Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Barn med meningitis - alle på MM!

22.november 2012 kl. 19:37
Luk
Medlem siden 24-02-2011
Sidst online 30-12-2012
22-11-2012 19:37
Luk
Medlem siden 24-02-2011
Sidst online 30-12-2012
Godt skrevet
0

Hej alle sammen.

Da vores lille søn, blev født med meningitis, kunne jeg godt tænke mig, at skrive med andre, hvis børn har haft meningitis.

Så skriv endeligt..

MVH Sandra :)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
22.november 2012 kl. 22:04
Luk
Medlem siden 05-01-2011
102 startede debatter
591 skrevne indlæg
22-11-2012 22:04
Luk
Medlem siden 05-01-2011
102 startede debatter
591 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Nu er det godt nok ikke min søn, der har været syg af meningitis, men min lillebror..
Han mistede hørelsen af det og er derfor hørehæmmet og tegnsprogs bruger idag ..

Hvordan går det din søn?

Hvis du har nogen spørgsmål, så spørger du bare løs - skal se om jeg kan svare :D
Kram Kate
Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers Daisypath Anniversary tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers Daisypath Anniversary tickers
27.november 2012 kl. 00:07
Luk
Medlem siden 24-02-2011
33 startede debatter
193 skrevne indlæg
Sidst online 30-12-2012
27-11-2012 00:07
Luk
Medlem siden 24-02-2011
33 startede debatter
193 skrevne indlæg
Sidst online 30-12-2012
Godt skrevet
0
Jamen vi var indlagt i 7 uger efter fødslen, inkl 14 dage på OUH :( I dag har han stadig sonde, da han ikke kan spise hele sit måltid af flasken selv.
Vi er også i fuld gang med, at finde ud af, om han muligvis har et høre'handicap. Hans høre'nerve er ikke moden, måske blir den det - måske ikke. Så vi ska vente og se tiden an, og igennem nogle scanninger på OUH i næste uge.

Nej det meningitis er noget værre lort! Heldigvis er det ikke så udbredt en sygdom i DK, for det er virkelig et hårdt forløb at skulle igennem.
Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
01.december 2012 kl. 20:45
Luk
Medlem siden 14-06-2010
84 startede debatter
553 skrevne indlæg
01-12-2012 20:45
Luk
Medlem siden 14-06-2010
84 startede debatter
553 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Håber det bedste for jer.

Må jeg spørge om hvordan de fandt ud af at han har menigitis?

Og om du havde GBS i graviditeten?

Eller andre indikationer ?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
01.december 2012 kl. 20:56
Luk
Medlem siden 21-10-2010
12 startede debatter
746 skrevne indlæg
01-12-2012 20:56
Luk
Medlem siden 21-10-2010
12 startede debatter
746 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvilken type meningeitis? Jeg har nemlig søgt efter viden om meningitis forårsaget af Haemophilus Influenzae Type A (den børnene bliver vaccineret imod er type B). Den skulle være ret mild og ikke så smitsom. Grunden til min interesse i denne type meningitis er, at en dreng i min datters dagpleje har været syg i et halvt år før de fandt ud af hvad det var, og min datter udviser nogle af de samme symptomer som ham, men kun en gang imellem...

Da vi ringede til lægen sagde hun at hvis det havde været noget vi skulle bekymre os om, så havde hun nok hørt fra embedslægen - men hvad nu hvis der er sket en registreringsfejl?!?

Det eneste information jeg kunne finde var et par videnskabelige artikler fra Brasilien - men som mest bygger på HiB, så hvis andre ved noget, så leder jeg efter informationer!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.december 2012 kl. 21:18
Luk
Medlem siden 20-03-2011
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 25-04-2013
09-12-2012 21:18
Luk
Medlem siden 20-03-2011
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 25-04-2013
Godt skrevet
0
Hej. Jeg har en datter som fik meningitis ca 2 1/2 gammel. Vi var indlagt knap 8 uger og var i gennem utallige op og ned ture. Hun udviklede bla blodforgiftning og startende nyresvigt. vi sagde farvel tre gange til hende, da lægerne ikke mente hun ville overleve, men gang på gang overraskede hun. Hun er i dag 16 mdr og svært hjerneskadet, men det mest livsglæde barn jeg har stødt på...skrive endelig hvis du har spørgsmål eller vil vide noget mht til jeres søn...mail adresse: [email protected] håber på alt det bedste for dig og din søn. Hilsen Sigrid
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere