Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

To streger! :-)

17.august 2017 kl. 11:59
Luk
Medlem siden 16-03-2012
17-08-2017 11:59
Luk
Medlem siden 16-03-2012
Godt skrevet
1

Så melder jeg mig forsigtigt på banen her. yes Har lige lavet denne her test i dag. surprise Har dog pletblødt lidt for et par dage siden. Håber bare et det var en implantationsblødning. Jeg har en lille dreng derhjemme på 15 måneder i forvejen. Håber virkelig meget at denne lille spire holder ved! cool

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.august 2017 kl. 12:00
Luk
Medlem siden 16-03-2012
23 startede debatter
362 skrevne indlæg
17-08-2017 12:00
Luk
Medlem siden 16-03-2012
23 startede debatter
362 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Øv, den har problemer med at uploade mit billede. angry

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.august 2017 kl. 12:05
Luk
Medlem siden 16-03-2012
23 startede debatter
362 skrevne indlæg
17-08-2017 12:05
Luk
Medlem siden 16-03-2012
23 startede debatter
362 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Fik det da op på min profil.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.august 2017 kl. 15:45
Luk
Medlem siden 15-08-2017
2 startede debatter
19 skrevne indlæg
17-08-2017 15:45
Luk
Medlem siden 15-08-2017
2 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tillykke! Jeg krydser fingrer for dig :-) Har selv lige testet positiv i søndags! Håber de er sunde og raske og bliver siddende!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

17.august 2017 kl. 18:17
Slettet bruger
17-08-2017 18:17
Godt skrevet
0

Velkommen :D 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.august 2017 kl. 21:48
Luk
Medlem siden 16-10-2014
2 startede debatter
24 skrevne indlæg
17-08-2017 21:48
Luk
Medlem siden 16-10-2014
2 startede debatter
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej med jer - og stort tillykke med alle stregerne :-)

jeg testede igår positivt og skulle angiveligt være 4+6 uger henne. Jeg skal være anden gangs mor, og sidder med præcis samme følelse, som jeg gjorde dengang med min søn... bare det nu sætter sig ordentligt fast :-) alle de forhåbentlig unødvendige bekymringer sniger sig ind på mig..

Med min søn var jeg bare svimmel og havde ondt i min lænd, da jeg opdagede det, og var i graviditeten nærmest ikke mærket af omstændighederne, udover min lugtesans som kunne sammenlignes med en blodhunds.

Denne gang har min mave skiftet form, brysterne vokset og er ømme, halsbrand, hævede slimhinder i næsen, fedtet hår, ligamentsmerter både foran og bag samt en meget skarp lugtesans.. Det er en ordentlig mundfuld :-)

Hvilke symptomer går i rundt med? :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.august 2017 kl. 22:00
Luk
Medlem siden 09-03-2017
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
17-08-2017 22:00
Luk
Medlem siden 09-03-2017
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har også testet positiv i går og i dag, selvom det ikke helt var meningen, jeg skulle teste..... Jeg skal have en blodprøve lørdag, da vi har været igennem ICSI behandling. Det er dog 15 dage siden, at jeg tog Pregnyl som kan give falsk positiv og så vidt jeg har forstået, er stoffet i kroppen højst 14 dage. Så krydser fingrer. Er dog ret sikker på, jeg er gravid: 

- Jeg har ret meget kvalme. Ikke om morgenen, men fra sidst på formiddagen frem til jeg skal i seng. Hjælper nogle gange at spise lidt , men kvalmen kommer altid igen. 

- Har ikke ret meget appetit - spiser mest for at afhjælpe kvalme 

- I dag føltes det ret pludseligt, som om jeg lige havde røget en hel pakke smøger... (har ikke røget i over 8 måneder)

Stort tillykke med jeres positive graviditetsprøver 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
17.august 2017 kl. 22:01
Luk
Medlem siden 09-03-2017
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
17-08-2017 22:01
Luk
Medlem siden 09-03-2017
2 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kan heller ikke uploade billeder fra telefonen. Men kan sagtens fra en computer. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.august 2017 kl. 23:34
Luk
Medlem siden 15-08-2017
2 startede debatter
19 skrevne indlæg
17-08-2017 23:34
Luk
Medlem siden 15-08-2017
2 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tillykke til jer alle!  

Jeg er først begyndt at forstå det nu! Jeg må være 4+0 eller 4+1 - har kunne teste meget svag positiv fra i søndags! Stregen er tydelig på test i dag! Men kender alt for godt det med bekymringer.. jeg er så bange for ikke at se udvikling nok i mine test, bange for at den lille ikke bliver siddende pga sygdom eller sådan noget.. jeg håber inderligt at den bliver siddende og er sund og rask! 

I forhold til symptomer har jeg ikke mærket noget vildt endnu - kun udebleven mens også er mine bryster en smule større. De gør ikke ondt eller noget. Jeg håber at få nogle milde symptomer, så jeg kan mærke forandringer og forhåbentlig virkelig fatte det hele! 

Sov godt :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

17.august 2017 kl. 23:52
Slettet bruger
17-08-2017 23:52
Godt skrevet
1

Jeg har en del symptomer efterhånden. Jeg tror jeg er 4+3 ud fra egen fornemmelse for hvornår ÆL lå (men app siger 5+1). :) 

Jeg startede med dårlig mave flere dage før jeg testede positivt (efter tid). Så kom svimmelheden - kunne ikke nikke uden jeg var ved at falde omkuld. Det er dog ved at aftage nu. 

Nu er jeg begyndt at få enormt ømme bryster - og manden siger også at de er vokset hehe. Og i dag har jeg lidt under det, der nok kaldes ligamentsmerter - det stak i venstre side i lysken i hvert fald. Og så ja.. har det mega varmt og får hurtigt fedtet hår. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
19.august 2017 kl. 09:08
Luk
Medlem siden 16-10-2014
2 startede debatter
24 skrevne indlæg
19-08-2017 09:08
Luk
Medlem siden 16-10-2014
2 startede debatter
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Alle de forskellige symptomer.. Lad os håbe på, at vi får lette graviditeter :-)

Er der andre anden gangs fødende? :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere