Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Jeg måtte ringe 112 (5 mdr. vaccine)

08.august 2012 kl. 09:15
Luk
Medlem siden 29-05-2011
Sidst online 15-09-2012
08-08-2012 09:15
Luk
Medlem siden 29-05-2011
Sidst online 15-09-2012
Godt skrevet
0

Ja, som overskriften så endte 5 mdr. vaccine helt galt.. (laaang historie)

Lillepigen blev først vaccineret for 2 uger siden (6,5 mdr) fordi hun var forkølet da hun var til 5 mdr. undersøgelse, og lægen sagde at det var ok at trække tiden lidt, bare det er inden 7 mdr.

Nå men hun blev som frygtet, rigtig syg med 40 i feber i 3 dage. Det var ikke sjovt, men det gik jo over og hun blev hurtigt sig selv igen.

9 dage efter vaccinen (i søndags) blev hun rigtig sløv og mat, fra det ene øjeblik. Hun havde været i super humør, grinet og leget, og så pludselig kunne jeg ikke få øjenkontakt med hende. jeg siger til manden at jeg synes vi skal ringe og tale med vagtlægen. Han tager hende imens jeg ringer. Situationen forværres mens jeg taler med lægen, hun bliver mere og mere fjern og lægen siger at vi skal komme med det samme ( vi har 40 min kørsel til hospital med børneafd.)

Da jeg har lagt på kan jeg godt se at den er helt gal, hun vender det hvide ud af øjnene og er helt væk

og jeg råber til min mand at han skal ringe 112 - men han går i panik og kan slet ikke finde ud af det....

Jeg ringer og han tager sig af lillepigen. Jeg får starks en sygeplejerske i røret som fortæller hvad vi skal gøre indtil ambulancen er fremme. Så vi niver hende, kalder og tager tøjet af hende så hun ikke bliver for varm. Heldigvis kan jeg høre sirenerne efter meget kort tid og på 5 min. er de fremme. Hun når lige at åbne øjnene før de er fremme, men er ikke sig selv.

I ambulancen sidder jeg med hende og hun kigger nysgerrrigt omkring, men griber ikke ud efter legetøj og er bare en helt anden pige end hun plejer. Det var en frygtelig tur. Hun fik ilt, og de lavede en masse målinger, som heldigvis så fine ud.

Vi når frem og bliver placeret på akutafd. hvor de tester alt muligt, men kan ikke finde andre problemer end forstoppelse.. Hun havde haft lidt hård mave i 2 dage, men ikke noget jeg var bekymret over.

Nå men for at gøre det kort, så blev vi indlagt og konklusionen var til sidst at bevidstløsheden skyldtes vaccinen. Forstoppelsen er til dels også pga vaccinen da hun havde meget høj feber og samtidig var det 30 grader uden for, så hun har fået for lidt væske.

Jeg er rystet over at vacciner kan give den slags reaktioner, jeg vidste godt at der kunne ske alt muligt frygteligt - i teorien, men aldrig havde jeg troet at det rent faktisk kunne ske.

Jeg overvejer nu seriøst om 12 mdr. vaccinen kan udskydes til hun er 1,5-2 år gammel - Nogen som har erfaringer? Jeg frygter den virkelig og tænker at hvis hun i det mindste selv kan tale og fortælle hvor det gør ondt eller at hun har det underligt, så ville det være lidt nemmere.

Hun er ok nu, og feberen er væk, i morgen er der gået 14 dage siden hun blev vaccineret og så skulle det være slut med bivirkninger  men føj for en omgang....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.august 2012 kl. 09:29
Luk
Medlem siden 05-09-2011
72 startede debatter
610 skrevne indlæg
Sidst online 05-01-2013
08-08-2012 09:29
Luk
Medlem siden 05-09-2011
72 startede debatter
610 skrevne indlæg
Sidst online 05-01-2013
Godt skrevet
0
På besøg

Ingen erfaringer desværre. Bare et kæmpe kram! Det må være så forfærdeligt at opleve det. Håber at den næste vaccine bliver let.

Vi har selv haft vores pige indlagt et par gange og havde også en træls første vaccine. Så kendrr godt lidt hvordan du må have haft det.

Knus og kram
Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker

Slettet bruger

08.august 2012 kl. 10:03
Slettet bruger
08-08-2012 10:03
Godt skrevet
0

KÆMPE kram til dig!!!!! Hvor må det have været en grim oplevelse!!!

Det eneste jeg kan sige med at udskyde den sidste vaccination så tror jeg det er dumt da i kan risikere at hun ikke får den fulde beskyttelse. Den fulde beskyttelse får hun kun hvis tidsintervallet mellem vaccinationerne overholdes.

Snak med jeres læge om hvordan i skal gribe den sidste vaccination an!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

08.august 2012 kl. 10:26
Slettet bruger
08-08-2012 10:26
Godt skrevet
0

KÆMPE KRAM HERFRA! .. Har oplevet noget lignende ved 5 mdr vaccinen også (min datter er 7 mdr nu)

Hun blev fjern, fik opkastninger i kramper, over 40 i feber, meget slap og sløv.. ringede også til vagtlægen, feberen faldt dog heldigvis til 39,4 inden vi kørte derud og hun var ved og blive sig selv igen..

Men puuuuhaaa jeg græd og gik hel i panik...

Det var ikke så slemt til 3 mdr vaccinen.. der var hun bare meget træt.

Dagene efter 5 mdr vaccinen havde hun også en underlig hul hoste og der gik mange dage før hun sov osv...

Jeg FRYGTER virkelig 12 mdr vaccinen... men min læge har kontaktet nogle på børne afd. der har med børn og gøre der faktisk er allergisk overfor vaccinen.. så de er obs på det, og er ved og finde en løsning til hvad vi gør til 12 mdr...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.august 2012 kl. 13:12
Luk
Medlem siden 24-04-2011
131 startede debatter
628 skrevne indlæg
08-08-2012 13:12
Luk
Medlem siden 24-04-2011
131 startede debatter
628 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Puhaa, sikke en omgang, godt i er ved at blive okay igen.

Var den en slags feberkrampe ? Håber virkelig i er kommet jer over den værste skræk, jeg kender desværre en hvis dreng fik varige mén af en vaccine, men altså, hvad skal man gøre ? Hvis de får de sygdomme de blir vaccineret mod, er bivirkningerne meget værre.

Kæmpe knus til jer
Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
10.august 2012 kl. 01:10
Luk
Medlem siden 19-07-2012
4 startede debatter
30 skrevne indlæg
Sidst online 13-08-2012
10-08-2012 01:10
Luk
Medlem siden 19-07-2012
4 startede debatter
30 skrevne indlæg
Sidst online 13-08-2012
Godt skrevet
0
Tak for en skræmmer, nu kan jeg jo så vente på at det bliver min tur, egentlig ikke rart at tænke på mere, men tak for dit indlæg, for det kan jeg jo helt sikkert bruge når mit barn bliver syg
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.august 2012 kl. 15:05
Luk
Medlem siden 18-08-2012
10 startede debatter
85 skrevne indlæg
Sidst online 25-06-2014
18-08-2012 15:05
Luk
Medlem siden 18-08-2012
10 startede debatter
85 skrevne indlæg
Sidst online 25-06-2014
Godt skrevet
0

Årh... Krammer til dig og den bette..
Øv for en tur, synes du skal vende dine tanker om 12 mdr. vaccinen med din læge..

Anmeld
Svar
Så er min skat allerede 2 år! <3
Godt skrevet
0
Så er min skat allerede 2 år! <3

Slettet bruger

18.august 2012 kl. 16:00
Slettet bruger
18-08-2012 16:00
Godt skrevet
0

Øv den var ikke sjov!

Jeg vil så gerne prøve at berolige dig! Her var sønnen mest pylret ved 5 måneders (dog fik han den så også inden for 2 dage før han blev 5 måneder), men 12 måneders var reaktionen faktisk kun ved selve stikkene (han blev rasende) og ellers var der intet! Så synes absolut ikke at du skal hverken droppe dem eller udskyde dem - heller få dem overstået, ik :) Så er det ligesom gjort og husk på at guldklumpen jo skal have den næste når guldklumpen rammer 15 måneder!

Og husk for guds skyld at give masser af væske! Det fik jeg at vide - og det var jo altså i januar! Så alt hvad du kan få i!

Kram herfra

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere