Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Akupunktur og zoneterapi - alternativ behandling?

16.juli 2011 kl. 13:35
Luk
Medlem siden 31-05-2011
16-07-2011 13:35
Luk
Medlem siden 31-05-2011
Godt skrevet
0

Havde netop diskussionen med min svigermor den anden dag. Hun (og resten af familien) mener bestemt at begge dele er alternativ behandling, og man skal passe meget på med den slags.

Jeg måtte erklære mig uenig, trods jeg faktisk ikke ved ret meget om de to behandlingsformer. Men jeg hører om mange der får zoneterapi til deres småbørn, hvor det hjælper. Og akupunktur kan nærmest bruges i alle smertesituationer - har selv prøvet det og min mor har også. Det virker altså.

Men er faktisk i tvivl om, hvorvidt det er godkendte medicinske behandlingsformer, eller om det stadig går under betegnelsen "alternativt".

Er der nogen der ved noget mere specifikt om emnerne? Og hvad tænker I - kunne I finde på at bruge en af de to, eller holder I jer fra behandlingsformer, der ikke er medicinske godkendte?

Kram, fra en lidt uvidende.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.juli 2011 kl. 15:41
Luk
Medlem siden 17-06-2011
61 startede debatter
506 skrevne indlæg
16-07-2011 15:41
Luk
Medlem siden 17-06-2011
61 startede debatter
506 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa

Jeg går til zoneterapi, simpelthen for velvære og nyder hvert sekund.

Min zoneteraput er udd. og jeg stoler fuldt ud på hende. Jeg har holdt pause i en periode og da jeg starede igen gjorde jeg hende opmærksom på at jeg var gravid, og så var der bare bestemt steder hun lod være med at trykke.

Hilsen agd

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.juli 2011 kl. 17:18
Luk
Medlem siden 03-04-2010
184 startede debatter
503 skrevne indlæg
16-07-2011 17:18
Luk
Medlem siden 03-04-2010
184 startede debatter
503 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg blev behandlet med zoneterapi for at optimere chancerne for graviditet og det virkede - så jeg kan helt klart anbefale det... Og ellers er det jo bare rart at man får behandlet fødderne

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
16.juli 2011 kl. 19:51
Luk
Medlem siden 08-07-2011
7 startede debatter
18 skrevne indlæg
Sidst online 20-07-2012
16-07-2011 19:51
Luk
Medlem siden 08-07-2011
7 startede debatter
18 skrevne indlæg
Sidst online 20-07-2012
Godt skrevet
0

Jeg ved at Zoneterapi er en anerkendt behandlibgsform. For hvis du er medlem af Danmark får du tilskud til Zoneterapi (vel afmærket at din behandler er med)

Akupunktur ved jeg ikke helt så meget om men kunne forstille mig det også er anderkendt da det jo netop er en behandlingsform og som rigtig af en anden skrives bruges det jo af jordmødre og gynækologisk afd. rundt om i landet netop for at mindske evt opkastninger og voldsom kvalme hos gravide. (fik det selv i min sidste graviditet på glostrup sygehus)

Og hvad zoneterapien andgår ville jeg ingen betænklighedder have ved at lade mit barn få. jeg vil 100% bruge det denne gang hvis jeg skulle være så uheldig at få endnu et kolik barn, eller andre genere for barnet.  Det er jo til gavn og ikke til skade og hvorfor så ikke lige prøve du kan jo højst være heldig ved at det virker

Vi brugte selv hjælp fra zoneterapi til denne og forrige graviditet (da min mand har meget nedsat sædkvalitet og det har begge gange hjulpet os inden for et par måneder)

Så jeg siger GO FOR IT Håber at det kunne give lidt svar

Kh. Mama4

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.juli 2011 kl. 10:20
Luk
Medlem siden 24-02-2008
78 startede debatter
201 skrevne indlæg
Sidst online 25-01-2013
17-07-2011 10:20
Luk
Medlem siden 24-02-2008
78 startede debatter
201 skrevne indlæg
Sidst online 25-01-2013
Godt skrevet
0

Jeg får selv akupunktur imod migræne og stress-symptomer af en læge...også efter jeg blev gravid. Akupunkturen er åsragen til at jeg kan leve normalt idag. Har haft store gener. Da min datter var baby fik hun zoneterapi mod mavesmerter....var også til kiropraktor med henne,men uden virkning. 

Fantastisk med behandlig der fungerer uden medicin

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickerspie.com/">Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickerspie.com/">Lilypie Third Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Børnepenge - udbetaling og satser for 2020

Rigtig mange børnefamilier glæder sig til at få udbetalt børnepenge. Børnepenge er en sats, der reguleres hvert år, og ændrer sig i takt med barnets alder. Læs mere

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Børnepenge - udbetaling og satser for 2020

Rigtig mange børnefamilier glæder sig til at få udbetalt børnepenge. Børnepenge er en sats, der reguleres hvert år, og ændrer sig i takt med barnets alder. Læs mere

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere