Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Terminsgruppe for “ældre” mødre i Herning og omegn

02.januar 2019 kl. 08:56
Luk
Medlem siden 02-01-2019
02-01-2019 08:56
Luk
Medlem siden 02-01-2019
Godt skrevet
0

Hej

Vil lige høre om der er andre ældre mødre, ligesom mig, der har lyst til at dele erfaringer og oplevelser. 

Jeg er 39 år og venter mit andet barn. Mit første barn fik jeg okt 2017, så ja jeg er en halvgammel mor🤔 Men alderen er jo kun et tal. 😊

Jeg har ikke haft nogen problemer i graviditeten, begge scanninger er gået godt og der er nu kun ventetiden tilbage. Jeg ser det ikke som et problem at være en ældre mor, lige bortset fra at alle i min omgangskreds har væsentlig ældre børn. De er ovre alt det med bleer, natteroderi osv. Det værste er faktisk dem der siger “godt det ikke er mig” til at skulle ha et lille nyfødt igen. Nogen der kender til det?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.januar 2019 kl. 09:19
Luk
Medlem siden 22-11-2017
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
09-01-2019 09:19
Luk
Medlem siden 22-11-2017
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejssa,

Tillykke med gravditeten :-) Og fantastisk alt er som det skal være efter scanningerne.

Jeg er også 39 år og venter barn nr. 3 - jeg har to store piger fra tidligere og fællesbarnet er min mands første. I vores vennekreds bliver vi også de eneste med en lille ny. Heldigvis er vores tætteste venner meget begejstret og glade på vores vegne. Men ja alle vi ellers møder er meget undrende at vi "gider" starte forfra. Og ja har også mødt kommentaren "godt det ikke er mig" men oftest kommentaren "var det planlagt?" Jeg bliver lige stødt hver gang nogen kan få sig selv til at sige det. Ja selvfølgelig er han planlagt!! Og helt ærligt hvad forestiller folk sig, hvis han endelig var en overraskelse ville jeg da ALDRIG fortælle det til folk som slet ikke er tæt på mig?!

Men jeg blæser på folk. Både min mand og jeg glæder os uendeligt meget og vi ved at det er det helt rigtige for os og vores familie.

Held og lykke med det hele :-) Og nyd det :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.januar 2019 kl. 22:24
Luk
Medlem siden 02-01-2019
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
09-01-2019 22:24
Luk
Medlem siden 02-01-2019
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja jeg har osse hørt spørgsmålet “var det planlagt”, fordi nogen synes vores børn kommer lidt hurtig efter hinanden (1 år og 7 mdr) Men nu kan der jo ikke være 4-5 år mellem dem, for tiden løber jo😳

Ved første graviditet tænkte jeg lidt over hva andre tænkte om “sådan en gammel mor”. Nu er jeg ligeglad. 

Du er heldig med at jeres nærmeste venner er super glade på jeres vegne. Jeg havde nogle nære venner, som knap nok gider hilse på min dreng, når de kommer på besøg. Det skuffer mig godtnok meget. 

Og underligt nok, så føler jeg ikke de er så nære venner mere...🤔

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.januar 2019 kl. 22:32
Luk
Medlem siden 22-11-2017
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
09-01-2019 22:32
Luk
Medlem siden 22-11-2017
4 startede debatter
35 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Forstår virkelig ikke hvordan folk kan spørge om det?! Det er virkelig langt over min grænse.

Årh øv med sådan nogle “venner.” Kan godt forstå du er skuffet over dem og har tabt noget for dem. 

Rigtig meget held og lykke med det hele og igen blæs på andre og nyd graviditeten og babyen❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 15-11-2019

Det som ikke skete - del 2
  • Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn

Nyeste artikler

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

ANNONCE

9 gode bøger, vi lytter til, når vi går tur med barnevognen... Psst! Der er også en lille julegave

At have bookmate på sin telefon er lidt ligesom at have et bibliotek på sin telefon, hvor de populære bøger aldrig er udlånt. Vi guider dig til hvad du skal låne. Læs mere

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere