Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Første lægebesøg

03.august 2017 kl. 18:48
Luk
Medlem siden 29-07-2017
03-08-2017 18:48
Luk
Medlem siden 29-07-2017
Godt skrevet
0

Hejsa :)

jeg er lidt nysgerrig - hvornår skal i til første lægebesøg? 

Har i bestilt tid eller venter i?

ud fra beregning er jeg 5+4 og har tid ved lægen d. 21/8 ...

jeg er lidt spændt på det hele.. det er kommet lidt bag på mig og har aldrig været en der har læst op på det ene og det andet omkring graviditet. Men altså, testen var positiv og så tager vi den derfra ?? 

Jeg har egentligt været lidt bange for at bestille tid hos lægen.. tænk, hvis det ikke holder ved og der sker noget inden..... ?? Men var også nødt til at ringe derned og høre for det kræver jo lidt ekstra tid ved lægen så det var jo ikke sikkert de bare lige kunne trylle en tid ud af ærmet. 

Kh herfra

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2017 kl. 19:28
Luk
Medlem siden 28-04-2017
12 startede debatter
57 skrevne indlæg
03-08-2017 19:28
Luk
Medlem siden 28-04-2017
12 startede debatter
57 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg har tid til første læge besøg d. 31/8 og første (tidlig) scanning 15/8.

Er 5+1 ☺

Anmeld
Svar
Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
2
03.august 2017 kl. 19:54
Luk
Medlem siden 29-07-2017
3 startede debatter
21 skrevne indlæg
03-08-2017 19:54
Luk
Medlem siden 29-07-2017
3 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Første scanning ? Er det "normalt" eller? Troede den første scanning var nakkefoldsscanningen 🙈

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.august 2017 kl. 19:57
Luk
Medlem siden 28-04-2017
12 startede debatter
57 skrevne indlæg
03-08-2017 19:57
Luk
Medlem siden 28-04-2017
12 startede debatter
57 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Man kan betale sig fra en tidlig scanning mellem 5. og 12. uge. (og alle andre tidspunkter for den sags skyld)

Vi gør det fordi min kæreste er meget bekymret og ikke tør glæde sig til barnet pga. risikoen for SA. Forhåbentlig kan et lille livstegn give ham lysten til at glæde sig.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2017 kl. 20:02
Luk
Medlem siden 29-07-2017
3 startede debatter
21 skrevne indlæg
03-08-2017 20:02
Luk
Medlem siden 29-07-2017
3 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ah ja okay. Her er det nok mest mig der bekymrer mig for om den bliver. Vi har slet ikke forsøgt på at blive gravide så det kom som en overraskelse. Men min mand er SÅ klar og blev SÅ glad. Jeg er selvfølgelig også spændt og glad - skulle lige vænne mig til det ;-) men endnu med den der "hvad nu hvis".... 😔

håber alt er som det skal være med den lille spunk ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2017 kl. 20:23
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1971 skrevne indlæg
03-08-2017 20:23
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1971 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
tjatinka skrev :

Ah ja okay. Her er det nok mest mig der bekymrer mig for om den bliver. Vi har slet ikke forsøgt på at blive gravide så det kom som en overraskelse. Men min mand er SÅ klar og blev SÅ glad. Jeg er selvfølgelig også spændt og glad - skulle lige vænne mig til det ;-) men endnu med den der "hvad nu hvis".... 😔

håber alt er som det skal være med den lille spunk ❤️

Husk at starte med folinsyre, hvis du ikke allerede tager det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2017 kl. 20:26
Luk
Medlem siden 02-10-2016
4 startede debatter
7 skrevne indlæg
03-08-2017 20:26
Luk
Medlem siden 02-10-2016
4 startede debatter
7 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej. Jeg har en tid den 30/8 jeg er dd. 5+1 (termin 4-4-18) jeg har valg at gøre det fordi min læge er en eftertragtet læge og ville være sikker på at hun også følget mig gennem 2. graviditet man kan altid aflyse, men det kan være svære at få en tid hos den læge man gerne vil😊. Det er i hvert fald det jeg har oplevet😊 Krydser fingere for jer alle og mig selv at bebse forbliver hvor det skal 😇😁

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
03.august 2017 kl. 20:30
Luk
Medlem siden 29-07-2017
3 startede debatter
21 skrevne indlæg
03-08-2017 20:30
Luk
Medlem siden 29-07-2017
3 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Folinsyre .. det har jeg noteret 👍🏻 

Håber også alt er som det skal være for os alle ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2017 kl. 21:37
Luk
Medlem siden 26-12-2016
3 startede debatter
14 skrevne indlæg
03-08-2017 21:37
Luk
Medlem siden 26-12-2016
3 startede debatter
14 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 4+2 og jeg har bestilt tid hos lægen. 

Skal til første lægebesøg i uge 8 og så igen i uge 10. 

Min kæreste og jeg har talt om at få lavet en tryghedsscanning i uge 7. 

Så håber jeg at alt er som det skal være laugh

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
03.august 2017 kl. 22:32
Luk
Medlem siden 27-01-2015
15 startede debatter
107 skrevne indlæg
03-08-2017 22:32
Luk
Medlem siden 27-01-2015
15 startede debatter
107 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg skal til først lægebesøg d. 30/8. Efter egen udregning er jeg idag 5+3 🌱 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2017 kl. 06:58
Luk
Medlem siden 04-09-2016
25 startede debatter
239 skrevne indlæg
04-08-2017 06:58
Luk
Medlem siden 04-09-2016
25 startede debatter
239 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har ikke bestilt tid endnu, men regner med at skal til lægen omkring 31/8 eller 1/9. Jeg er 5+0 idag, sidst jeg var gravid fik jeg at vide at jeg skulle være over 8+0, når jeg skulle til første lægebesøg. Men har hørt det er forskelligt fra lægehus til lægehus.

Anmeld
Svar
Termin 11/12/20
Godt skrevet
0
Termin 11/12/20
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere