Rygsmerter, lændesmerter samt søvn
Godt skrevet
0
|
Hej Piger Jeg er idag 31+6 , og hold nu op hvor jeg døjer med rygsmerter , det er især når jeg står op morgenen . Andre der har det på samme måde ![]()
Svar
![]() |
04-02-2018 07:12
|
Godt skrevet
0
|
Halløj Jeg har ingen smerter i ryg og lænd. Tilgengæld døjer jeg rigtig meget med smerter i symfysen og rundt omkring i bækkenet. Men ligesom dig mærker jeg det også meget om natten. Specielt når jeg skal vende mig. Er begyndt at sove med nogle puder som jeg kan stoppe ind her og der, det hjælper lidt. Lændesmerter er helt normalt i graviditet fortalte min yoga lærer i sidste graviditet, idet lænden er på kæmpe overarbejde ligesom resten af kroppen. Jeg er i uge 28+ nu og syntes bare at tiden snegler sig adsted. Glæder mig til at gå på barsel her D.23!! ![]()
Svar
![]() |
04-02-2018 07:26
|
Godt skrevet
0
|
Halløjsa Jeg har 3 dejlige unger i forvejen ,men synes godt nok det slemt med ryggen denne gang😩Det især når man skal vende og dreje sig om natten, kan næsten ik løfte mig selv mere Hvad med søvnen ? Døjer du med søvnproblemer? jeg skal på wc 100 gange om natten sådan har det bare aldrig været før 🙈 ![]()
Svar
![]() |
04-02-2018 18:35
|
Godt skrevet
0
|
Ahh søvnen begynder også at blive forstyrret her nu. Jeg vågner hver gang jeg skal vende mig fordi det gør ondt. Ja og nattetisseri, hvor jeg dog hader det!! Laver du nogen former for motion som kan hjælpe med at styrke musklerne i ryggen og få dem arbejdet lidt igennem? Min oplevelse er at smerterne bliver mindre når jeg enten har været til yoga eller aquamama vandttræning. Min krop er bare SÅ meget bedre bagefter når jeg har hvilet lidt ud. ![]()
Svar
![]() |
04-02-2018 19:13
|
Godt skrevet
0
|
Nope ingen motion men kan gå nogen ture indimellem Er mest træt at nattetisseriet , søvnen bliver påvirket så meget ;( måske jeg skulle youtube noget yoga ;) er sammentidig dødsens angst for smerterne til fødsels , har absolut ikke en stor smertetærskel overvejer stærkt epiduralbloladen nr 1 eller som nr 2 vandfødsel.. ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Jeg ofrede penge på en graviditets pude i min anden graviditet. Sådan en dejlig lang en man rigtig nan putte med. Det hjalp utrolig meget på mine lænde- og rygsmerter. Det at benene bliver støttet, gør at lænden slapper bedre af når man ligger ned. En almindelig stor pude eller sammenrullet dyne, giver samme resultat, jeg syntes bare det var så meget mere besværligt. ![]()
Svar
![]() |
04-02-2018 20:17
|
Godt skrevet
0
|
Jeg faktisk investereret i sådan en ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Har slet ikke ondt, det eneste problem jeg har er når jeg skal sove at jeg har en vis ubehag i benene, sådan ubehag hvor de ikke kan ligge stille. :) ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Et godt råd: Satin!
Jeg har også døjet med store smerter og problemer med at vende mig om natten. Jeg sendte min kæreste afsted for at købe 2 meter satinstof - den blanke slags som vi alle husker fra 90’erne! Det gør underværker. Jeg har lagt det dobbelt og sover på det. Mine vendinger om natten er nu piece of cake. Jeg ville sådan ønske jeg havde gjort det noget før!
Andre tips: affaldssæk på sædet i bilen gør det nemt at dreje sig ud. Og desuden har en fysioterapeut lindret mine smerter betragteligt!
Men som sagt... Satin! Do it:)
![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |