Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Det er også hårdt at blive mor

15.september 2020 kl. 21:32
Luk
Medlem siden 04-04-2020
15-09-2020 21:32
Luk
Medlem siden 04-04-2020
Godt skrevet
9

Jeg rummer heldigvis mange andre følelser end det skrevne. Jeg ved heller ikke helt hvad jeg vil med det. Måske bare se, om andre har det ligesådan? Hører det til her? Jeg ved det ikke, men jeg har lyst til at forsøge. Værsgo.

Det har være stressende at blive mor. Der var så meget jeg skulle leve op til. Jeg skulle være nogens mor- den bedste mor jeg kunne være fra dag et. Jeg skulle kunne kende mit barn, jeg skulle have en kærligheds relation, jeg skulle være der for hende dag og nat, jeg skulle synes det var det mest fantastiske i hele verden, jeg skulle passe på mig selv, jeg skulle huske at sove, jeg skulle spise, lave mad, jeg skulle være kæreste, jeg skulle have et sexliv, jeg skulle have overskud til at se mit barn og ikke mindst forstå hende. Jeg måtte ikke sige hvor hårdt det egentlig var. Jeg kunne langt fra leve op til det hele. Jeg græd. Meget nogen dage. Jeg følte mig som en fiasko. Hvorfor kunne jeg ikke det her godt nok? Hvorfor skulle jeg synes det var SÅ hårdt? Hvorfor forstod jeg ikke mit barn helt? Hvorfor havde jeg SÅ svært ved at være i mit barns gråd? Hvorfor bliver jeg så irriteret, når mit barn ikke bare sover når det er træt? Hvorfor skulle jeg have alle de her tanker? Var det normalt? Jeg er pædagog, hvorfor skal det være så svært?

At blive mor har været det hårdeste jeg nogensinde har prøvet. Det har også været det vildeste. Jeg elsker mit barn! Det her er bare den anden side af det, at blive mor- mit barn er fantastisk, og jeg elsker den tid vi har sammen. Men det har også været fucking hårdt! Jeg har følt et kæmpe pres udefra, da jeg er pædagog, og forestiller mig andre tænker jeg har det nemt- for som pædagog skal man jo være en god mor eller far. Har altid sagt, at det heldigvis ikke er det samme at være mor eller far og at være pædagog. Men de kommentarer har naget mig. Meget. Jeg er jo faktisk en fantastisk mor, jeg vil mit barn det bedste og jeg elsker vores stunder sammen. Jeg er vild med barsel, og den tid jeg har med mit barn. Men jeg er glad for vi er to. Jeg har brug for, at min kæreste tager over. Det gør han heldigvis. Han er den mest fantastiske far- og kæreste. Jeg er begyndt at få mere overskud, og vil mere ud. Jeg har elsket mine gåture med barnevognen. Nu vil jeg udforske mere.

Jeg elsker at være mor. Jeg glæder mig til baby nummer to engang kommer. Jeg tror jeg er mere forberedt der. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
9
15.september 2020 kl. 21:40
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
930 skrevne indlæg
15-09-2020 21:40
Luk
Medlem siden 25-03-2019
8 startede debatter
930 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kunne ikke være mere enig.

Anmeld
Svar
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
Godt skrevet
0
Gravid med positiv test 26/1-19, termin 1/10. Forløb med dårlige tal til NF, moderkagebiopsi herefter viste ingen kromosomfejl - og at vi skulle have en dreng <3 MA 19+1. Igangsat 19+2, født 19+3 10/5-19 kl 01.50. Sov sødt, lille smukke dreng. Vi elsker dig. Gravid igen august '19 med et regnbuefrø <3 termin 6/5-20. Regnbue-lillesøster født 6/5-20 :D
15.september 2020 kl. 21:56
Luk
Medlem siden 22-10-2019
11 startede debatter
334 skrevne indlæg
15-09-2020 21:56
Luk
Medlem siden 22-10-2019
11 startede debatter
334 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Først vil jeg sige... jeg er slet ikke i tvivl om at du elsker dit barn - det fremgår tydeligt af dit indlæg ❤️ 

Jeg synes også det var/er fucking hårdt at blive/være mor. 

Det jeg hørte meget var.. jamen hvad havde du regnet med, eller sådan er det jo at have et barn. Men ehm... som så meget andet så er man NO CLUE før man selv står i det. 

Det jeg selv har øvet mig i er at være en god nok mor. Jeg sender også snaps til mine veninder når vi har set tv i for mange timer, eller spiser aftensmad i sofaen, eller hvis jeg har låst mig inde i soveværelset fordi min 4 årige driver mig til vanvid nogle gange. Fordi jeg har brug for at sige at jeg ikke er en perfekt mor med børn der aldrig ser tv og altid sidder artigt ved bordet. Jeg siger også at det har været skønt at være ude med veninderne. Da han var baby sagde jeg også til min mand at jeg ikke kan tilgengængelig på alle behov når jeg tager mig af et lille menneske hele tiden. 

Vi elsker vores børn - det er det vigtigste. Vi elsker dem❤️ Alt det andet må vi øve os i og gøre det ok. 

Godt du siger det højt, jeg håber du vil sige det højt til dine veninder og din familie eller gør det allerede. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
15.september 2020 kl. 22:12
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
15-09-2020 22:12
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg havde en god snak med min kæreste om det i går. Jeg græd som aldrig før, og vi fik begge luft for vores tanker. Jeg havde sådan beug for den snak, og den gråd. Jeg havde jo også helt glemt mig selv i alt det her. Det skal jeg lige arbejde på.

Jeg er glad for din kommentar omkring man øver sig. For ja, man øver sig jo selvfølgelig. Det er et lille menneske man har med at gøre- man kan jo ikke vide det hele. 

Jeg regnede også med, at forældrelivet ville blive hårdt, men som du siger- man aner jo ikke hvad det egentlig vil sige, før man står i det. Jeg har nok bare manglet andre perspektiver end det perfekte, søvn og hvad alle forældre nu siger af generelle ting.

Det er på en måde rart at vide, at jeg ikke er den eneste med de her tanker. Det regnede jeg egentlig heller ikke med, at jeg var. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
15.september 2020 kl. 22:23
Luk
Medlem siden 22-10-2019
11 startede debatter
334 skrevne indlæg
15-09-2020 22:23
Luk
Medlem siden 22-10-2019
11 startede debatter
334 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det lyder også til at du har trængt til det. Jeg har også tudet over for min mand mange gange da vores søn var mindre.. sådan hulket - du ved. 

Du er ikke alene.. ❤️ 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.september 2020 kl. 22:30
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
15-09-2020 22:30
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Yep, hulket. Det kender jeg. Det er så frustrerende nogen gange, at man når dertil. Men nødvendigt tænker jeg. Der får man endelig åbnet op- det er også en øvelse 🤷🏼‍♀️

Det er rart ikke at være alene med det ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.september 2020 kl. 23:02
Luk
Medlem siden 22-10-2019
11 startede debatter
334 skrevne indlæg
15-09-2020 23:02
Luk
Medlem siden 22-10-2019
11 startede debatter
334 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
MusseLille skrev :

Yep, hulket. Det kender jeg. Det er så frustrerende nogen gange, at man når dertil. Men nødvendigt tænker jeg. Der får man endelig åbnet op- det er også en øvelse 🤷🏼‍♀️

Ja og jeg tror også bare det er fordi man går og bygger det op, for jeg var i hvert fald helt smadret pga søvnmangel, andres forventninger, sætte grænser for andre og deres råd. 
Jeg tror også bare... jeg havde en forestilling om at det ville være rigtig hyggeligt at have et barn. Det kan det da også være... men jeg havde ikke tænkt hvad søvnmangel, bekymringer, sygdom osv kunne gøre ved mit sind/humør/velbefindende. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.september 2020 kl. 01:17
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
137 skrevne indlæg
16-09-2020 01:17
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
137 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er pisse hårdt at være mor!! Det syne sneg stadig et par gange om ugen! Og min søn er 4,5 år gammel!! Men jeg gør mit bedste også må jeg sige undskyld hvis jeg dummer mig! 
jeg synes det har været endnu mere hårdt at være gravid og have hyperemesis fra uge 7 til ja nu uge 37!! Samtidig med at have en barn der skal tages af!! 
jeg har ingen forventer til mig selv om jeg skal nå noget og hvis jeg får lavet lidt i læbet af dagen andet end at sove og sørge for min søn, ja så er det sådan!! 

det er guld værd at have hjælp til at tage barnet bare et par timer, så man kan være sig selv og finde ude af hvad man egentlig selv har brug for, i stedet for at skulle tænke kun på barnets behov! ❤️❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.september 2020 kl. 07:20
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
16-09-2020 07:20
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
flintstone skrev :
MusseLille skrev :

Ja og jeg tror også bare det er fordi man går og bygger det op, for jeg var i hvert fald helt smadret pga søvnmangel, andres forventninger, sætte grænser for andre og deres råd. 
Jeg tror også bare... jeg havde en forestilling om at det ville være rigtig hyggeligt at have et barn. Det kan det da også være... men jeg havde ikke tænkt hvad søvnmangel, bekymringer, sygdom osv kunne gøre ved mit sind/humør/velbefindende. 

Det er så rigtigt! Jeg vidste da godt, at man blev træt og ikke fik så meget søvn. Jeg havde ingen idé om, hvad det egentlig gjorde ved mig.

Jeg valgte, at tage en pause fra nogle familiemedlemmer- jeg orkede ikke deres "gode råd", og hvad de ellers kom med. Jeg har nu lært at håndtere det, sådan rimeligt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.september 2020 kl. 07:51
Luk
Medlem siden 15-09-2019
4 skrevne indlæg
18-09-2020 07:51
Luk
Medlem siden 15-09-2019
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kunne ikke være mere enig og det er SÅ rart når andre sætter ord på. Tak for det❤️ Jeg er 4 gangs mor og stadigvæk kommer det bag på mig hvor hårdt og vidunderlig det er på samme tid. Men også hvor svært det kan være at rumme disse følelser. Jeg har grædt mange tåre de her første 4 Mdr. Men det er heldigvis mindre nu. Jeg elsker virkelig min lille baby, men hårdt det er det fanme😊💪🏻💪🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.september 2020 kl. 08:02
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
18-09-2020 08:02
Luk
Medlem siden 04-04-2020
2 startede debatter
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
jannihansen83 skrev :

Kunne ikke være mere enig og det er SÅ rart når andre sætter ord på. Tak for det❤️ Jeg er 4 gangs mor og stadigvæk kommer det bag på mig hvor hårdt og vidunderlig det er på samme tid. Men også hvor svært det kan være at rumme disse følelser. Jeg har grædt mange tåre de her første 4 Mdr. Men det er heldigvis mindre nu. Jeg elsker virkelig min lille baby, men hårdt det er det fanme😊💪🏻💪🏻

Det gør mig så glad, at andre også får noget ud af mit skriv. Nu er jeg heller ikke i tvivl om det var rigtigt. Det er bare rart at der bliver sat ord på, og vide at man ikke er forkert ❤️

Jeg vil ikke længere dunke mig selv i hovedet, og være skide frustreret over mine tårer når de kommer. Det er helt normalt. Der sker trods alt også meget. Man skal lære det lille nye menneske at kende, man skal huske sig selv, man skal huske sin kæreste, man skal huske sin familie og søvnmangel er der rigeligt af 🥴💤 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump! &nbsp; Læs mere