Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvornår fortæller i bedsteforældrene det?

21.august 2017 kl. 18:50
Luk
Medlem siden 04-09-2016
21-08-2017 18:50
Luk
Medlem siden 04-09-2016
Godt skrevet
0

Hej I skønne mennesker,

Har I fortalt om jeres graviditeter til de nærmeste eller venter I til efter NF-scanningen?

Vi snakker meget om det herhjemme, og vi kan ikke rigtig blive enige, om vi skal sige det nu her eller lige vente en månedstid endnu? Der er noget der snakker for begge dele.

Vi skal se denne lille spunk på onsdag, hvor jeg er ca. 7+5  ??

Hvad var afgørende for jeres valg? 

Anmeld
Svar
Termin 11/12/20
Godt skrevet
0
Termin 11/12/20

Slettet bruger

21.august 2017 kl. 19:21
Slettet bruger
21-08-2017 19:21
Godt skrevet
0

Fortalte det til mine forældre i weekenden (6. Uge) og fortæller det til svigerforældrene efter NF. 

Vil kunne snakke med min mor om det hvis noget går galt uden at skulle give 2 nyheder på en gang. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.august 2017 kl. 20:09
Luk
Medlem siden 14-08-2017
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
21-08-2017 20:09
Luk
Medlem siden 14-08-2017
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej.

Vi fortalte det faktisk med det samme. Jeg var 5+? Da vi fortalte min far, bror og svigerfamilie det og 6+? Da min mor og søster fik det at vide. Vi havde brug for at dele den store nyhed med de nærmeste og skulle noget gå galt tænker vi at det er rart at have støtten fra dem frem for at kæmpe med det selv. Vi er i hvert fald glade for at kunne dele det med dem allerede nu, men der er heller Ikke flere der skal vide det før efter NF smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.august 2017 kl. 20:17
Luk
Medlem siden 13-05-2017
17 startede debatter
103 skrevne indlæg
21-08-2017 20:17
Luk
Medlem siden 13-05-2017
17 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har tænkt mig at fortælle det her en af dagene... Min mor har fødselsdag på onsdag og baby daddy på torsdag. Så han får det af vide på sin fødselsdag og familien efterfølgende smiley Rimelig gode fødselsdags gaver tænker jeg frown

Havde en SA i juni (8+0) og der havde jeg ikke fået fortalt familien det og valgte at gennemgå det hele uden at de vidste det. Det var hårdt og denne gang skal de vide det tidligt så de kan være der hvis det evt skulle gå galt igen... Hvilket jeg selvfølgelig ikke håber laugh

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.august 2017 kl. 21:47
Luk
Medlem siden 10-09-2015
4 startede debatter
46 skrevne indlæg
21-08-2017 21:47
Luk
Medlem siden 10-09-2015
4 startede debatter
46 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har sagt det samme dag som jeg stod med den positive test. :) 

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers
22.august 2017 kl. 12:48
Luk
Medlem siden 10-06-2016
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
22-08-2017 12:48
Luk
Medlem siden 10-06-2016
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min mand vil gerne vente med at sige noget til efter NF, så vi ved at alt er ok. Så det respekterer jeg, selvom jeg har lyst til at råbe det ud til verden frown

Jeg kommer til at fortælle det til et par veninder - simpelthen fordi jeg kommer til at have dem alle samlet i sommerhus. Min mand vil nok også sige noget til de nærmeste kammerater.

Men jeg er nervøs for at mine forældre og søster kigger én gang på mig og gætter det. Jeg skal se dem på fredag, hvor jeg vil være 6+2 og må sige nej tak til et glas vin... Vi får se, hvad der sker. Vil jo egentlig helst have lov til selv at bekendtgøre de glade nyheder.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
22.august 2017 kl. 13:00
Luk
Medlem siden 19-03-2017
1 skrevne indlæg
22-08-2017 13:00
Luk
Medlem siden 19-03-2017
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej æblemos

jeg valgte at sige det og være åben omkring det, og jeg er nu 5*6 henne. Jeg valgte det, da det self er en dejlig nyhed for alle, men også fordi jeg så ved at folk står klar til at støtte mig, hvis det forfærdelige skulle ske inden de 12 uger er gået. Så er folk klar over hvorfor jeg reagerer som jeg gør, og min kæreste og jeg vil ikke stå alene omkring sorgen hvis det skulle ske 7 9 13 :-) 

min kæreste forstod min beslutning og støttede op omkring den, men det er en svær beslutning :-) 

håber I finder en løsning der passer til jer. 

Anmeld
Svar
Mvh Anja
Godt skrevet
0
Mvh Anja
22.august 2017 kl. 13:48
Luk
Medlem siden 08-12-2015
2 startede debatter
385 skrevne indlæg
22-08-2017 13:48
Luk
Medlem siden 08-12-2015
2 startede debatter
385 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 6+4 og skal til tidlig scanning på fredag 7+0. Går alt som det skal der, så fortæller vi det til vores forældre + søskende efter de, så de kan være der for os, hvis det går galt. Vi har mistet to gange før, så tager intet for givet.

Anmeld
Svar
Det lykkedes - vi fik en lille forårspige, 2018.
Godt skrevet
0
Det lykkedes - vi fik en lille forårspige, 2018.
24.august 2017 kl. 20:34
Luk
Medlem siden 04-09-2016
25 startede debatter
239 skrevne indlæg
24-08-2017 20:34
Luk
Medlem siden 04-09-2016
25 startede debatter
239 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tror det ender med vi fortæller det i næste weekend 

Jeg var til en tidlig scanning i går, hvor jeg efter egen beregning var 7+5, vi så hjerteblink og scanningslægen målte den lille til at være 7+5, så det var så dejligt og helt perfekt! 95% chance for at alt går godt! Så nu er vi klar til at fortælle de nærmeste det smiley

Anmeld
Svar
Termin 11/12/20
Godt skrevet
0
Termin 11/12/20
25.august 2017 kl. 16:41
Luk
Medlem siden 13-11-2012
5 skrevne indlæg
25-08-2017 16:41
Luk
Medlem siden 13-11-2012
5 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej med jer :-)

Jeg testede positivt i går aftes og igen her til morgen. Har allerede fortalt det til min mor (hun bor hos os for tiden så ville gerne sige det til hende) og min søster. Har ikke sagt det til min far endnu men tænker vi gør det næste gang vi ser ham. Det samme gælder svigerforældrene. Gad dog godt vente til efter en tryghedsscanning med at fortælle det til dem, bare for at være sikker. Og for lige at have lidt tid til vi selv kan vende os til tanken. Havde en SA for nogle år siden hvor jeg sagde det tidligt og det var jeg glad for så folk vidste hvad jeg gik igennem. Satser dog på den bliver der denne gang! :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2017 kl. 21:51
Luk
Medlem siden 30-11-2015
6 startede debatter
142 skrevne indlæg
25-08-2017 21:51
Luk
Medlem siden 30-11-2015
6 startede debatter
142 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Kære du 

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår (men respekterer selvfølgelig) de, der fortæller det inden NF, men det er også fordi jeg synes at graviditeten virker så lang for andre hvis de ved det så tidligt. :-) Derudover har jeg det bedst med selv at føle mig tryg og vide at alt er OK og se barnet have det godt. I den situation at baby ikke har det godt, så ved jeg ikke på forhånd hvem jeg vil involvere, og derfor kan jeg heller ikke se nogen grund til at inddrage familien tidligt for at de så eventuelt skal kunne støtte mig. Det kan de jo uanset hvad. Jeg kunne heller aldrig finde på at få en tryghedscanning tidligt, for de ville ikke gøre mig tryggere at se hjerteblink når jeg ved at det jo kan stoppe dagen efter, når det er så tidligt. 

NF er en god milepæl for mig. Håber du finder ud af hvad der er bedst for dig. :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere