Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Orker ikke mere

15.februar 2018 kl. 18:50
Luk
Medlem siden 26-07-2015
15-02-2018 18:50
Luk
Medlem siden 26-07-2015
Godt skrevet
0

Jeg har haft hyperemisis under hele graviditeten, og det er nu taget til igen og i en sådan grad, at jeg er lammet af kvalme og opkast. Det er vanvittigt hårdt, og jeg græder hver eneste dag. Jeg er kun i uge 33+3, så der er en evighed endnu - sådan føles det i hvert fald. Jeg havde håbet på, at jeg kunne hygge mig i min barsel inden fødslen, men lige nu er det bare rigtig øv det hele.

Undskyld mit sure opstød, men jeg måtte bare ud med det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.februar 2018 kl. 19:03
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
891 skrevne indlæg
15-02-2018 19:03
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
891 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ehj men det lyder sgu også bare mega trælst og hårdt!!

Jeg gider heller ikke mere, har en masse småskavanker som tilsammen bare gør graviditeten træls. Men det er nok intet i forhold til hyperemesis, tør slet ikke tænke på hvor hårdt det må være at kaste så meget op hver evig eneste dag. 

Så kæmpe kram herfra og fuld forståelse og medfølelse, gid de næste 6-7 uger vil gå rigtig, rigtig stærkt!!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.februar 2018 kl. 09:25
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1045 skrevne indlæg
17-02-2018 09:25
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1045 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for dit svar. Ja, det er mega hårdt. Jeg var på vægten her til morgen og har tabt mig, hvilket vel egentlig er forventeligt, når jeg ikke rigtig kan spise.

Jeg tæller virkelig ned til, at jeg ikke er gravid og føler mig forgiftet længere. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.februar 2018 kl. 09:32
Luk
Medlem siden 04-10-2017
16 startede debatter
87 skrevne indlæg
17-02-2018 09:32
Luk
Medlem siden 04-10-2017
16 startede debatter
87 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hold da op det lyder hårdt! 

Ved man hvad årsagen er? 

Jeg håber virkelig for dig at det bliver bedre - knus herfra no

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.februar 2018 kl. 13:10
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1045 skrevne indlæg
17-02-2018 13:10
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1045 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mommyme skrev :

Hold da op det lyder hårdt! 

Ved man hvad årsagen er? 

Jeg håber virkelig for dig at det bliver bedre - knus herfra no

Næ.. Der er vel egentlig ikke nogen kendt årsag. Det eneste, jeg ved, er, at det hedder hyperemisis, og at det kun er få procent, der er så plaget af det - og sjældent igennem hele graviditeten. Da jeg ventede min første, gik det over ved ca. 22-24 uger.... Så jeg havde håbet på, at det samme ville gentage sig. Men ak, det gør det nok ikke. Det er kun en fødsel, der kan få det til at gå væk. 

Det er ikke fordi, jeg direkte ønsker en for tidlig fødsel - af hensyn til baby, men jeg må da indrømme, at tanken flere gange har været der - at det kunne være dejligt ikke at være gravid længere. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.februar 2018 kl. 08:55
Luk
Medlem siden 28-05-2014
5 startede debatter
122 skrevne indlæg
Sidst online 23-02-2018
21-02-2018 08:55
Luk
Medlem siden 28-05-2014
5 startede debatter
122 skrevne indlæg
Sidst online 23-02-2018
Godt skrevet
0

Hej... 

Sikke noget med dig... Jeg gider hellere ikke mere og jeg har kun døjet med plukveer..

Så ingenting i forhold til dig.. 

Godt vi snart er i mål....

god dag..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.februar 2018 kl. 09:15
Luk
Medlem siden 25-12-2017
1 skrevne indlæg
21-02-2018 09:15
Luk
Medlem siden 25-12-2017
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kender følelsen, nogen dage er bare svære at komme igennem. 

Jeg har diverse skavanker man kan få under graviditet og synes bestemt ikke det er en lykkelig tid. Vil bare gerne have han snart kommer ud. Jeg er i uge 32+4 og tæller ned lige nu. 

Min kvalme er også vendt tilbage og så kan jeg lugte de mærkeligste ting nogle dage, så jeg er ved at kaste op. Men  det er nok fordi perstaltiken i fordøjelsesystemet er under pres.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.februar 2018 kl. 10:06
Luk
Medlem siden 29-12-2017
26 startede debatter
814 skrevne indlæg
Sidst online 11-10-2019
21-02-2018 10:06
Luk
Medlem siden 29-12-2017
26 startede debatter
814 skrevne indlæg
Sidst online 11-10-2019
Godt skrevet
0

Har du prøvet alternative muligheder? Akupressur, eller akupunktur fx? Synes det sidst hjalp mig lidt og så har jeg læst at magnesium mangel kan give rigtig meget kvalme og opkast.. du har garanteret hørt det hele før. Får bare sådan lyst til at give dig et godt råd... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.februar 2018 kl. 10:13
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1045 skrevne indlæg
21-02-2018 10:13
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1045 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Maria-1barn skrev :

Har du prøvet alternative muligheder? Akupressur, eller akupunktur fx? Synes det sidst hjalp mig lidt og så har jeg læst at magnesium mangel kan give rigtig meget kvalme og opkast.. du har garanteret hørt det hele før. Får bare sådan lyst til at give dig et godt råd... 

Tak for dit svar. Jeg har fået akupunktur siden uge 5 og tør ikke stoppe med det. Magnesium får jeg også allerede. Min veninde er jordemoder og kommer jævnligt og trykker mig forskellige steder, hvilket måske lindrer en smule ganske kortvarigt. 

Jeg ved snart ikke, hvad mere jeg kan gøre. Lægerne siger, at jeg bare ikke kan tåle at være gravid. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere