Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Brunt udflåd!! :-(

09.september 2011 kl. 14:14
Luk
Medlem siden 03-09-2011
Sidst online 02-10-2012
09-09-2011 14:14
Luk
Medlem siden 03-09-2011
Sidst online 02-10-2012
Godt skrevet
0

Hej piger,

I dag har jeg haft en del brunt udflåd. Det er første gang, jeg oplever det og er selvfølgelig vildt nervøs. Jeg er førstegangsfødende og 5+5, så det er jo meget tidligt i min graviditet. Har lige haft ringet til læger, og hun sagde, det var for tidligt at sige noget, da man ikke kunne scanne mig, og jeg skulle følge udviklingen hen over weekenden. Hvis det udviklede sig til blod, var det tegn på, at min krop udstødte fosteret.

Jeg har det helt vildt dårligt og er sindssygt nervøs for, det er en spontan abort.

Er der nogle af jer, der har oplevet noget lignende, og skal jeg være meget nervøs?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.september 2011 kl. 14:30
Luk
Medlem siden 17-05-2011
68 startede debatter
627 skrevne indlæg
Sidst online 20-10-2013
09-09-2011 14:30
Luk
Medlem siden 17-05-2011
68 startede debatter
627 skrevne indlæg
Sidst online 20-10-2013
Godt skrevet
0

Øv øv øv. Man bliver bare SÅ nervøs, når man opdager enten blod eller det brune udflåd.

Det kan være rigtig mange ting, der forårsager det brune udflåd (gammelt blod)..

F.eks. hvis du har haft en hyggestund med din mand. Dine slimhinder er sarte, når du er gravid, og det man kan godt komme til at genre slimhinderne ved sex.

Du behøver heller ikke sexe for at genere slimhinderne...en tur på toilette med f.eks. hård mave kan også provokere slimhinderne. Det kan være du har løftet lidt for tungt. For meget havearbejde osv

Sådan er der flere ting, der kan forårsage en mindre blødning.

Desværre kan det jo også være det med spontan abort, som du selv skriver. Jeg vil på ingen måde gøre dig nervøs, men nu spurgte du jo, hvad det kunne være. Jeg har selv haft en SA her sidst i maj måned i 8. uge. Jeg opdagede brunt udflåd en torsdag...sådan rigtig grynet. Det var der hele torsdagen, hele fredagen og lidt af lørdagen indtil det gik over i frisk blod, og ja, så behøver jeg vist ikke fortælle mere.

Der er en tommelfingerregel, der siger, at så lang tid du ikke bløder frisk blod...altså rødt blod...ligesom mens, så skal man ikke være nervøs...så jeg tror du kan være rolig, men jeg forstår rigtig godt du er nervøs.

Jeg håber dit udflåd stopper her iløbet af idag eller imorgen, så du kan ånde lettet op...håber ikke jeg har gjort dig mere nervøs med mit skriveri, da det bestemt ikke var hensigten.

Knus

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
09.september 2011 kl. 14:37
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
Sidst online 14-10-2011
09-09-2011 14:37
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
29 skrevne indlæg
Sidst online 14-10-2011
Godt skrevet
0

Jeg havde også brunt udfllåd i starten... sådan noget med noget "tråde-agtigt" i. Så længe der ikke er frisk blod, så tror jeg ikke at du skal være så nervøs.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.september 2011 kl. 14:43
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
12 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2012
09-09-2011 14:43
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
12 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2012
Godt skrevet
0

Hej alle,

Tak for svarene! Djep1974, jeg er vildt ked af at høre, at du har oplevet en SA. Bare tanken om det er helt uudholdeligt!

Jeg kan nærmest ikke tænke på andet, selvom jeg ved, jeg bliver nødt til at se tiden/weekenden an. Fordi jeg tænker så meget på det, føler jeg også en del murren i min mave. Ellers har jeg intet ubehag.

Jeg havde sex med min kæreste for ca 5 dage siden, og jeg håber selvfølgelig, det kan være derfor, men er naturligvis vildt nervøs. Ventetiden er ulidelig, og jeg føler hele tiden, jeg må tjekke, hvordan det ser ud dernede. Øv! Bare det ikke betyder noget...

Hvis det fortsætter hele weekenden, men ikke bliver til frisk blod, kan lægen så undersøge mig?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.september 2011 kl. 15:03
Luk
Medlem siden 17-05-2011
68 startede debatter
627 skrevne indlæg
Sidst online 20-10-2013
09-09-2011 15:03
Luk
Medlem siden 17-05-2011
68 startede debatter
627 skrevne indlæg
Sidst online 20-10-2013
Godt skrevet
0

...Jeg tog på lægevagten om lørdagen, hvor jeg aborterede lidt senere.

Vagtlægen undersøgte mig, og kunne se, at blodet kom fra livmoderen + jeg var "åben", så hun kunne sige med 99,9% sikkerhed, at jeg ville abortere i løbet af et par timer.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor din læge ikke bare siger du kan komme ind til en GU...hun kan se, hvor det kommer fra!!!

Mit råd til dig: Vent til iaften. Ring så til lægevagten (hvis udflåd stadig er der) og udtryk din bekymring. Hør om han/hun ikke lige vil undersøge dig...bare sig det er blevet værre eller du har lidt ondt (ja, jeg går ikke ind for at lyve normalt, men en lille hvid løgn for at han/hun lige laver en hurtig GU på dig, tja, det kan jeg ikke se problemet i). Hvis vagtlægen kan se det kommer fra dine slimhinder/en rift, så får du ro.

Knus

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
09.september 2011 kl. 15:19
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
12 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2012
09-09-2011 15:19
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
12 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2012
Godt skrevet
0

Tak for rådet! Jeg vil helt klart ringe til vagtlægen, hvis det bliver værre. Min egen læge havde lukket, da jeg ringede og blev henvist til en anden, som sagde, at det alligevel var for tidligt at undersøge noget. Men jeg kan læse mig til, at man allerede ved fem fulde uger, kan se, om graviditeten sidder, som den er. Og jeg er jo 5 +5 i dag... Hvorfor siger hun så noget andet??! Og også vildt frustrerende, at hun ikke siger det, du skriver!

Kan ikke holde ud ikke at få vished, så vil jeg også hellere ringe og overdrive lidt, hvis det kan give en afklaring ved en GU.

Hvor er det dejligt at få råd fra en, der også har prøvet det, selvom din historie desværre ikke er positiv..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.september 2011 kl. 15:27
Luk
Medlem siden 17-05-2011
3 startede debatter
209 skrevne indlæg
09-09-2011 15:27
Luk
Medlem siden 17-05-2011
3 startede debatter
209 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg startede med at bløde samme tid som dig, og troede faktisk jeg havde det røde, men der var intet galt. Det stoppede først efter en måned, hvor jeg for det meste havde det, som du skriver. Nu er jeg 26 uger henne i morgen og venter mig en rask pige:) Så det kan sagtens ingen betydning have:)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
09.september 2011 kl. 19:31
Luk
Medlem siden 24-07-2011
87 startede debatter
734 skrevne indlæg
09-09-2011 19:31
Luk
Medlem siden 24-07-2011
87 startede debatter
734 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg blødte mange gange under min sidste graviditet. Det startede med brunt udflåd omkring uge 6 og jeg var ved at gå ud af mit gode skind. Jeg var ved vagtlægen som godt kunne se der var lidt og ikke helt kunne sige hvad det var. Han trøstede mig dog med at hans kone havde blødt under alle sine graviditerer og de havde 4 dejlige unger i dag!  Jeg var dog stadig ved at gå til for det forsvandt ikke så ringede til lægen igen og hun gav mig til sidst en henvisning til en akut scanning selvom det ikke var helt berettiget. For de scanner normalt ikke bare fordi man er nervøs. Når det er så tidligt så må det bare gå som det må gå. Men det er jo ikke til at holde ud når man sidder midt i det. Jeg fik den scanning og der var det fineste lille hjerteblink. Efterfølgede blødte jeg efter sex, når jeg havde knoklet for meget og hvis jeg havde haft hård mave og "kæmpet" lidt med det på toilettet. (undskyld detaljerne). Det fortsatte on/off til ca. uge 16 så kom der ikke mere. En af gangene var der virkelig meget frisk blod i toilettet som ved en normal kraftig mens.  Blev virkelig forskrækket.

MEN jeg har en helt sund og rask 2 årig i dag - så det kan sagtens lade sig gøre at det ender ud i en solstråle historie.

Jeg krydser alt hvad jeg kan for dig!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.september 2011 kl. 21:42
Luk
Medlem siden 13-05-2008
4 startede debatter
29 skrevne indlæg
09-09-2011 21:42
Luk
Medlem siden 13-05-2008
4 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

..blive scannet for min for at få ro.

Jeg blødte et par gange under min seneste graviditet, og blev scannet begge gange.

Meget stort held og lykke og mange tanker 

Anmeld
Svar
Pige maj 2009, tvillinger apr. 2012. Lille ny på vej, dec. 2015
Godt skrevet
0
Pige maj 2009, tvillinger apr. 2012. Lille ny på vej, dec. 2015
10.september 2011 kl. 09:27
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
12 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2012
10-09-2011 09:27
Luk
Medlem siden 03-09-2011
3 startede debatter
12 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2012
Godt skrevet
0

Hej alle,

Først og fremmest mange tak for de mange gode råd og tilbagemeldinger fra jer alle. Det hjalp mig til at ringe til Skejby i går, hvor jeg talte med den rareste læge, som tog mig ind til en tidlig scanning. Han sagde, jeg skulle være forberedt på, at de ikke kunne se noget, da det var så tidligt i forløbet.

Min kæreste og jeg kørte til deres gynækologiske akutte modtagelse, og der blev jeg scannet. Han kunne se en graviditet i 4-5 uge, og sækken sad, hvor den skulle, hvorfor han i hvert fald kunne udelukke en graviditet uden for livmoderen. Han kunne ikke se nogen blødninger fra livmoderen, men det var endnu alt for tidligt at sige noget konkret, da jeg ikke var længere henne. Jeg skal komme tilbage om godt 14 dage, hvor han ved en scanning forventer at kunne se hjerteblink.

Som udgangspunkt synes han, min graviditet så normal ud, og efterosm jeg ikke havde store smerter eller frisk blod, virkede det ikke som en unormal graviditet. Men igen var det for tidligt til, at han kunne sige noget konkret.

Vi kørte derefter hjem, forholdsvist lettede. Her til morges er mit udflåd blevet lidt mere lysebrunt/lyserødt, og det kan ses, når jeg tørrer mig og en lille smule i trusserne (beklager detaljerne), så nu er jeg selvfølgelig nøjagtig ligeså bekymret, da det er blevet mere rødligt. Jeg har dog ikke voldsomme menstruationssmerter - blot lidt murren i underlivet, som kan være livmoderen eller et eller andet.

Jeg er dog stadig nervøs - ville bare sådan ønske, der ikke kom noget ud! Jeg er glad for at høre, at flere af jer har oplevet brunligt udflåd/blødninger i jeres graviditet, uden det har haft alvorlige konsekvenser... Håber bare det stopper.

Er der overhovedet nogen fidus i at ringe til min læge på mandag, hvis det udvikler sig og bliver mere rødt? Ville hun kunne se noget ved en GU?

Igen mange tak for jeres tilbagemeldinger...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.september 2011 kl. 10:02
Luk
Medlem siden 19-07-2009
125 startede debatter
2244 skrevne indlæg
10-09-2011 10:02
Luk
Medlem siden 19-07-2009
125 startede debatter
2244 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg er lige på besøg fra forsiden.

Det undrer mig, at ingen har fortalt, at det er meget, meget normalt at få en lille mens-agtig blødning omkring det tidspunkt, hvor man normalt skulle have haft mens. Det er jo der du er nu;) Det lyserøde blod du ser nu, kan meget vel være fra scanningen i går. Det kan godt komme helt op til et par dage efter, der er blevet "rodet rundt" i skeden.

De mens-agtige smerter du har, er jeg næsten 100% sikker på er ligamentsmerter. Ligamenterne er de ledbånd, der holder livmoderen på plads i bækkenet. Når man bliver gravid, begynder livmoderen at vokse og det gør ondt på en del kvinder.

Hvis det udvikler sig og du får flere smerter og mere blødning, skal du selvfølgelig tjekkes. Men det du har beskrevet lyder fuldstændig som det jeg oplevede i min første graviditet. Gennem hele første trimester er det relativt normalt at man får små bldninger, der skyldes hormonel ubalance eller kontaktblødning. Men det er en god idé lige at høre egen læge ad her i begyndelsen. Efter omkr. uge 20 hører den slags under svangreambulatoriet der, hvor du skal føde.

Du må have pøj-pøj med det. Jeg håber for dig, at du får en god og nogenlunde ubesværet graviditet.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickersLilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
1
Lilypie First Birthday tickersLilypie Third Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere