Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Uge 36+0 og en baby i UK

27.marts 2018 kl. 10:09
Luk
Medlem siden 07-03-2015
27-03-2018 10:09
Luk
Medlem siden 07-03-2015
Godt skrevet
0

Årh ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg. Måske bare brokke mig eller lufte mine bekymringer, måske høre om nogle erfaringer.....suk..... 

Har været til jordemoder idag og desværre ligger baby stadig med numsen ned og hovedet oppe her uge 36+0. Så jeg har fået tid til er vendings forsøg når jeg er 37+1.

Jordemoderen var meget fortrøstningsfuld inforhold til en evt sædefødsel, hvilket jeg nok også selv hælder til, hvis hverken rebozo eller vendingsforsøg virker, idet jeg er ret høj, har brede hofter, har født naturligt før og baby har en meget fin størrelse ca 2800-2900 gr idag.

Men altså.... Jeg syntes virkelig ikke det er fedt, og håber bare på at jeg er en af de få hvor baby lige vender sig selv i sidste øjeblik....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.marts 2018 kl. 11:27
Luk
Medlem siden 07-03-2018
3 startede debatter
42 skrevne indlæg
27-03-2018 11:27
Luk
Medlem siden 07-03-2018
3 startede debatter
42 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

I uge 38 lå min pige stadig med hovedet oppe da jeg var til jordemoder om tirsdagen. Fik tid til vendingsforsøg om torsdagen. Men onsdag aften da jeg gik i seng, var der vild aktivitet derinde og jeg sagde til min mand, at nu havde den vendt sig.. ganske rigtigt. da vi mødte op på sygehuset, lå hun som hun skulle. ☺️ Så det kan lade sig gøre at det sker i sidste øjeblik 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.marts 2018 kl. 11:37
Luk
Medlem siden 30-01-2015
17 startede debatter
220 skrevne indlæg
27-03-2018 11:37
Luk
Medlem siden 30-01-2015
17 startede debatter
220 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min datter vendte sig da jeg var i fødsel ! 😲😜 første gang jordemoderen mærkede efter "ja det bliver en sædefødsel" et par timer senere "hun har sørme vendt sig 😅 Hold kæft jeg blev lettet !! Og sørme jo , pigebarnet kom ud med hovedet først !  Sædefødsel skulle være ret belastende for ens underliv 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.marts 2018 kl. 12:13
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
27-03-2018 12:13
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
20172018 skrev :

I uge 38 lå min pige stadig med hovedet oppe da jeg var til jordemoder om tirsdagen. Fik tid til vendingsforsøg om torsdagen. Men onsdag aften da jeg gik i seng, var der vild aktivitet derinde og jeg sagde til min mand, at nu havde den vendt sig.. ganske rigtigt. da vi mødte op på sygehuset, lå hun som hun skulle. ☺️ Så det kan lade sig gøre at det sker i sidste øjeblik 

Årh jeg håber virkelig snart at baby hører alt mit brok og forstår alvoren og ser at får fundet vejen mod syd med sit hoved først!! Jeg har hørt om flere hvor baby vendte sig mod slut, så håber inderligt det også vil ske for os!laugh

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.marts 2018 kl. 12:18
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
27-03-2018 12:18
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
gakkelak skrev :

Min datter vendte sig da jeg var i fødsel ! 😲😜 første gang jordemoderen mærkede efter "ja det bliver en sædefødsel" et par timer senere "hun har sørme vendt sig 😅 Hold kæft jeg blev lettet !! Og sørme jo , pigebarnet kom ud med hovedet først !  Sædefødsel skulle være ret belastende for ens underliv 

Wow!! Det er da helt vildt!! tænk at det kunne lade sig gøre, FEDT det kunne lade sig gøre!!

Min datter kom ud med kop pga hun var stjernekigger og samtidig stod helt skævt, så jeg kunne ikke få hende ud selv. Hun kom ud hvor hun var bredest og hvor jeg var smallest. Så jeg tænker at vejen ud er banet så godt som muligt på forhånd af storesøster! kiss Det var ikke sjovt og smerten var enorm og mit underliv længe om at komme sig selvom jeg "kun" havde fået en 2. Grads bristning. Bl a måtte jeh en tur omkring en uro gyn fys. Men det lod sig gøre at komme ud den vej, så jeg tænker også at en sædefødsel ikke skulle være helt umulig. Men det er evt komplikationer som skræmmer mig alligevel. Ville bare så gerne opleve en helt normal fødsel uden kop og alt mulig hejs denne gang....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.marts 2018 kl. 12:57
Luk
Medlem siden 23-07-2015
36 startede debatter
744 skrevne indlæg
27-03-2018 12:57
Luk
Medlem siden 23-07-2015
36 startede debatter
744 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vores søn vendte også forkert i uge 37.. Da jeg få dage senere skulle have ham vendt havde han heldigvis selv vendt sig..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.marts 2018 kl. 13:29
Luk
Medlem siden 08-09-2015
1 startede debatter
128 skrevne indlæg
27-03-2018 13:29
Luk
Medlem siden 08-09-2015
1 startede debatter
128 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min yngste var en snurretop derinde.. men vendte som han havde lyst til indtil 39+4 så fik han lagt sig til rette .. de havde tilbudt vendingsforsøg 3 gange men hvergang lå han som han skulle .. så vi aftalte og se tiden an da jeg 39+3 og ved jm og hvis jeg ikke mærkede ham vende sig inden en lille uge skulle jeg ringe også tog vi den derfra.. så bare rolig den kan nå og vende sig endnu 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.marts 2018 kl. 23:33
Luk
Medlem siden 16-12-2014
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
27-03-2018 23:33
Luk
Medlem siden 16-12-2014
1 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Min yngste ville heller ikke vende "rigtigt". Vi forsøgte vending 2 gange, men han modarbejde lægerne 😅 Jeg blev også anbefalet sædefødsel pga nem og hurtig første fødsel, og det faktum at vi ikke får så store børn (jeg er ikke så stor) 😊

Det endte med en perfekt sædefødsel uden komplikationer. Lillebror var aktiv og i trivsel under fødslen, græd så snart han kom ud og blev lagt hos mig med det samme ❤  Det er ikke hårdere med en sædefødsel. Hovedet er stadig det største :) For mig var den primære forskel det ekstra opsyn under fødslen, usikkerheden ift om jeg nu fik lov at føde normalt, samt at han flød lidt mere frem og tilbage under veerne - indtil vandet gik i første presseve. Det var hårdt at skulle op og ligge helt stille under presseveerne for at jordemoder kunne tjekke om han lå rigtigt (av). Men det var sådan set også det eneste :) Og til trods for at det hele gik hurtigt, så fik jeg ingen skrammer. Børnelægen nåede først at komme løbende, efter han var ude og hun gik med det samme igen :)

Så vil bare sige at alt også kan gå så fint, selvom baby skulle være stædig og blive i den position ❤ De historier savnede jeg i hvert fald inden fødsel :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
28.marts 2018 kl. 07:52
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
28-03-2018 07:52
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Årh tak for de gode historier, dem samler jeg på. Uanset om det er at barnet selv vender selv eller gode sædefødsel. Kom endelig med flere!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.marts 2018 kl. 08:25
Luk
Medlem siden 08-03-2010
58 startede debatter
1456 skrevne indlæg
28-03-2018 08:25
Luk
Medlem siden 08-03-2010
58 startede debatter
1456 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min pige vendte sig i UK i uge 38. De fik hende vendt igen, men knap en uge senere lå hun i skråleje med hovedet stikkende ud over min venstre hoftekam. Vi kom til tjek dagen efter og da havde hun vendt sig rigtigt igen. Hvis man, som jeg, har en lang torso - og/eller har født før - så kan de nogle gange slå kolbøtter lige op til fødslen.

Anmeld
Svar
Mor til 2 skønne høns fra oktober 2013 og november 2017
Godt skrevet
0
Mor til 2 skønne høns fra oktober 2013 og november 2017
28.marts 2018 kl. 17:13
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
28-03-2018 17:13
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
886 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har været til en god omgang rebozo massage idag og fået rystet skankerne godt og grundigtkiss

Men det gav en utrolig afspændthed og lethed i bækkenet, så jeg håber at det vil lette  vejen "derned" for baby. Der er en uge til vendingsforsøg på sygehuset, indtil da vil jeg lave lidt hjemme-rebozo, og så håber jeg at baby enten selv har vendt sig, eller at vendingsforsøget vil gå nemt nu hvor mit bækken er løsnet helt op.....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

5 metoder jeg prøvede for at bekæmpe kolik

Når du har et barn med kolik, er du desperat efter at prøve alt, som muligvis kan berolige din baby. Nederlaget føles uendeligt, når du forsøger at berolige din baby og intet synes at virke. Læs mere

9 populære babynavne fra Astrid Lindgren

Den svenske forfatter Astrid Lindgrens børnebøger, har været inspiration til nogle af mest populære danske drenge- og pigenavne i de senere år. Læs mere

5 Fordele og 2 ulemper ved at bruge belly binder efter fødslen

Teorien er at man kan støtte sin mave og hjælpe sine mavemuskler med en belly binder efter fødslen. Det er jo fantastisk, men virker det? Læs mere

Er din bækkenbund bæredygtig?

Sådan mærker du om din bækkenbund er klar til at træne og løbe efter din fødsel, samt tips til at arbejde med bækkenbunden. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

5 metoder jeg prøvede for at bekæmpe kolik

Når du har et barn med kolik, er du desperat efter at prøve alt, som muligvis kan berolige din baby. Nederlaget føles uendeligt, når du forsøger at berolige din baby og intet synes at virke. Læs mere

9 populære babynavne fra Astrid Lindgren

Den svenske forfatter Astrid Lindgrens børnebøger, har været inspiration til nogle af mest populære danske drenge- og pigenavne i de senere år. Læs mere

5 Fordele og 2 ulemper ved at bruge belly binder efter fødslen

Teorien er at man kan støtte sin mave og hjælpe sine mavemuskler med en belly binder efter fødslen. Det er jo fantastisk, men virker det? Læs mere

Er din bækkenbund bæredygtig?

Sådan mærker du om din bækkenbund er klar til at træne og løbe efter din fødsel, samt tips til at arbejde med bækkenbunden. Læs mere