skal kunne det hvis jeg kun er ca 4+0-1-2 stk?) Så hun kunne ikke sige om jeg er, har været eller aldrig været gravid :( Hun tog så en graviditetstest som var negativ... Så nu er jeg jo i syv sind og aner ikke hvad jeg skal tro?! Er selvfølgelig pisse bange for at det er en graviditet udenfor livmoderen - hun kunne dog heller ikke se noget der.

Det undrer mig bare at jeg har fået så mange positive test og der så intet er at se? Skal jeg være nervøs? Og er alt håb ude for mig? Tog en test da jeg kom hjem og den var positiv igen igen.. 

Nogle af jer der er blevet scannet meget tidligt? Kunne man se noget eller er det først fra 5 uge man kan det?

Håber i har tid og lyst til at svare, er sgu lidt nede lige nu :(

Kh Mimsan

Anmeld
Svar
AlternaTickers - Cool, free Web tickers
Godt skrevet
1
16.juni 2010 kl. 13:47
Luk
Medlem siden 12-04-2010
42 startede debatter
254 skrevne indlæg
Sidst online 27-03-2014
16-06-2010 13:47
Luk
Medlem siden 12-04-2010
42 startede debatter
254 skrevne indlæg
Sidst online 27-03-2014
Godt skrevet
0

men er ikke lige klar over hvor langt jeg var henne, men måske 3+2. Vi skulle igang med fertilitetsbehandling, men jeg var åbenbart blevet gravid på naturligvis. Det de kunne se var bare noget hvidt, men heller ingen blommesæk. Der blev taget en g-test som var negativ og jeg skulle så tage en test ca. 1 uge senere og den var så positiv.

Så du overhovedet noget på din scanning? Jeg kunne godt se det hvide. Krydser fingre for dig

Daja

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
16.juni 2010 kl. 13:59
Luk
Medlem siden 09-06-2010
52 startede debatter
194 skrevne indlæg
Sidst online 29-12-2013
16-06-2010 13:59
Luk
Medlem siden 09-06-2010
52 startede debatter
194 skrevne indlæg
Sidst online 29-12-2013
Godt skrevet
0

Se85: Takker for de krydsede fingre :)

Daja: Jeg ved heller ikke om jeg er over 4 uger henne, men hvis man tager efter den gamle cyklus så er jeg. Jeg synes slet ikke hun var særlig grundig - det tog hende max 1 minut at undersøge mig så nåede slet ikke at se noget :( Det eneste hun sagde var bare: "her er din livmoder" og så tog hun den der tingest ud igen og sagde at hun ikke kunne se en graviditet :( Hvor er det bare dejligt at du er blevet gravid på naturlig vis - stort tillykke :) 

Håber virkelig også jeg er det!! Har prøvet at google tidlige scanninger, men der kommer ikke rigtig nogle resultater op før 5 uge og frem... Men hvis man kunne se noget ved dig allerede 3+2 så er chancerne nok ikke særlig store for mig, eftersom man intet kunne se. Puha, det er hårdt at skulle vente :(   

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.juni 2010 kl. 16:26
Luk
Medlem siden 27-05-2010
390 startede debatter
1862 skrevne indlæg
Sidst online 10-07-2012
16-06-2010 16:26
Luk
Medlem siden 27-05-2010
390 startede debatter
1862 skrevne indlæg
Sidst online 10-07-2012
Godt skrevet
0

Jeg har selv siddet i noget ligndende situation denne gang, testede svagt positiv da jeg var 3+5 (efter egne beregninger ca) Og testede en smule mere positiv 3+6 begyndte desværre at få brunligt udflåd og blev temmelig bange, ringede til lægen og fik en henv. til gyn. som tog bp og scannede mig, der var jeg 4+1 hun kunne intet se på scanningen ikke engang en lysning eller andet. Deres g test var osse "tvivlsomt" svagt positiv. kunne ikke få svar på hverken bp eller noget da jeg var 4+3 ved endnu en scanning, de kunne stadig intet se. Tog så på Hvidovre akut samme aften fordi jeg blev bange over jeg følte mig meget utilpas og havde smerter (ikke enormt voldsomme, men når man får at vide at man måske ka ha en graviditet udenfor livmoderen sker det åbenbart at man kan freake ud). På Hvidovre kunne de heller ikke se noget på scanningen men jeg fik osse taget Bp der.

Mandag i denne uge hvor jeg så var 5+0 fik jeg at vide at mit HcG steg rigtig flot og at man ikke altid kan regne med g tests idet nogen bare ikke udskiller så meget I urinen selvom de har en god portion i blodet. På scanningen kunne man for første gang se en lysning!

Har idag været til endnu en scanning og Bp tagning, kender seføli ikk bp svar endnu, men på scanningen kunne man nu se blommesækken og det hele var rigtig Fint!

Så tag det bare helt roligt der kan godt gå et stykke tid inden det kan ses på en scanning!

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickersLilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickersLilypie Kids Birthday tickers
16.juni 2010 kl. 17:15
Luk
Medlem siden 03-05-2009
100 startede debatter
679 skrevne indlæg
16-06-2010 17:15
Luk
Medlem siden 03-05-2009
100 startede debatter
679 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

jeg var total optimist for et par måneder siden på skive klinik og så sku de scanne mig for at se om det hele så normalt ud... jeg spurgte ivrigt om de ku se hvis jeg var gravid(det var dagen før jeg sku ha mens) jeg ville ha været 4+0 hvis jeg var.. lægen og gyn sagde at hvis jeg var gravid var det yderst sjældent at man ku se noget overhovedet i uge 4, nogen gange ku man se en opklaring hvis man var 4+ ?

så tror ikk du skal være nervøs for at de ikk ku se noget... skal du ha en ny scanning om et par dage eller tog de en blodprøve på dig?

for at der er noget

Anmeld
Svar
PB start 08. har haft bid 6 gange 4 SA 1 MA og 1 bio. i 08 konstateret for lavt progesteron og får hjælp til dette, men blev ikk gravid i over et år og blev sendt på klinik. 31/05/2010 positiv test, ser ud til at vi har klaret det selv dog med lidt hjælp fra en vandscanning og en masse hormoner... PB.2 opstart i sep.11 Gravid okt. med tvillinger MA uge 8. Gravid jan. 12 SA uge 4. 17/2-11 blev mor til verdens dejligste pige

My Stick Family from WiddlyTinks.com
Godt skrevet
0
PB start 08. har haft bid 6 gange 4 SA 1 MA og 1 bio. i 08 konstateret for lavt progesteron og får hjælp til dette, men blev ikk gravid i over et år og blev sendt på klinik. 31/05/2010 positiv test, ser ud til at vi har klaret det selv dog med lidt hjælp fra en vandscanning og en masse hormoner... PB.2 opstart i sep.11 Gravid okt. med tvillinger MA uge 8. Gravid jan. 12 SA uge 4. 17/2-11 blev mor til verdens dejligste pige

My Stick Family from WiddlyTinks.com
16.juni 2010 kl. 17:29
Luk
Medlem siden 25-02-2004
669 startede debatter
1382 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2013
16-06-2010 17:29
Luk
Medlem siden 25-02-2004
669 startede debatter
1382 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2013
Godt skrevet
0

Jeg mener jeg blev scannet i uge 4 og vi kunne kun se en sort plet. I denne graviditet blev jeg scannet i uge 6+6 og der kunne man se noget.

Så jeg tror du kan være helt roligt.

Hilsen malene

Anmeld
Svar
Cecilie fra d. 18 april 2004, Sofie fra d. 13.sep 2006 ( blev født som engel 4 dage før termin. Jeg har en genfejl der hedder faktor V leiden. Den gjorde at jeg dannede blodpropper i moderkagen og det gjorde at vores lille pige sov stille ind under mit hjerte ), Jonas fra d. 22. okt. 2007 og en MA i jan. 2010 som blev opdaget ved nakkefoldscanningen. Som rosinen i pølseenden Rasmus fra d. 17 dec. 2010.
Godt skrevet
0
Cecilie fra d. 18 april 2004, Sofie fra d. 13.sep 2006 ( blev født som engel 4 dage før termin. Jeg har en genfejl der hedder faktor V leiden. Den gjorde at jeg dannede blodpropper i moderkagen og det gjorde at vores lille pige sov stille ind under mit hjerte ), Jonas fra d. 22. okt. 2007 og en MA i jan. 2010 som blev opdaget ved nakkefoldscanningen. Som rosinen i pølseenden Rasmus fra d. 17 dec. 2010.
16.juni 2010 kl. 21:22
Luk
Medlem siden 09-06-2010
52 startede debatter
194 skrevne indlæg
Sidst online 29-12-2013
16-06-2010 21:22
Luk
Medlem siden 09-06-2010
52 startede debatter
194 skrevne indlæg
Sidst online 29-12-2013
Godt skrevet
0

Trunte: Du giver mig bare en lille bitte smule håb tilbage!!! Vores historier ligner hinanden fuldstændig (eller næsten i hvert fald) Har indtil nu ikke set skyggen af blod, men hvad tror du jeg "fandt" da jeg var på toilettet for en halv time siden? En lille femkrone cocio farvet blod :( :( :( Øv altså... Ved godt du også har blødt lidt, men man tror efterhånden bare slet ikke på det :( 

Jeg kan jo desværre ikke gøre andet end at vente og se om jeg får en rigtig mens.. Det føles nu sådan :( Det er en total bakkedal, det ene øjeblik tænker man at det måske stadig kan lade sig gøre og det andet at løbet er kørt.. Hvor meget blødte du og hvad farve havde det? Ja undskyld jeg spørger så ligeud ha ha ;) 

Dali: Tak for svar :) Jeg har fået taget en blodprøve og gyn ville ud fra den bestemme hvad der videre skulle ske. Men som skrevet ovenover så er der desværre nok ikke særlig stor chance for den bliver siddende :(

Puttimus: Jeg håber så meget!!

Knus til jer alle

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.marts 2018 kl. 13:38
Luk
Medlem siden 31-10-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
12-03-2018 13:38
Luk
Medlem siden 31-10-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej. Nu er det mange år siden du/i lavede denne men jeg er nysgerrig for at høre hvordan det var gået? Var du gravid den gang selvom man ikke kunne se en blommesæk? Jeg er nemlig lige blevet scannet i dag (havde en SA) her den 14. Feb og har ifølge gyn. Haft en fin æl. Men kunne kun se en tyk slimhinde. Så er så nysgerrig for at høre om det skal kunne ses nu eller om det godt kan lade sig gøre? Tak

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.november 2019 kl. 18:57
Luk
Medlem siden 30-03-2015
10 startede debatter
42 skrevne indlæg
04-11-2019 18:57
Luk
Medlem siden 30-03-2015
10 startede debatter
42 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Denoptimistiske skrev :

Hej. Nu er det mange år siden du/i lavede denne men jeg er nysgerrig for at høre hvordan det var gået? Var du gravid den gang selvom man ikke kunne se en blommesæk? Jeg er nemlig lige blevet scannet i dag (havde en SA) her den 14. Feb og har ifølge gyn. Haft en fin æl. Men kunne kun se en tyk slimhinde. Så er så nysgerrig for at høre om det skal kunne ses nu eller om det godt kan lade sig gøre? Tak

Jeg kom lige forbi :-) hvordan gik det dig? 🤞🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.november 2019 kl. 08:29
Luk
Medlem siden 31-10-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
05-11-2019 08:29
Luk
Medlem siden 31-10-2016
4 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jamen som jeg skrev havde jeg jo været til gyn som kunne se at der snart var æl. Det var det så også og vi har i dag den skønneste lille dreng på 9 mdr.  det er lidt vildt at tænke på 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere