Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Så rammer vi snart april

20.marts 2018 kl. 15:43
Luk
Medlem siden 12-08-2017
20-03-2018 15:43
Luk
Medlem siden 12-08-2017
Godt skrevet
0

Hej alle sammen! Nå. Er I ved at være utålmodige?? 

Det VAR jeg. 

Og har haft så mange tegn på at forestående fødsel snart er rundt om hjørnet - (tiltagende plukveer, besøg på fødegangen som indikerede at jeg åbner mig ligeså stille med de slemme plukkere, slimprop der røg igår imorges, osv) 

Jeg var egentlig klar og parat til at hun ville melde sin ankomst - også selvom at termin først er 20/4. 

(Jeg har født før tidligt de to andre gange også, så ved det kan ske) 

MEN - så skete det uheldige. Min mand glider igår og har brækket albuen og er nu i et konstant smertehelvede og kan INGENTING. 

Så jeg gik lige fra at være “sengeliggende” og med hvile og ro, til at jeg igen står for aftensmad, de to store drenge, indkøb osv. 

Nu kan jeg slet ikke overskue hvis hun melder sin ankomst 😕😖 ... men nu også mest for min mands skyld! Det er hans den første og vil simpelthen være så synd at han ikke kan tage ordentlig del i hverken fødsel eller den første tid... 

nå lidt ynk her fra mig :D 

håber at I alle har det godt og at der snart begynder at poppe små april babyer ud ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.marts 2018 kl. 16:08
Luk
Medlem siden 26-07-2015
28 startede debatter
1287 skrevne indlæg
20-03-2018 16:08
Luk
Medlem siden 26-07-2015
28 startede debatter
1287 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er alt for meget klar. Har 13 dage til termin, men orker ikke at være gravid længere. Desværre vil baby ikke stille hovedet ned i bækkenet, så jeg har lidt mistet troen på en alm. fødsel. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.marts 2018 kl. 01:53
Luk
Medlem siden 18-01-2005
24 startede debatter
122 skrevne indlæg
21-03-2018 01:53
Luk
Medlem siden 18-01-2005
24 startede debatter
122 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, jeg er meget utålmodig. Det har for mig denne 3.gang været en hård graviditet med kvalme og voldsom opkast moderkageniopsi muligvis en mindre kromosom fejl og mange smertefulde uregelmæssige plukveer der holder mig vågen om natten. Så ja hendes 1. Værelses bliver snart opsagt af mor her. Ved dog hun kommer senest d 19 til pks.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.marts 2018 kl. 06:17
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
21-03-2018 06:17
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Halløj!

Åh jeg er både klar, og ikke klar.... Har termin D.24.04. 

Jeg døjer med sindsygt mange plukveer når jeg får anstrengt mig lidt for meget, og det passer ikke ind i hverken mit program eller temperament kiss

Jeg ved dog ikke om bettefisen har vendt hovedet mod syd, det havde den ikke sidst jeg var til læge, og det stresser mig mega meget! Jeg har en jordemoder tid på tirsdag, så der håber jeg sindsygt meget at den har vendt sig og ligger korrekt til den tid. 

Rent praktisk er vi klar, den kan bare komme, jeg gider ikke være gravid mere nu. Men jeg mangler endnu lidt mental forberedelse ril fødslen, er ikke helt "der" endnu, hvor jeg vil være tryg ved en fødsels opstart. Og kombineret med at den muligvis ikke ligger rigtigt, så må den gerne lige vente lidt. 

Men jeg tæller dage ned og beder og håber på at den vender sig så jeg ikke skal ud i vendingsforsøg!! laugh

Og dejligt at høre fra jer andre april mødre! Er så spændt på de første babyer som snart må dukke op

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.marts 2018 kl. 21:12
Luk
Medlem siden 24-10-2016
15 startede debatter
284 skrevne indlæg
21-03-2018 21:12
Luk
Medlem siden 24-10-2016
15 startede debatter
284 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Med termin d. 8. april har jeg 18 dage tilbage.

Jeg er slet ikke utålmodig, men nyder den sidste tid som gravid.

Dog er jeg meget opmærksom på kroppens tegn og ændringer. Den er helt sikkert i gang med at forberede sig💞

Anmeld
Svar
B18
Godt skrevet
0
B18
21.marts 2018 kl. 21:57
Luk
Medlem siden 22-09-2017
86 skrevne indlæg
21-03-2018 21:57
Luk
Medlem siden 22-09-2017
86 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er ved at være klar på hun kommer ud.

der er godt nok lidt iver tre uger til termin, men syntes det er anstrengende. 

Var ved jordemoder den anden dag. Hun vender nedad men står ikke fast over hovedet endnu.

jeg er begyndt at få meget væske i hænder og fødder så det hele er ved at være træls.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.marts 2018 kl. 23:57
Luk
Medlem siden 01-08-2017
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
21-03-2018 23:57
Luk
Medlem siden 01-08-2017
1 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er sååå utålmodig! 

Her er der termin d. 5/4, men håber inderligt at hun kommer før. Vi er meget klar til hendes ankomst, så vi mangler egentligt bare at min krop også gider blive klar.

Men hun trives vist vderinde og danser stadig tango, så tror egentligt ik hun har tænkt sig at dukke op foreløbigt, suk! 

Jeg gider egentligt ikke bruge for meget energi på det, men kan godt mærke jeg bliver lidt påvirket af den evt. Kommende lockout og at chancerne for at jeg føder midt i den er stor. Jeg ville ønske jeg bare kunne være iskold og tage det som det kommer, for jeg kan jo alligevel ikke gøre noget som helst ved det, men er nu alligevel lidt bekymret. Hvad tænker i andre om det? 

Og til dig med manden med den brækkede arm, øv for pokker altså. Sådan noget har altid en dårlig timing, men lige nu er den da bare ekstra skidt. Jeg håber for dig at bebs bliver indenbords lidt endnu, om ikke andet til at de værste smerter har lagt sig hos ham, så i begge kan få en god oplevelse! Mange tanker din vej! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.marts 2018 kl. 06:57
Luk
Medlem siden 22-09-2017
86 skrevne indlæg
22-03-2018 06:57
Luk
Medlem siden 22-09-2017
86 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg var også påvirket af tanken om lockout. Men det er ovre igen. En fødsel anses som akut, så der er ingen ændringer i nomeringer på fødegangen. Nogle gange er beredskabet endda bedre ved lockout end ved alm. 

Dog kan planlagte K’s blive lavet om til akut. Hvilket bestydee at man først laver K’s når man selv går i fødsel i stedet for inden. 

Eller bliver jordemoder besøg annulleret og scanninger (nf og md)  Og dem er jeg heldigvis ovre. 

Fik en god snak med jordemoderen om det i mandags og det var meget betrykkende. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.marts 2018 kl. 08:18
Luk
Medlem siden 26-07-2015
28 startede debatter
1287 skrevne indlæg
22-03-2018 08:18
Luk
Medlem siden 26-07-2015
28 startede debatter
1287 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
april18 skrev :

Jeg var også påvirket af tanken om lockout. Men det er ovre igen. En fødsel anses som akut, så der er ingen ændringer i nomeringer på fødegangen. Nogle gange er beredskabet endda bedre ved lockout end ved alm. 

Dog kan planlagte K’s blive lavet om til akut. Hvilket bestydee at man først laver K’s når man selv går i fødsel i stedet for inden. 

Eller bliver jordemoder besøg annulleret og scanninger (nf og md)  Og dem er jeg heldigvis ovre. 

Fik en god snak med jordemoderen om det i mandags og det var meget betrykkende. 

Jeg må indrømme, at jeg er nervøs for en aflysning af mit planlagte kejsersnit, som jeg er sat til i uge 41+ i stedet for igangsættelse. 

Nu er min fødegang kun udtaget til strejke og ikke lockout, men jeg håber på en afklaring på tirsdags, når jeg skal til jordemoder igen.

Jeg håber virkelig, at fødslen går i gang af sig selv inden. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.marts 2018 kl. 09:06
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
22-03-2018 09:06
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg forstår godt hvis man er utryg og bekymret hvis man står overfor et PKS. For er det her at lock out'en vil ramme, hvis den kommer? Og ingen kan vist rigtigt svare...

Jeg tror ikke de almindelige fødsler bliver ramt, de er jo akutte. Og heller ikke de akutte KS, mon ikke de skal nok også blive lavet. 

Men spørgsmålet er om PKS vil blive ramt.  Men det håber jeg ikke. I det hele taget håber jeg ikke at lock out'en vil berøre de fødende, uanset fødselstype. Området er hårdt nok ramt i forvejen....

BoyKing, jeg håber du får mere afklaring og ro efter jordemoder besøget på tirsdag. Eller endnu bedre, at fødslen starter spontant lige om lidt for dig 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.marts 2018 kl. 09:24
Luk
Medlem siden 05-10-2017
5 startede debatter
33 skrevne indlæg
22-03-2018 09:24
Luk
Medlem siden 05-10-2017
5 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er nok en af de få, som ikke er utålmodig (endnu i hvert fald). Jeg er sat til den 6/4 og for min skyld må hun gerne vente med at komme til lige omkring termin, hvilket der er flere årsager til. Jeg har for det første haft en rigtig god graviditet og selv om det begynder at tynge nu og jeg skal op og tisse 4 (!) gange om natten, så nyder jeg det sidste af min graviditet (vi er heller ikke sikre på om der skal komme flere, så jeg skal muligvis aldrig prøve det igen, derfor prøver jeg at nyde det ekstra meget). Så er der lige fødslen, som jeg svinger meget omkring hvordan jeg har det med den, men overordnet set, føler jeg mig ikke klar, så kan godt lige bruge et par uger endnu og forhåbentlig få det lidt bedre med den. Og sidst med ikke mindst skal jeg også være gudmor den 31/3 og den oplevelse, kunne jeg godt tænke mig at få med, inden jeg selv står med min datter på armen, men hun kommer når hun kommer og så længe jeg ikke går max over (vil helst ikke sættes i gang), så er det jo alligevel også bare super spændende ikke rigtig at vide hvornår det bliver. Men kan godt forstå alle jer, der har haft en træls graviditet, at i glæder jer til det er overstået og er super spændt på hvornår de første meldinger om babyer begynder at komme herinde frown Held og lykke til alle jer kommende mødre 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere