Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Strejke og betydningen for jer

05.marts 2018 kl. 17:10
Luk
Medlem siden 10-09-2011
05-03-2018 17:10
Luk
Medlem siden 10-09-2011
Godt skrevet
0

Har i der bliver ramt modtaget informationer endnu?

Kolding og Skejbys fødegange er udtaget. Så skal

man vel omdirrigeres?

Og alle narkoselæger til alt ikke-akut og ikke-livstruende. Er en epidudal det? 

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
Godt skrevet
0
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Premature Baby tickers >
05.marts 2018 kl. 17:16
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
05-03-2018 17:16
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg skal føde på Næstved og umiddelbart har jeg ikke kunnet se at fødegangen eller hospitalet her bliver ramt. Heldigvis!laugh og heldigvis heller ikke daginstitutioner eller mine kollegaer (jeg er offentlig ansat i en kommune)

Så umiddelbart tror jeg ikke at vores familie bliver berørt. Men jeg kan dæleme godt forstå hvis det giver anledning til uro og utryghed. Vi må bare håbe at det hele når at falde på plads inden april og at parterne kan blive enige wink

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.marts 2018 kl. 17:28
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2859 skrevne indlæg
05-03-2018 17:28
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2859 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Sella skrev :

Jeg skal føde på Næstved og umiddelbart har jeg ikke kunnet se at fødegangen eller hospitalet her bliver ramt. Heldigvis!laugh og heldigvis heller ikke daginstitutioner eller mine kollegaer (jeg er offentlig ansat i en kommune)

Så umiddelbart tror jeg ikke at vores familie bliver berørt. Men jeg kan dæleme godt forstå hvis det giver anledning til uro og utryghed. Vi må bare håbe at det hele når at falde på plads inden april og at parterne kan blive enige wink

Jo anæstesiologisk afdeling på Næstved sygehus er også udtaget. Altså narkoselægerne/dem der lægger epi.

Og dem der kigger billeddiagnostiske undersøgelser er også. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.marts 2018 kl. 17:28
Luk
Medlem siden 18-11-2010
1 startede debatter
38 skrevne indlæg
05-03-2018 17:28
Luk
Medlem siden 18-11-2010
1 startede debatter
38 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det kan godt være at jeg har læst et forkert sted, men er det ikke "kun" graviditets ambulatoriet i Kolding der er udtaget og ikke fødeafsnittet?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.marts 2018 kl. 17:31
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2859 skrevne indlæg
05-03-2018 17:31
Luk
Medlem siden 10-09-2011
92 startede debatter
2859 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Chelle85 skrev :

Det kan godt være at jeg har læst et forkert sted, men er det ikke "kun" graviditets ambulatoriet i Kolding der er udtaget og ikke fødeafsnittet?

Fra JM foreningens hjemmeside:

Jordemoderforeningen har udtaget to fødesteder; Aarhus Universitetshospital, Skejby, fødeafsnit 1, og fødeafsnittet på Sygehus Lillebælt, Kolding Sygehus, hvilket svarer til ca. ti procent af medlemmerne, som strejker på alles vegne.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.marts 2018 kl. 17:37
Luk
Medlem siden 18-11-2010
1 startede debatter
38 skrevne indlæg
05-03-2018 17:37
Luk
Medlem siden 18-11-2010
1 startede debatter
38 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja det ser jo sådan ud i hvert fald ☺ Jeg havde kigget på dsr.dk.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.marts 2018 kl. 17:50
Luk
Medlem siden 26-07-2015
28 startede debatter
1287 skrevne indlæg
05-03-2018 17:50
Luk
Medlem siden 26-07-2015
28 startede debatter
1287 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hold da kæft. Hvis de skal strejke på Kolding fødegang. Bare mit planlagte kejsersnit ikke bliver aflyst - altså når jeg er gået over tid.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
05.marts 2018 kl. 17:59
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
05-03-2018 17:59
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
901 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Lavender skrev :
Sella skrev :

Jo anæstesiologisk afdeling på Næstved sygehus er også udtaget. Altså narkoselægerne/dem der lægger epi.

Og dem der kigger billeddiagnostiske undersøgelser er også. 

Aircon, Den havde jeg så overset. Jamen så håber jeg dæleme at jeg kan føde uden smertestillende ligesom første gangwink

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.marts 2018 kl. 18:04
Luk
Medlem siden 28-11-2016
2 startede debatter
84 skrevne indlæg
05-03-2018 18:04
Luk
Medlem siden 28-11-2016
2 startede debatter
84 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har ikke tjekket om Roskilde, hvor jeg skal føde, er udtaget. Men håb på de når at komme til enighed inden, hvilket jeg håber, da jeg selv er offentligt ansat og stadig ikke aner om min arbejdsplads bliver ramt, og ellers kan forligsformanden udsætte konflikten 2*14 dage, så den først starter i maj 😊 ikke at det er en kæmpe trøst, men det kan hjælpe at vide hvis man skal føde i starten af april, tænker jeg. Jeg selv er sat til 29 april, og håber på de når at komme til enighed, eller at jeg føder før 1. Maj så 🤞🏼

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
05.marts 2018 kl. 18:15
Luk
Medlem siden 02-01-2017
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
05-03-2018 18:15
Luk
Medlem siden 02-01-2017
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har snakket med jordemoderhuset Roskilde sygehus idag. Roskilde bliver ikke ramt sagde hun. Højest nogle fra it. Jeg var bekymret ift. min md scanning, men ingen problemer☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
05.marts 2018 kl. 18:16
Luk
Medlem siden 28-11-2016
2 startede debatter
84 skrevne indlæg
05-03-2018 18:16
Luk
Medlem siden 28-11-2016
2 startede debatter
84 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Dmor skrev :

Jeg har snakket med jordemoderhuset Roskilde sygehus idag. Roskilde bliver ikke ramt sagde hun. Højest nogle fra it. Jeg var bekymret ift. min md scanning, men ingen problemer☺️

Tak for info, det er rart at vide. Så kan jeg slappe lidt af omkring det 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere