Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Frygter for tidlig fødsel

30.januar 2019 kl. 23:00
Luk
Medlem siden 10-08-2018
30-01-2019 23:00
Luk
Medlem siden 10-08-2018
Godt skrevet
0

Dette er mit anden barn jeg venter har en søn der er født 7 uger før termin nu er risikoen der igen da jeg har for kort livmoderhals andre som har prøvet dette

Har idag 12 uger tilbage til termin 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.februar 2019 kl. 17:23
Luk
Medlem siden 15-03-2007
418 startede debatter
1663 skrevne indlæg
14-02-2019 17:23
Luk
Medlem siden 15-03-2007
418 startede debatter
1663 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har ikke. Holder de ikke ekstra øje på sygehuset med dig? 

Hvordan er det mu? Det er jo lidt tid siden du har oprettet indlægget😊

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
14.februar 2019 kl. 18:17
Luk
Medlem siden 27-12-2015
3 startede debatter
108 skrevne indlæg
14-02-2019 18:17
Luk
Medlem siden 27-12-2015
3 startede debatter
108 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Bliver din livmorderhals ikke scannet hver 14. dag for at sikre, at du ikke føder for tidligt? :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.februar 2019 kl. 19:05
Luk
Medlem siden 10-08-2018
5 startede debatter
16 skrevne indlæg
14-02-2019 19:05
Luk
Medlem siden 10-08-2018
5 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg var indlagt i 16 dage hvor jeg blev skannet 2 gange alt var uændret en livmoderhals på 1mm og 2 cm åbnet jeg fik lov til at komme hjem hvis jeg lå i sengen hele tiden bliver tjekket hver 3 uger da der er fremskridt nu har jeg en livmoder på 11mm og er idag 30+2 håber sådan på at gå til termin den 23/4 jeg ved hvordan det er at få et barn i uge 33 bestemt ikke sjovt men sådan en lille en men er så stolt over jeg bare kom over uge 28 som de sagde var bedst. Sygehuset troede jeg ville føde i uge 24 så det er en kæmpe sejer at være kommet så langt krydser 🤞 på jeg når længer inu 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.februar 2019 kl. 19:21
Luk
Medlem siden 28-02-2017
8 startede debatter
905 skrevne indlæg
14-02-2019 19:21
Luk
Medlem siden 28-02-2017
8 startede debatter
905 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Håber alt går som det skal 🤞 Godt den er blevet længere.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.februar 2019 kl. 19:46
Luk
Medlem siden 15-03-2007
418 startede debatter
1663 skrevne indlæg
14-02-2019 19:46
Luk
Medlem siden 15-03-2007
418 startede debatter
1663 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åh hvor godt at høre 😃 

vi har termin samme dag, så forhåbentlig følges vi hele vejen 🥰

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.februar 2019 kl. 20:10
Luk
Medlem siden 10-02-2012
70 startede debatter
444 skrevne indlæg
14-02-2019 20:10
Luk
Medlem siden 10-02-2012
70 startede debatter
444 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Med min den første havde jeg også for kort livmoderhals og var åben to cm i uge 32 blev indlagt fremtil uge 35 fik lov til at komme hjem til aflastning med tjek på sygehuset hver 3. Dag 😕 fik af vide han ville være ude hos os i uge 34 men blev derinde heldigvis til uge 37 og derfra blev jeg sat igang. 

Så der er self håb for ude og husk at lytte til kroppen og ikke køre dig træt 🙂

Anmeld
Svar
• Den største gave man kan give sit barn er søskende ?? ..
Godt skrevet
0
• Den største gave man kan give sit barn er søskende ?? ..
14.februar 2019 kl. 21:44
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1013 skrevne indlæg
14-02-2019 21:44
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1013 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte min søn i uge 23 pga slap livmoderhals, de opdagede det til misdannelses scanningen at jeg stod 3-4 cm åben og der var blottede hinder og de kunne se min søn med det blotte øje, de lagde en cerclage og jeg blev indlagt til streng sengehvile. 

Min søn kom for tidligt fordi der pga de blottede hinder gik infektion i hans omgivelser. Min søn levede i ti min. 

Efterfølgende har jeg fået lavet en permanent sammensyning af livmoderhalsen ( abdominal cerclage ), men vil alligevel blive fulgt tæt gennem graviditet. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
14.februar 2019 kl. 22:06
Luk
Medlem siden 10-08-2018
5 startede debatter
16 skrevne indlæg
14-02-2019 22:06
Luk
Medlem siden 10-08-2018
5 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ej hvor skrækkeligt 😥

Jeg har fået sådan et pessar men de ting jeg har hørt er at de kun vil holde til uge 34 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere