Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Aprilmødre, hjordan går det?

29.august 2017 kl. 20:59
Luk
Medlem siden 07-03-2015
29-08-2017 20:59
Luk
Medlem siden 07-03-2015
Godt skrevet
0

Halløj alle kommende april mødre, hvordan har i det?

Jeg har det egentlig rimeligt, kun lidt kvalme i ny og næ, lidt hovedpine og så har jeg en del ligaments smerter og ondt i maven. Specielt om natten. Og så er jeg begyndt at blive mega oppustet om aftenen, så meget at mine bukser begynder at stramme!!!indecision Det er godt nok tidligt synes jeg, selvom jeg er 2. Gangs. Første gang kunne jeg snildt skjule maven hen til omring uge 15-17 stykker, men det kommer jeg da overhovedet ikke til denne gang. Heldigvis har jeg ikke taget på endnu men oppustet, det er jeg altså yes

Hvordan klarer i den?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.august 2017 kl. 21:27
Luk
Medlem siden 08-12-2015
2 startede debatter
385 skrevne indlæg
29-08-2017 21:27
Luk
Medlem siden 08-12-2015
2 startede debatter
385 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej med dig

Jeg er 7+1 (blev rykket tre dage tilbage ved tidlig scanning) og har ligesom dig lidt kvalme hist og her, mest om eftermiddagen. Mine bryster er meget ømme og spændte. Jeg har ikke hverken ondt i maven eller murren. Vi var til tidlig scanning i fredags og så det lille hjerte slå - helt fantastisk!! Jeg har nu 15 dage til næste scanning og 17 dage til første lægebesøg. Jeg er førstegangs, så det hele er meget nyt og spændende selvom vi har drømt om det længe :)

Anmeld
Svar
Det lykkedes - vi fik en lille forårspige, 2018.
Godt skrevet
0
Det lykkedes - vi fik en lille forårspige, 2018.
29.august 2017 kl. 23:06
Luk
Medlem siden 14-08-2017
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
29-08-2017 23:06
Luk
Medlem siden 14-08-2017
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa 😊

Jeg har det skønt, så godt at jeg faktisk ind i mellem er i tvivl om der overhovedet er noget der inde. Jeg skulle være 8+5 i dag og de test jeg har taget siger da også alle at den er god nok så jeg må være en af de heldige 😉

Jeg kan da godt mærke der sker ting med min krop, ømme hævede bryster, hormon-humør og anderledes madlyster, en sjælden gang i mellem kan jeg mærke små jag nederst i højre side af maven. Jeg er så glad for at jeg har sluppet for det der kvalme og har så ondt af dem der lider under det (der findes jo nærmest gyser historier om alt det man kan fejle under graviditeten), jeg krydser finger for at jeg slipper med de ømme bryster og mærkelige/nye madvaner 😉

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

30.august 2017 kl. 07:45
Slettet bruger
30-08-2017 07:45
Godt skrevet
0

Hej med jer 

Dejlig tråd og dejligt at læse om jer. 

6+5 - bekræftet hos lægen i foregårs og skal i skanneren på torsdag næste uge - så spændt!!!

Jeg har det faktisk også helt fint. Har haft maange ligamentsmerter og jag, nu kun lidt. Er meget følsom hvad jeg spiser pga halsbrand. (Det har jeg altid haft, nu bare lidt værre) Ømme bryster og lidt kvalme og hovedpine, men i små dosis. Ud over det totalt overskud og ekstremt glad - tja når jeg ikke græder lige pludslig, fordi ... ja bare fordi  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.august 2017 kl. 07:59
Luk
Medlem siden 23-03-2017
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
30-08-2017 07:59
Luk
Medlem siden 23-03-2017
2 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej pigersmiley jeg er rimelig hårdt ramt af kvalme, halsbrand, ømme bryster, forstoppelse, ligamentsmerter og humørsvingninger. Ak glæderne ved graviditetcrying der er også to derinde så det er vel derfor jeg er så ramt. Håber snart det bliver bedrecool er 6+6

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.august 2017 kl. 08:49
Luk
Medlem siden 30-08-2017
2 skrevne indlæg
30-08-2017 08:49
Luk
Medlem siden 30-08-2017
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har termin d. 16. April og opdagede at jeg var gravid d. 6. August, hvor min seneste ægløsning var d. 27. Juli. 

Er nu 7+2. 

Har den værste kvalme og træthed - det er næsten umuligt at spise og gøre andet end at ligge i sengen (hvilket ikke stemmer så godt overens med mit normale niveau af aktivitet, ej heller med studiestart!).

Har først en tid hos lægen d. 11. September, så glæder mig meget til at få det hele bekræftet, selvom der ikke er nogen tvivl - mine bryster er så store og ømme at jeg har måtte købe ammebh'er og sove med dem på, jeg har forstoppelse, kvalme, er umenneskeligt træt og glæder mig generelt bare til at komme igennem første trimester ☺️

Det er mit første barn, så alt er lidt nyt og fremmed og jeg skal lige vænne mig til det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.august 2017 kl. 12:59
Luk
Medlem siden 23-08-2017
6 skrevne indlæg
30-08-2017 12:59
Luk
Medlem siden 23-08-2017
6 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har endnu ikke været ved lægen (skal jeg først den 12. september!), men efter egne beregninger er jeg lidt over 6 uger henne.

Jeg har meget ømme bryster, er træt og har netop haft et par tømmermandsagtige dage. I dag har jeg det dog fint. Mit største problem er faktisk, at jeg er så oppustet, at det er svært at finde noget af mit tøj, jeg kan være i. Plejer at gå meget i (relativt tætsiddende) bukser, men det er noget af en udfordring nu. Er lidt bange for, at nogen vil gætte min graviditet inden uge 12. Vil helst holde det hemmeligt (i hvert fald på min arbejdsplads)... Jeg er normalvægtig, og det er min første graviditet, så er lidt overrasket over, at jeg allerede nu skal have bekymringer over, om det bliver opdaget.

Andre der ser gravide ud?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.august 2017 kl. 17:41
Luk
Medlem siden 25-08-2017
1 startede debatter
27 skrevne indlæg
30-08-2017 17:41
Luk
Medlem siden 25-08-2017
1 startede debatter
27 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej 😃

Jeg er efter beregning 6+5 i dag, har ikke været ved lægen endnu, skal jeg først d. 11/9. 👏🏻

Det jeg lider mest af under min graviditet indtil vide er kvalme, det træls når man har en skole at passe, og man snart skal til eksamen, så det svært lige at tage en fridag👎🏼 derudover føler jeg også at jeg er træt hele tiden, sover næsten hver dag eftermiddags lur, når jeg kommer hjem fra skole.

Ellers så nyder jeg min graviditet med kærestens og mit første barn😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
31.august 2017 kl. 18:57
Luk
Medlem siden 10-06-2016
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
31-08-2017 18:57
Luk
Medlem siden 10-06-2016
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Lige i dag er jeg træt med træt på, men er ellers forskånet for de fleste gener. Havde første rigtige morgenkvalme med opkast i mandags og tænkte lidt at nu gik det for alvor i gang. Men så har jeg haft det ganske fint de sidste par dage... meget oppustet og har også lidt problemer med at finde mig tilpas i tøjet  Og så er min næse ret sensitiv - flippede skråt over min mands parfume i morges, hehe....

men all in all er jeg bare virkelig spændt og utålmodig efter at komme til lægen den 6. og så endelig kunne få en tid til NF og hvornår vi endelig kan sige noget!

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
01.september 2017 kl. 11:59
Luk
Medlem siden 09-08-2017
1 skrevne indlæg
01-09-2017 11:59
Luk
Medlem siden 09-08-2017
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 8+3, og har lige indtil i dag haft mega ømme bryster. Nu er de ikke ømme mere og ved ikke helt om jeg skal tage som et godt tegn eller? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.september 2017 kl. 12:20
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
01-09-2017 12:20
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Uhh jeg har fået tid til blodprøve, vejning og opstart af vandrejournal hos sygeplejersken D.11 sept, og første lægekonsultation ugen efter. Der er jeg 7+5 og 8+5. Fedt at ha de tider i kalenderen, så føles li'ssom lidt mere rigtigt på en eller anden måde 

Jeg har lige haft et par rigtig rigtig trælse dage med mega kvalme, træthed, utilpashed, tunghed, hovedpine og ja, bare følt mig rigtig rigtig gravid. Idag er heldigvis bedre, så vil forsøge at få klaret den løbetur jeg simpelthen ikke magtede igår

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere