Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

HJÆLLLLLP! Råd mod forkølelsessår??

15.oktober 2011 kl. 08:40
Luk
Medlem siden 18-09-2011
15-10-2011 08:40
Luk
Medlem siden 18-09-2011
Godt skrevet
0
Hej piger. Håber der er noget af jer det har en tryllekur...Jeg har ikke haft forkølelsessår siden jeg blev gravid, men i går aftes besluttede det sig for at komme :( Jeg skal, siden jeg blev gravid, ud i aften og kunne jo godt tænke mig at se pæn ud, det er bare TYPISK!!!Er der nogen af jer der kan hjælpe?Kender til div. cremer og plaster og piller ( er nok imun) intet virker, lige meget hvad jeg bruger så tager det 7-10 dage før det er væk. Og denne gang skal de gerne væk NU:)
Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers

Slettet bruger

15.oktober 2011 kl. 09:18
Slettet bruger
15-10-2011 09:18
Godt skrevet
0

Jeg tror desværre ikke der er noget der kan få det væk med det samme. Jeg har selv god erfaring med compete plaster (tror jeg det hedder) Synes ikke det bliver nær så slemt med det.

En gang læste jeg på nettet, at citron skulle være godt. Noget med syren der fik virus til at trække sig tilbage, men har godt nok aldrig prøvet det

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2011 kl. 09:25
Luk
Medlem siden 27-06-2011
35 startede debatter
421 skrevne indlæg
15-10-2011 09:25
Luk
Medlem siden 27-06-2011
35 startede debatter
421 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Og alle de der smarte cremeer virker heller ikke på mig mere!!! Det eneste jeg kan sige dig er at du skal undgå alt med sukker! Sukker er bare noget af det der tricker din krop og får det til at gå mere i udbrud! Prøv at smøre lidt af den læberpomade der hedder mentolatum på! Den er ret effektiv!!! (jeg er som sagt meget hårdt ramt og har indimellem puttet rent sprit på en vatpind og så duppet på såret, det virker med det samme men det er hverken sundt for huden eller specielt rart, så det er nok ikke noget jeg vil anbefale!)
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2011 kl. 13:35
Luk
Medlem siden 09-09-2009
81 startede debatter
1730 skrevne indlæg
15-10-2011 13:35
Luk
Medlem siden 09-09-2009
81 startede debatter
1730 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har været hårdt ramt af forkølelsessår siden jeg var 5, sååå en del år. Man kan faktisk også få piller imod det... De er ret så effektive.

Atamon og tandpasta udtørrer, så prøv det og lad det virke lidt tid og gentag behandlingen. Inden du skal i byen kan du bruge en god løbepomade og så håber jeg det kan holde aftenen igennem.

God fornøjelse..

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers
15.oktober 2011 kl. 15:51
Luk
Medlem siden 30-05-2011
12 startede debatter
83 skrevne indlæg
15-10-2011 15:51
Luk
Medlem siden 30-05-2011
12 startede debatter
83 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Husk at tjekke om cremerne eller plasteret er noget man kan bruge som gravid :-)

Jeg brækkede næsen i sidste uge, og fandt på den hårde måde ud af hvad det vil sige at være gravid og hvor mangelfuld behandlingen derfor kan være: Nul smertestillende til mig udover en enkelt panodil i ny og næ. Ingen CT scanning. Nul narkose men værsgo til lidt lokalbedøvelse, da næsen skulle brækkes på plads igen.

Men baby har det heldigvis godt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2011 kl. 16:11
Luk
Medlem siden 05-07-2009
6 startede debatter
16 skrevne indlæg
Sidst online 16-03-2014
15-10-2011 16:11
Luk
Medlem siden 05-07-2009
6 startede debatter
16 skrevne indlæg
Sidst online 16-03-2014
Godt skrevet
0

Min kæreste har en gang imellem forkølelsessår og her er Compeed forkølelsesplastre et kæmpe hit. De camouflerer og fremskynder ophelingen

Anmeld
Svar
MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
16.oktober 2011 kl. 13:26
Luk
Medlem siden 15-06-2011
20 startede debatter
116 skrevne indlæg
Sidst online 10-08-2013
16-10-2011 13:26
Luk
Medlem siden 15-06-2011
20 startede debatter
116 skrevne indlæg
Sidst online 10-08-2013
Godt skrevet
0

Kære du

Ja nu har du jo været ude - og medmindre der er sket et mirakel, så har du stadig dit forkølelsessår.

Jeg har siden jeg var meget ung, lidt af forkølelsessår i mund, svælg og især på læberne. Der er nogle fantastiske receptpligtige piller - MEN alt det der virker effektivt kan og må ikke anvendes under graviditet. Tilbage er der kun compeed og div. små tricks som der er nævnt, men ingen har nogen effektiv effekt - desværre ........

Jeg har også været plaget af det i min graviditet - og i skrivende stund er mit seneste udbrud på retræte, jeg har valgt at tage indstillingen;  "kill it with love" for der er skisme ikke så meget vi kan gøre, sålænge vi har vores lille elsklinge i maven eller ammer. Jeg ved det gør ondt, ser grimt ud, væsker, er klamt osv. MEN - pyt med det ..........

Så PrinsesseZ - du er smuk, gravid og fyldt med love love love - så lev med dine små skavanker, vi får verdens markedets mest fantastiske præmie ud på den anden side ...........

Kæmpe - medfølende - love - knus

Hanne

Anmeld
Svar
Gravid udenfor livmoderen i 2006, fjernet v æggeleder. Herefter 3 x IVF på CFC, 2 positive men SA i 9. & 10. uge. Nu, Riget, 1. IVF, ruger på 2 flotte æg. BP d. 24. Juni - Positiv. Scanning d. 15. Juli og 14. dage efter. Begge gange perfekt lille spire med det fineste hjerteblink.
Godt skrevet
0
Gravid udenfor livmoderen i 2006, fjernet v æggeleder. Herefter 3 x IVF på CFC, 2 positive men SA i 9. & 10. uge. Nu, Riget, 1. IVF, ruger på 2 flotte æg. BP d. 24. Juni - Positiv. Scanning d. 15. Juli og 14. dage efter. Begge gange perfekt lille spire med det fineste hjerteblink.
16.oktober 2011 kl. 13:33
Luk
Medlem siden 28-08-2009
10 startede debatter
104 skrevne indlæg
16-10-2011 13:33
Luk
Medlem siden 28-08-2009
10 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja som overskriften siger køb det det fremmer blodcirkulationen sådan kroppens egen helingsproces fremskyndes, + det er et naturprodukt, du kan også bruge det til babys numse, det er yderst effektivt.

http://www.ren-velvaereshop.dk/mellisa-hudpleje-88/arnica-salve-mellisa-30ml-976.html

Mvh Camilla

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.oktober 2011 kl. 15:28
Luk
Medlem siden 31-08-2011
13 skrevne indlæg
16-10-2011 15:28
Luk
Medlem siden 31-08-2011
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har også altid døjet meget med forkølelsessår og lige da jeg blev gravid fik jeg også et men har faktisk ikke haft det siden så det er jeg helt overrasket over for alt rammer jo bare når man er gravid..

Men jeg har også prøvet ALT lige fra piller (som lægen dog ikke anbefaler når man er gravid) plastre og salver og det hjælper ingenting. For 1 års tid siden begyndte jeg at tage Longo Vital og det har gjort så udbruddene ikke kommer så ofte og i meget mindre grad end jeg før fik. Jeg tror aldig vi helt slipper af med det ski.. forkøkelsessår når vi først har dem men Longo Vital holder det i hver fald nede for mit vedkommende.

Jeg har spurgt læge og jordemoder om jeg må tage dem når jeg er gravid og det må jeg godt. Jeg skal så ikke tage andre vitaminpiller udover jern så det er jo helt fint. :o)

Det var lige mit råd ud fra egen erfaring.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2019 kl. 12:07
Luk
Medlem siden 03-08-2019
1 skrevne indlæg
03-08-2019 12:07
Luk
Medlem siden 03-08-2019
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ved godt dette er en ældre tråd, men håber nogen fandt den magiske løsning.

Jeg er i forbindelse med min graviditet begyndt at få forkølelsessår, som jeg ikke kan komme af med. Er desperat da det har stået på i snart 1 måned, og alt det lægen foreslår virker ikke. Så hvad skal jeg gøre? 

Er faldet over råd på forskellige sider, men virker de? Nogen der har erfaring med det eller et råd? Bare hjælp mig :) 

https://shop.cosmos-co.eu/da/forkolelsessar-10-rad-til-behandling-af-forkolelsessar-a-112 

http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2016-02-28-laegens-raad-saadan-behandler-du-bedst-det-forbistrede-forkoelelsessaar

https://videnskab.dk/krop-sundhed/forkoelelsessaar-saadan-behandler-og-forebygger-du-udbrud

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere