Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

-

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 18:33
Slettet bruger
22-10-2020 18:33
Godt skrevet
61

slettet

Anmeld
Svar
Godt skrevet
61
22.oktober 2020 kl. 18:49
Luk
Medlem siden 05-09-2019
1 startede debatter
139 skrevne indlæg
22-10-2020 18:49
Luk
Medlem siden 05-09-2019
1 startede debatter
139 skrevne indlæg
Godt skrevet
15
sweet_as_candy skrev :

Sagen er at min søn havde en god legekammerat i børnehaven. 

Min søn havde fortalt en historie da de var 3,5 om at han prøvede at presse legetøjsbiler mod hans numse og jeg har egentlig bare gået ud fra at det var udenpå bukserne. Jeg havde slet ikke overvejet at det var mere end det. Min søn har nævnt det ved flere lejligheder over 1,5 års tid efter, indtil jeg indså her for et halvt år - 9 mdr ca. siden at det var foregået ude på badeværelset i børnehaven og han nærmest har udsat min søn for et overgreb ved at presse legetøjsbiler op i hans numsehul, da han har været ude for at tisse og har haft sine underbukser trukket ned. Efterfølgende har drengen så åbenbart eksperimenteret med at presse dem op i hans egen numse.

Der har ikke været flere episoder efterfølgende.

Da jeg indså det var det der var sket, har jeg ikke haft flere legeaftaler og de virker kede af det. Min dreng kan godt lide ham på trods af det. Dvs. det er 6-9 mdr siden de har leget.

Hvad er normalt og er jeg for sart? Har læst at numselege er normale, men jeg har virkelig svært ved at acceptere det. Drengen elsker lyserød, går i kjoler osv., så jeg tror måske han allerede godt kan have en præference for drenge uden at være bevidst om sin sexualitet endnu. Jeg vil ikke have hans nysgerrighed går ud over min dreng. Han vil gerne kysse min dreng og lege kærester med ham osv, hvilket min dreng ikke er interesseret i, men han kan rigtig godt lide ham på trods af dette. Jeg har ikke snakket med hans mor om det, men jeg føler mig nærmest ond over at forbyde legeaftaler. De går i skole nu (men ikke på samme skole) og vi støder ind i dem med jævne mellemrum, hvor det er tydeligt der er er afsavn mellem dem og min dreng taler stadig ofte om ham. 

Jeg skal lige forstå - vi snakker om én episode i 3,5 års alderen? That's it? 

Og ingen bekymringer udtrykt fra børnehaven de har gået i 2,5 år efterfølgende også? Og drengene er jævnalderende?

At drengen kan lide kjoler og lyserødt synes jeg egentlig du skal holde helt udenfor - eventuelle homoseksuelle præferencer gør altså hverken børn eller voksne til krænkere. Og hvis ellers kammeraten respekterer at din søn ikke ønsker at kysse og lege kærester, så har jeg lidt svært ved at se hvorfor de to drenge ikke skulle have lov at lege sammen - altså lige udover en skræmt forælder over en flere år gammel, enkeltstående (hvis jeg forstår dig korrekt) episode, som - selvom den lyder voldsom - umiddelbart stadig er indenfor normalrammen for alderen de to drenge havde på daværende tidspunkt. Var det blevet opdaget dengang så havde man måske nok i institutionen taget en snak med børnene om at det er helt okay at være nysgerrig på kroppen, men at man ikke må putte ting op - hverken på sig selv eller andre. 

Du kan selvfølgelig tage en snak med drengens forældre - men så ville jeg nok lige pakke mine fordomme om drenge med hang til lyserødt og kjoler væk først. Og huske, at det en relativt gammel episode med to dengang små børn, så det er muligvis tæt på umuligt at få så meget ud af at tage den op nu.

Måske snakke med din søn - episoden har jo trods alt gjort nok indtryk til at han stadig husker den, så lad ham fortælle. Også om det blev respekteret da han (hvis han) sagde fra. Hvordan han oplevede det/følte det og så måske lade det åbne for en snak om at ens grænser skal respekteres også når det er ens bedste ven.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
15

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 18:54
Slettet bruger
22-10-2020 18:54
Godt skrevet
0
CRM skrev :
sweet_as_candy skrev :

Min søn havde fortalt en historie da de var 3,5 om at han prøvede at presse legetøjsbiler mod hans numse og jeg har egentlig bare gået ud fra at det var udenpå bukserne. Jeg havde slet ikke overvejet at det var mere end det. Min søn har nævnt det ved flere lejligheder over 1,5 års tid efter, indtil jeg indså her for et halvt år - 9 mdr ca. siden at det var foregået ude på badeværelset i børnehaven og han nærmest har udsat min søn for et overgreb ved at presse legetøjsbiler op i hans numsehul, da han har været ude for at tisse og har haft sine underbukser trukket ned. Efterfølgende har drengen så åbenbart eksperimenteret med at presse dem op i hans egen numse.

Da jeg indså det var det der var sket, har jeg ikke haft flere legeaftaler og de virker kede af det. Min dreng kan godt lide ham på trods af det. Dvs. det er 6-9 mdr siden de har leget.

Hvad er normalt og er jeg for sart? Har læst at numselege er normale, men jeg har virkelig svært ved at acceptere det. Drengen elsker lyserød, går i kjoler osv., så jeg tror måske han allerede godt kan have en præference for drenge uden at være bevidst om sin sexualitet endnu. Jeg vil ikke have hans nysgerrighed går ud over min dreng. Han vil gerne kysse min dreng og lege kærester med ham osv, hvilket min dreng ikke er interesseret i, men han kan rigtig godt lide ham på trods af dette. Jeg har ikke snakket med hans mor om det, men jeg føler mig nærmest ond over at forbyde legeaftaler. De går i skole nu (men ikke på samme skole) og vi støder ind i dem med jævne mellemrum, hvor det er tydeligt der er er afsavn mellem dem og min dreng taler stadig ofte om ham. 

Og ingen bekymringer udtrykt fra børnehaven de har gået i 2,5 år efterfølgende også? Og drengene er jævnalderende?

At drengen kan lide kjoler og lyserødt synes jeg egentlig du skal holde helt udenfor - eventuelle homoseksuelle præferencer gør altså hverken børn eller voksne til krænkere. Og hvis ellers kammeraten respekterer at din søn ikke ønsker at kysse og lege kærester, så har jeg lidt svært ved at se hvorfor de to drenge ikke skulle have lov at lege sammen - altså lige udover en skræmt forælder over en flere år gammel, enkeltstående (hvis jeg forstår dig korrekt) episode, som - selvom den lyder voldsom - umiddelbart stadig er indenfor normalrammen for alderen de to drenge havde på daværende tidspunkt. Var det blevet opdaget dengang så havde man måske nok i institutionen taget en snak med børnene om at det er helt okay at være nysgerrig på kroppen, men at man ikke må putte ting op - hverken på sig selv eller andre. 

Du kan selvfølgelig tage en snak med drengens forældre - men så ville jeg nok lige pakke mine fordomme om drenge med hang til lyserødt og kjoler væk først. Og huske, at det en relativt gammel episode med to dengang små børn, så det er muligvis tæt på umuligt at få så meget ud af at tage den op nu.

Måske snakke med din søn - episoden har jo trods alt gjort nok indtryk til at han stadig husker den, så lad ham fortælle. Også om det blev respekteret da han (hvis han) sagde fra. Hvordan han oplevede det/følte det og så måske lade det åbne for en snak om at ens grænser skal respekteres også når det er ens bedste ven.

Han har fortalt at han ikke respekterede et nej og at det gjorde ondt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 18:58
Slettet bruger
22-10-2020 18:58
Godt skrevet
2

Men ellers ja, en episode og thats it. jævnaldrene også.

Ja jeg tænker mere på om han kunne finde på det igen, nu han har gjort det én gang. Hans sexualitet er jeg ligeglad med, pointen var bare at han måske ville gentage det overfor min dreng da han ikke respekterede et nej første gang og jeg kan mærke der er en interesse lidt ud over det sædvanlige.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 19:08
Slettet bruger
22-10-2020 19:08
Godt skrevet
0
CRM skrev :
sweet_as_candy skrev :

udover dette er drengen blevet såret og ked af det når min dreng har afvist at kysse eller lege kærester og har drillet og provokeret ham når min sæn har afvist ham. det er sket flere gange

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.oktober 2020 kl. 19:30
Luk
Medlem siden 22-06-2016
5 startede debatter
172 skrevne indlæg
22-10-2020 19:30
Luk
Medlem siden 22-06-2016
5 startede debatter
172 skrevne indlæg
Godt skrevet
8

Hvorfor frygte noget så meget som er sket for flere år siden ? Prøv dog at lade drengene lege sammen og se hvordan det går, og hvis drengen ikke acceptere et nej fra din dreng, så må i voksne blande jer og lære ham det.

Og at kalde ham homoseksuel allerede er dybt forkert, hvad har det med sagen at gøre? Han er et barn og udforsker ting som alle andre børn også gør. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 19:34
Slettet bruger
22-10-2020 19:34
Godt skrevet
0
MT_2016 skrev :

Hvorfor frygte noget så meget som er sket for flere år siden ? Prøv dog at lade drengene lege sammen og se hvordan det går, og hvis drengen ikke acceptere et nej fra din dreng, så må i voksne blande jer og lære ham det.

Og at kalde ham homoseksuel allerede er dybt forkert, hvad har det med sagen at gøre? Han er et barn og udforsker ting som alle andre børn også gør. 

Ja, det er bare mine tanker om det. Jeg har ikke tænkt mig at kommentere på det eller sige det i det virkelige liv.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.oktober 2020 kl. 19:43
Luk
Medlem siden 19-01-2019
8 startede debatter
343 skrevne indlæg
22-10-2020 19:43
Luk
Medlem siden 19-01-2019
8 startede debatter
343 skrevne indlæg
Godt skrevet
8

Jeg tænker da, at det er synd for begge drenge, at de ikke må se hinanden, når de nu begge gerne vil, og det skulle vel ikke være så svært at lave en legeaftale en lørdag eller søndag, hvor du eller din mand har tid til lige at holde et øje på drengene, mens de leger, hvis du er så utryg. Eller tag en tur i biografen eller på en anden udflugt og eller voksenstyret aktiviteter og inviter vennen med. Han begynder vel næppe at putte ting op i numsen på din søn mens der er voksne til stede

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 19:53
Slettet bruger
22-10-2020 19:53
Godt skrevet
0
midlertidige-mig skrev :

Jeg tænker da, at det er synd for begge drenge, at de ikke må se hinanden, når de nu begge gerne vil, og det skulle vel ikke være så svært at lave en legeaftale en lørdag eller søndag, hvor du eller din mand har tid til lige at holde et øje på drengene, mens de leger, hvis du er så utryk. Eller tag en tur i biografen eller på en anden udflugt og eller voksenstyret aktiviteter og inviter vennen med. Han begynder vel næppe at putte ting op i numsen på din søn mens der er voksne til stede

Nej jeg er egentlig ikke bange for det sker igen. Jeg tænker mere på når de er ældre om han vil forsøge at overbevise min søn om at eksperimentere med noget. Ved godt det lyder dømmende for nogen, men synes altså at han virker feminin og måske kan lide min søn på dén måde, uden at være klar over hvad det er endnu. Samt at min søn måske kunne få indtryk af at jeg godt synes folk må gå over ens grænse.

Oveni hatten er jeg virkelig træt af drengens mor og kan slet ikke holde hende ud. Men det er måske for egoistisk af mig at jeg simpelthen ikke gider se på drengens mor heller?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.oktober 2020 kl. 20:44
Luk
Medlem siden 20-03-2016
12 startede debatter
213 skrevne indlæg
22-10-2020 20:44
Luk
Medlem siden 20-03-2016
12 startede debatter
213 skrevne indlæg
Godt skrevet
8

Jeg tror roligt, du kan lade dem lege sammen igen. Alle børn går gennem analfasen på et tidspunkt, hvor de synes det er sjovt/rart at få stimuleret numsen. De fleste ved at holde sig i længere tid, eller forsøge at stikke en finger lige ind for ringmusklen. Også bare for at se, om man kan/hvad der sker. Det er HELT normalt. 

Og jeg tror ikke du skal sætte lighedstegn mellem det, og så at han i fremtiden kunne udvikle en seksualitet rettet mod sit eget køn. Min søn på 2,5 er også meget i kontakt med sin "feminine" side, hvis man det overhovedet bør betegne det som sådan: han leger gerne klædud, tager sig af dukker og elsker at kysse og kramme, også drenge fra vuggeren. Vi forsøger at snakke med ham om, at der er rigtigt dejligt, at han vil vise kærlighed på den måde, men at det ikke altid er sikkert, at den anden kan lide det. Så stopper han som regel, hvis jeg kan se, at modparten synes, det er for meget.

Moren til drengen bør selvfølgelig lære sin dreng noget lignende, hvis han skulle forsøge at stikke noget op i numsen på din dreng igen. Men som jeg læser det, er der en lille risiko for, at det sker igen. Nu er de også begge ældre og bruger tid på at udforske andre ting. 

Så jeg ville lade dem lege, hvis de har lyst, og lægge det andet til side :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8
22.oktober 2020 kl. 21:11
Luk
Medlem siden 22-07-2020
89 skrevne indlæg
22-10-2020 21:11
Luk
Medlem siden 22-07-2020
89 skrevne indlæg
Godt skrevet
13

Om han kan li din søn eller ej, er da ligemeget... Du må jo lære din søn at sige nej, det har jeg ikke lyst til. Lære ham at sige,når tingene går over hans grænser. 

Det lyder som om du har set dig lidt sur på familien, og det går jo så udover din søn, som har mistet sin ven, fordi du ikke kan li hans mor og dømmer hans ven.. 

Og hvad med at tage på tur med drengene? lave noget med dem?  i stedet for at frarøve din søn noget... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
13
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere