Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Nytår med børn?

22.december 2011 kl. 22:35
Luk
Medlem siden 05-11-2010
Sidst online 09-02-2013
22-12-2011 22:35
Luk
Medlem siden 05-11-2010
Sidst online 09-02-2013
Godt skrevet
0

Hej alle i kloge mødre.

Vil I dele ud af jeres gode ideér, råd og erfaringer ang. nytårsaften??

Hvad laver I? Hvad spiser I? Hvad kan være med til at gøre sådan en aften god, når nu der er børn med i billedet?

Vi skal selv fejre nytåret med et vennepar der har et barn jævnaldrende med vores på knap 2½år. Er spændt på, hvad det bliver for en aften...

God jul til jer alle.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.december 2011 kl. 22:55
Luk
Medlem siden 22-04-2009
32 startede debatter
891 skrevne indlæg
Sidst online 05-03-2014
22-12-2011 22:55
Luk
Medlem siden 22-04-2009
32 startede debatter
891 skrevne indlæg
Sidst online 05-03-2014
Godt skrevet
0

Hej.

Bare de kan rende rundt og lege så er de glade :o) Noget musik og mulighed for at LØBE så behøver man ikke så meget andet. Min datter på knap 3 år synes det er en fest hvis der er is med forskelligt krymmel og måske flødeskum og chokoladesovs. Det er SÅ skønt og det handler egentlig mest om at man selv må putte krymmel på Der bliver ikke spist så meget is... 

Sidste år havde vi stjernekastere udenfor og det var spændende at stå med (helt stille uden at røre sig)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.december 2011 kl. 07:44
Luk
Medlem siden 19-09-2011
9 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 21-04-2013
23-12-2011 07:44
Luk
Medlem siden 19-09-2011
9 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 21-04-2013
Godt skrevet
0

Vi skal holde nytår med et vennepar der har en dreng på 5 mdr. Vores er 15 mdr. så de får nok ikke så meget ud af hverken hinanden eller nytårsaften. Men vores får da lov til at være lidt længere oppe hvis han kan holde til det og stjernekastere vil han nok synes er sjove at se på. Det skal nok blive rigtig hyggeligt,

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickersLilypie Second Birthday tickersLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Daisypath Anniversary tickersLilypie Second Birthday tickersLilypie First Birthday tickers
23.december 2011 kl. 08:02
Luk
Medlem siden 18-08-2007
315 startede debatter
994 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2013
23-12-2011 08:02
Luk
Medlem siden 18-08-2007
315 startede debatter
994 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2013
Godt skrevet
0
Vi skal holde nytår med et vennepar der har 2 piger på henholdsvis 1 og 4 år og så vores datter på næsten 3. Vi laver super lækker mad, til de voksne, de små selvfølgelig gerne smage, men der bliver også lavet spaghetti med kødsovs til børnene, så kan de spise det imens vi spiser forret, så behøver vi ikke jage igennem maden. De får lov at lege, spise guf, stå med stjernekastere og så er det en fest :-) vi fyrer noget farverigt af omkring kl 20 for de smås skyld, når de så er lagt så er det ellers voksenhygge :-) vi glæder os gevaldigt :-)
Og så skal det lige siges at vi pynter op med børnene, det eeeelsker de :-)
Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
23.december 2011 kl. 08:37
Luk
Medlem siden 04-03-2011
101 startede debatter
653 skrevne indlæg
23-12-2011 08:37
Luk
Medlem siden 04-03-2011
101 startede debatter
653 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi skal holde nytår med to vennepar. Vores børn bliver i alderen 4 mdr, 20 mdr og 2 år. Vi sætter tre gæstesenge op, så de kan komme op og sove når der er behov (i tre forskellige rum). Maden har vi bestilt udefra, så vi ikke skal bøvle med det - og ellers skal ungerne bare lege i stuen mens de voksne hygger. Den mindste skal nok sidde hos MOARRR, men de to andre piger hygger sig gevaldigt sammen. Jeg ved ikke rigtig med mad til pigerne, men overvejer lidt at lave ravioli med tomat eller noget andet nemt til ungerne, så vi ikke skal haste med noget - lidt inspireret fra denne tråd blev jeg så også.

Vi har valgt ikke at invitere nogle uden børn, da vores aften bliver i børnenes tegn og derfor nok ikke så sjov hvis man ikke er inde i denne verden.

Vi har heldigvis godt med værelser, så de to par sover her :)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
23.december 2011 kl. 08:49
Luk
Medlem siden 02-04-2008
262 startede debatter
1283 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2013
23-12-2011 08:49
Luk
Medlem siden 02-04-2008
262 startede debatter
1283 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2013
Godt skrevet
0

med nogen som har en på 2,5 ligesom vores søn og der er hun også gravid, så det er jo super passende.

Vi laver 3 retters menu, jeg står for forretten så overvejer noget lækker suppe da ungerne elsker suppe og så kan de spise det og evt. nøjes med det hvis det er...Men de får lov til at være med og vi køber nok nogle knaldperler også som vi kan gå ned og kaste med i gården mellem retterne. Og så er stjernekastere obligatoriske.

Mht pynten så er vores søn blevet helt vild med knallerter så dem skal vi have købt nogle flere af. Sidste år syntes han også at truthorn var sjove (men forrige år, som 8 måneder gammel var han bange for dem).

Ja, og så får de ellers bare frie tøjler til at lege og hygge sig sammen.

Anmeld
Svar
Lilypie
Godt skrevet
0
Lilypie
23.december 2011 kl. 10:33
Luk
Medlem siden 12-09-2011
26 startede debatter
379 skrevne indlæg
Sidst online 14-03-2014
23-12-2011 10:33
Luk
Medlem siden 12-09-2011
26 startede debatter
379 skrevne indlæg
Sidst online 14-03-2014
Godt skrevet
0

Hos os skal vi holde hjemmei år med et enkelt vennepar. Vi har vores tre drenge hjemme på 6, 10 og 12 og deres børn er hos modsat forældre, da de er skilt begge to. Der plejer at blive lavet rigtig god mad og en masse hygge ting og drinks. Ungerne har altid syntes det er sjovt og de to store fyre enkelte ting af selv. De plejer at være oppe til vi går hjem engang om natten og nu når vi er hjemme kan de bare lægge sig til at sove :-).

Vi plejer at være ca 4 vennepar med en masse unger og det har altid fungeret rigtig godt :-)

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
23.december 2011 kl. 15:14
Luk
Medlem siden 03-11-2006
238 startede debatter
6868 skrevne indlæg
23-12-2011 15:14
Luk
Medlem siden 03-11-2006
238 startede debatter
6868 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi skal måske bare være os og ungerne,2 og 4 år. Så vi ved endnu ikke hvad vi skal  have. Sidste år fik vi tunmousse med brød og dressig og indbagt skinke/champignon i butterdej samt vildtkød og sovs og kartofler:-)

Vi fik ungerne i seng ved 20 tiden tror jeg, der var de trætte og der er jo også en dag i morgen:-)

I år bestiller vi måske udefra eller finder på noget lækkert selv, kommer an på hvad menuen er på kroen:-)

Anmeld
Svar
Mor til William 290607, Victoria 270209 og Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Mor til William 290607, Victoria 270209 og Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
24.december 2011 kl. 13:47
Luk
Medlem siden 25-03-2008
221 startede debatter
2187 skrevne indlæg
Sidst online 27-09-2013
24-12-2011 13:47
Luk
Medlem siden 25-03-2008
221 startede debatter
2187 skrevne indlæg
Sidst online 27-09-2013
Godt skrevet
0

Vi skal være hjemme i år med 2 andre par der hver har 2 børn, så 5 børn i alt 3 på 3 år, 1 på 6 år og 1 på 10 år. Vi skal spise lækker mad, regner med en skaldyrstallerken til forret, oksemørbrad med lækker tilbehør og sovs, og så tænkte vi også at lave noget lækkert dessert, måske lidt af hvert, kage, creme brüle, is og bær. Ved ikke med børnene, tror vi er blevet enige om, at de skal spise det samme som os. Blev dog lige inspireret lidt af det med is og krymmel til ungernes dessert.

Ja og også her bliver der sikkert danset, det gør de meget de små og så skal den da også ha med knaldperler osv. Har ingen planer om hvornår min datter skal i seng, men regner med det bliver noget før midnat.

Jeg tænker også at jeg skal have 2 mundfulde champagne til skål når vi går ind i 2012, som jo bliver et helt nyt kapitel :o)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
26.december 2011 kl. 15:25
Luk
Medlem siden 26-05-2008
44 startede debatter
157 skrevne indlæg
Sidst online 06-12-2012
26-12-2011 15:25
Luk
Medlem siden 26-05-2008
44 startede debatter
157 skrevne indlæg
Sidst online 06-12-2012
Godt skrevet
0
Hejsa

Der bliver min søn på 3 år og hans fætter på 5. Vi laver lasagne til børnene, og os voksne skal have lækker 4 retters menu.
Denne aften for min dreng lov til at være vågen til han ikke gider mere, ellers skal vi bare hygge, og fyre lidt børne krudt af med børnene. De andre voksne drikker heller ikke alkohol eller noget, så
Vi skåler nok i børne campange og sodavand :-)
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.december 2011 kl. 12:58
Luk
Medlem siden 04-01-2010
276 startede debatter
1231 skrevne indlæg
29-12-2011 12:58
Luk
Medlem siden 04-01-2010
276 startede debatter
1231 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Vi skal hjem til et vennepar, som har en pige på vores datters alder... De har en ekstra weekendseng, og et ekstra rum den kan være i. Regner med først at putte, når hun ikke kan mere, så er det også nemmere for hende at falde i søvn et nyt sted.
Vi tager en handysitt med, og så skal børnene have hvad vi får - menuen er endnu ikke afsløret endnu.
Senere har vi lidt bordbomber og noget, vi måske kan få lov til at skyde af. Tror dog de små er lidt bange for det, så vi må lige se... Ellers vil Victorias far stå ude på altanen med børnene, og så vil vi andre gå ud og skyde lidt fyrværkeri af, så børnene også kan se på afstand.
Når De går omkuld, har vi et spil Besserwizzer, vi skal spille. Og så håber jeg at de enten stadig er vågne midnat, eller måske vågner af alt den fyrværkeri, så de kan være sammen med os og "skåle" nytåret ind :D
Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere