Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Ved ikke hvad jeg skal tænke...hun fandt en cyste i baby inde i maven:-(

05.juli 2012 kl. 21:40
Luk
Medlem siden 16-01-2012
05-07-2012 21:40
Luk
Medlem siden 16-01-2012
Godt skrevet
0

Vi var idag til 3D/4D scanning for at se vores lille dreng. Vi var oppe ved scanningsdamen for 2 uger siden, men lillemanden lå, så vi ikke kunne se ham, så vi fik en ny tid idag. 

Hun viser os så, at hun kan se noget der ligner en vandcyste, men at det ser ud til at den er ovenover hans nyre og ikke indeni. Den er omkring 1 cm i diameter. Straks ryger der tusinde tanker igennem mit hoved. HUn siger så at det er højst sandsynligt harmløst men hun vil gerne lige ringe ud på OUH og høre om de vil se mig, fordi den var der jo ikke for to uger siden og man skulle jo også holde øje med om den vokser. Hun kunne ikke få fat på nogen ude på OUH så hun ringer til dem imorgen tidlig og så ringer hun til mig bagefter. Øv hvor jeg synes det hele lige blev lidt gråt. Jeg har i forvejen haft en graviditet med en del op og nedture, men der har ikke været noget galt med ham...og hun har sikkert ret i at det er ingen betydning har...men jeg kan ikke rigtig finde nogen informationer om det og kan da bestemt heller ikke lade være med at bekymre mig!!!

Er der nogen der kender noget til dette eller kender nogen som har oplevet det???

Anmeld
Svar
Verdens heldigste mor:-) Lilypie Fourth Birthday tickers Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker
Godt skrevet
0
Make a pregnancy ticker
05.juli 2012 kl. 21:52
Luk
Medlem siden 29-05-2012
14 startede debatter
159 skrevne indlæg
Sidst online 13-10-2013
05-07-2012 21:52
Luk
Medlem siden 29-05-2012
14 startede debatter
159 skrevne indlæg
Sidst online 13-10-2013
Godt skrevet
0
Hmm, har desværre aldrig hørt om det før. Men tænker at det er rigtig godt at de tjekker det og holder øje med det.
Håber din lille dreng er helt sund og rask.kram.
Anmeld
Svar
LilySlim Weight loss tickers
Godt skrevet
0
LilySlim Weight loss tickers
06.juli 2012 kl. 05:25
Luk
Medlem siden 03-10-2011
28 startede debatter
228 skrevne indlæg
06-07-2012 05:25
Luk
Medlem siden 03-10-2011
28 startede debatter
228 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har heller ingen erfaring, men håber snart du får besked så du kan få ro på igen - krydser fingre for at det blot er en harmløs ting! Men kan godt forstå din reaktion!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.juli 2012 kl. 08:57
Luk
Medlem siden 30-05-2009
212 startede debatter
2352 skrevne indlæg
Sidst online 09-10-2013
06-07-2012 08:57
Luk
Medlem siden 30-05-2009
212 startede debatter
2352 skrevne indlæg
Sidst online 09-10-2013
Godt skrevet
0

Øv

STORT kram til dig... Håber snart hun ringer til dig

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
06.juli 2012 kl. 09:02
Luk
Medlem siden 27-01-2012
10 startede debatter
215 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2012
06-07-2012 09:02
Luk
Medlem siden 27-01-2012
10 startede debatter
215 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2012
Godt skrevet
0

Har ikke erfaringer med det, men da vi var til 3D scanning var hun meget obs på nyrerne fordi hun sagde at det ofte ses at der er noget med drengefostres nyrer (forstørrede nyrer, vand ved nyrerne o.lign. men at det ingen betydning har).

Kan godt forstå at du er urolig og håber at de vil se dig på OUH så du kan blive beroliget - det er frygteligt at gå og bekymre sig - men ud fra det min scanningsdame sagde så tror jeg det er helt harmløst

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

06.juli 2012 kl. 09:06
Slettet bruger
06-07-2012 09:06
Godt skrevet
1

Sikke noget møg, og jeg kan godt forstå, at du er blevet rigtig nervøs.

Heldigvis er vandcyster helt ufarlige.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
06.juli 2012 kl. 09:09
Luk
Medlem siden 03-04-2009
41 startede debatter
333 skrevne indlæg
06-07-2012 09:09
Luk
Medlem siden 03-04-2009
41 startede debatter
333 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

lige på besøg;)

Jeg har ikke hørt om det under fødsler og scanninger af fostre. Men  har selv haft vandcyster nogle gange i kroppen.. Det er nærmest en lille bitte bobbel der som navnet siger indeholder væske.. det er ikke farligt ... Mine sprænger af sig selv og det er ikke noget jeg har mærket til... kan ikke sige hvad de kommer af, men jeg har altid fået atvide at de ikke er farlige og men kun holder øje med dem hvis de skulle vokse meget og ikke går væk af sig selv... tror slet ikke du skal være nervøs, men kan sagtens følge din usikkerhed om den lille guldklump i din mave... håber du får ro på imorgen..

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
06.juli 2012 kl. 10:30
Luk
Medlem siden 16-01-2012
5 startede debatter
74 skrevne indlæg
06-07-2012 10:30
Luk
Medlem siden 16-01-2012
5 startede debatter
74 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusinde tak for alle jeres tanker:-)Jeg ved godt at det højst sandsynligt er harmløst og at det går væk af sig selv,men kan alligevel ikke lade være med at tænke på hvad hvis den vokser og den ikke forsvinder af sig selv...havd skal der så ske?

Men Scanningsdamen ringede og sagde at hun havde snakket med OUH og de ville gerne se mig så de ville selv kontakte mig indenfor en uges tid. 10 min efter ringede der en sød dame ude fra OUH og sagde de havde en akut tid til mig næste fredag og det var nogen overlæger der ville kigge på mig. Så selvom jeg synes en uge nu er lang tid, så ved jeg da i det mindste atdet bliver tjekket og jeg får besked.

Rigtig god weekend til jer alle:-)

Anmeld
Svar
Make a pregnancy ticker
Godt skrevet
0
Make a pregnancy ticker
16.oktober 2018 kl. 21:57
Luk
Medlem siden 16-08-2017
5 startede debatter
25 skrevne indlæg
16-10-2018 21:57
Luk
Medlem siden 16-08-2017
5 startede debatter
25 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej, Jeg ved at dette er en gammel tråd, men da jeg desværre står i samme situation, vil jeg hører hvordan det gik med din lille dreng og hvilken process i var igennem efter fødsel. 

Krydser fingre for at du ser min besked og har mod på at sende en opdatering til en nervøs gravid ! 

Knus 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.marts 2019 kl. 13:46
Luk
Medlem siden 13-03-2019
1 skrevne indlæg
13-03-2019 13:46
Luk
Medlem siden 13-03-2019
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej Amaryllis

Jeg er også i sammen situation.
Jeg håber alt gik godt med dig og baby. Kan du dele din historia? 
:)
Knus
Susana

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere