Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

-

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 18:33
Slettet bruger
22-10-2020 18:33
Godt skrevet
61

slettet

Anmeld
Svar
Godt skrevet
61

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 10:22
Slettet bruger
23-10-2020 10:22
Godt skrevet
0
flintstone skrev :

Måske klikker de fordi din søn også er homoseksuel? Det er en JOKE. 
altså jeg skal lige forstå det rigtigt, du vil ikke have de skal ses forside er bange for at drengen vil eksperimentere med din søn fremadrettet? Beg synes du skal lære din søn at have mange forskellige slags venner og mennesker i sit liv. Derudover skal i som forældre jo lære jeres barn at sætte grænser. 

nej fordi at drengen ikke respekterede at min søn satte grænser for ham, hvilket han gjorde

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 10:26
Slettet bruger
23-10-2020 10:26
Godt skrevet
1
TNBC skrev :

Har du overvejet at tale med folk, i stedet for at tro ting. 

Du siger at du SYNES hun prøvede at holde din søn ude.. Men du VED det Ikke... Hvorfor f... Gjorde du ikke noget?

Og hvor er det voksne i dig, at du går og raser over en kvinde, uden at snakke med hende omkring din oplevelse, og ødelægge et forhold mellem to drenge.

Og om du kan li loren eller ej, burde ikke påvirke drengene, du be ik være venner med moren. 

det gjorde hun, der er ikke så meget at diskutere. hun havde en dårlig dag, som hun lod gå ud over dem der tilfældogvis var der. hvilket var både mig og min søn. jeg kan se fingre gennem det med mig fordi jeg er voksen ig kan klare deg, men nok ikke at hun lod hendes dårlige humør gå ud over min søn.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 10:30
Slettet bruger
23-10-2020 10:30
Godt skrevet
2
TNBC skrev :

Du siger at du SYNES hun prøvede at holde din søn ude.. Men du VED det Ikke... Hvorfor f... Gjorde du ikke noget?

Og hvor er det voksne i dig, at du går og raser over en kvinde, uden at snakke med hende omkring din oplevelse, og ødelægge et forhold mellem to drenge.

Og om du kan li loren eller ej, burde ikke påvirke drengene, du be ik være venner med moren. 

Så overordnet som muligt, kan jeg beskrive hun havde en ekstremt dårlig dag. Vi mødtes på legepladsen, hvor hun fik sin søn til at lege med alle andre end min søn. Vær gang han nærmede sig min søn sagde hun "leg med x derovre" fx. Så min søn og jeg var forvirrede over hvorfor vi overhovedet havde en legeaftale, når det ikke virkede til de måtte lege sammen. Imens sad hun og kom med stikpiller til mig, samtidigt med hun brokkede sig over sine problemer. 

Jeg kunne aldrig drømme om at virke fordømmende på nogen som helst måde overfor hendes søn som andre nærmest antager. Jeg tror ikke automatisk at alle drenge er homosexuelle bare fordi de går med kjole eller vil proppe ting i numsen. Jeg har bare en inituition der siger at det godt kunne være mere end leg lige i det her tilfælde. Ærligt så ved jeg ikke hvad jeg tænker der kunne ske, jeg har ikke noget konkret "skrækscenarie" i mit hovede omkring det. Jeg kan bare høre på min søn at et nej ikke blev respekteret og har indtil videre bare haft en kobling med de 2 ting oppe i mit hoved. Inden jeg fandt ud af han havde stukket ting op i numsen på min søn mod hans vilje, vidste jeg jo godt alle de her ting om ham og havde også en inituion der sagde at måske stak det lidt dybere i det her enkelte tilfælde, men vi fortsatte med at have legeaftaler, fordi det er ikke det der er problemet. 

Jeg synes min søn er blevet krænket og jeg tror også min søn føler sig krænket, selvom han har tilgivet det og er kommet videre. Han grænse blev ikke respekteret og dermed blev det til en krænkelse. Derfor tænker jeg skal man fortsætte med at ses med en man føler sig krænket af og vil min søn tage det med sig videre i livet? At man skal finde sig i at blive krænket, så længe krænkeren ellers er sød.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
23.oktober 2020 kl. 11:18
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2485 skrevne indlæg
23-10-2020 11:18
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2485 skrevne indlæg
Godt skrevet
4
sweet_as_candy skrev :
TNBC skrev :

Så overordnet som muligt, kan jeg beskrive hun havde en ekstremt dårlig dag. Vi mødtes på legepladsen, hvor hun fik sin søn til at lege med alle andre end min søn. Vær gang han nærmede sig min søn sagde hun "leg med x derovre" fx. Så min søn og jeg var forvirrede over hvorfor vi overhovedet havde en legeaftale, når det ikke virkede til de måtte lege sammen. Imens sad hun og kom med stikpiller til mig, samtidigt med hun brokkede sig over sine problemer. 

Jeg kunne aldrig drømme om at virke fordømmende på nogen som helst måde overfor hendes søn som andre nærmest antager. Jeg tror ikke automatisk at alle drenge er homosexuelle bare fordi de går med kjole eller vil proppe ting i numsen. Jeg har bare en inituition der siger at det godt kunne være mere end leg lige i det her tilfælde. Ærligt så ved jeg ikke hvad jeg tænker der kunne ske, jeg har ikke noget konkret "skrækscenarie" i mit hovede omkring det. Jeg kan bare høre på min søn at et nej ikke blev respekteret og har indtil videre bare haft en kobling med de 2 ting oppe i mit hoved. Inden jeg fandt ud af han havde stukket ting op i numsen på min søn mod hans vilje, vidste jeg jo godt alle de her ting om ham og havde også en inituion der sagde at måske stak det lidt dybere i det her enkelte tilfælde, men vi fortsatte med at have legeaftaler, fordi det er ikke det der er problemet. 

Jeg synes min søn er blevet krænket og jeg tror også min søn føler sig krænket, selvom han har tilgivet det og er kommet videre. Han grænse blev ikke respekteret og dermed blev det til en krænkelse. Derfor tænker jeg skal man fortsætte med at ses med en man føler sig krænket af og vil min søn tage det med sig videre i livet? At man skal finde sig i at blive krænket, så længe krænkeren ellers er sød.

Jeg ville ikke gide fortsætte en relation, hvor mit barn blev krænket - og hvor moderen er så træls. Med SÅ små børn tilbringer man alligevel noget tid sammen som forældre, og mit liv er for kort til eftermiddage med trælse mennesker. 

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
4
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 11:30
Slettet bruger
23-10-2020 11:30
Godt skrevet
0

Det lyder også absurd at overhovedet tænke på det. Jeg kan bare se at de har en utroligt god kemi. Hvis jeg havde forstået i starten at der var tale om at han havde proppet ting op i numsen på ham og det ikke var uden på tøjet havde relationen måske heller ikke nået at udvikle sig til det punkt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 11:39
Slettet bruger
23-10-2020 11:39
Godt skrevet
1

Alt der med numselege sat i perspektiv, har jeg en åbenbaring hvor jeg tænker at vi måske lærer vores børn at det er okay med krænkelser, hvis vi accepterer den slags "bare fordi de er børn". At man skal finde sig i at blive krænket, eller det er okay at overskride andre folks grænser og blive en krænker. At vi tillader de her numselege i børnehaven, fordi det er en naturlig del af deres udvikling, på trods af der kan ske krænkelser. Er det så sundere at vi tillader denne her naturlige udvikling i børnehaven, end at de oplever at det er acceptabelt at krænke og blive krænket? Opvejer det hinanden? Det er egentlig lidt interessant. Så holder de voksne lidt øje når det går for vidt og siger fy, det må du ikke. Ligesom alt det inde i folketinget der foregår nu. Måske er det en konsekvens af at det er noget vi har lært fra børn af, at man godt må indtil der bliver sagt stop. Måske burde de nøjes med at eksperimetere alene på deres værelser.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.oktober 2020 kl. 11:41
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
23-10-2020 11:41
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
Godt skrevet
7

Jeg har engang taget min søn og hans ven i at forsøge at proppe mentos op i numsen på dem selv da de var omkring 3 år 🥴 Jeg tror ikke du kan lægge noget i leg fra 3-åriges side.

Jeg synes i øvrigt det grænser til homofobi når du siger "han kan lide lyserød og kjoler, måske han er homoseksuel, det skal ikke GÅ UD OVER min søn".. Kan din søn ikke selv sætte grænser? Ellers må du lære ham det. Du er bange for han eksperimentere med din søn fremadrettet og forsøger at overtale ham til at blive homoseksuel sammen med ham, som jeg forstår det? Tror ikke det fungerer på den måde 😂 Du skriver de går i skole - i den alder er man vel begyndt at kunne sige nej over for sine venner, når der der er noget man ikke gider? Er det i virkeligheden din søns evne til at sætte grænser du er nervøs for? Fordi du tydeligvis sætter dem for ham? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
7
23.oktober 2020 kl. 11:45
Luk
Medlem siden 04-04-2015
14 startede debatter
312 skrevne indlæg
23-10-2020 11:45
Luk
Medlem siden 04-04-2015
14 startede debatter
312 skrevne indlæg
Godt skrevet
6
sweet_as_candy skrev :

Alt der med numselege sat i perspektiv, har jeg en åbenbaring hvor jeg tænker at vi måske lærer vores børn at det er okay med krænkelser, hvis vi accepterer den slags "bare fordi de er børn". At man skal finde sig i at blive krænket, eller det er okay at overskride andre folks grænser og blive en krænker. At vi tillader de her numselege i børnehaven, fordi det er en naturlig del af deres udvikling, på trods af der kan ske krænkelser. Er det så sundere at vi tillader denne her naturlige udvikling i børnehaven, end at de oplever at det er acceptabelt at krænke og blive krænket? Opvejer det hinanden? Det er egentlig lidt interessant. Så holder de voksne lidt øje når det går for vidt og siger fy, det må du ikke. Ligesom alt det inde i folketinget der foregår nu. Måske er det en konsekvens af at det er noget vi har lært fra børn af, at man godt må indtil der bliver sagt stop. Måske burde de nøjes med at eksperimetere alene på deres værelser.

Vil lige indskyde, at numseleg i børnehaven generelt ikke er en krænkelse. Det er jo ikke sådan at to 3,5 årlige holder lille sved nede mens de prøver at proppe ting op i røven på ham. For det meste er de nysgerrige børn der bare leger sammen, selvfølgelig kan det måske ske at en af børnene er lidt mere vilde end den anden, men det er ikke noget jeg selv har oplevet, der griner de bare af det. 

og selvfølgelig tillader de voksne ikke at børn propper legetøj op i måsen hvis de fanger dem i det, så for de fortalt at det skal man ikke. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
23.oktober 2020 kl. 11:47
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
824 skrevne indlæg
23-10-2020 11:47
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
824 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
Prut skrev :

Jeg har engang taget min søn og hans ven i at forsøge at proppe mentos op i numsen på del selv da de var omkring 3 år

Nu er der også meget stor forskel på et lille rundt stykke slik, og et stykke legetøj, som er meget større og formentlig har nogle skarpe kanter. Og endnu vigtigere er der forskel på at gøre det i en fælles leg, og at den ene gør det mod den andens vilje, og endda ikke respekterer et nej. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
23.oktober 2020 kl. 11:49
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
824 skrevne indlæg
23-10-2020 11:49
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
824 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
frøkenjensen skrev :
sweet_as_candy skrev :

Vil lige indskyde, at numseleg i børnehaven generelt ikke er en krænkelse. Det er jo ikke sådan at to 3,5 årlige holder lille sved nede mens de prøver at proppe ting op i røven på ham. For det meste er de nysgerrige børn der bare leger sammen, selvfølgelig kan det måske ske at en af børnene er lidt mere vilde end den anden, men det er ikke noget jeg selv har oplevet, der griner de bare af det. 

og selvfølgelig tillader de voksne ikke at børn propper legetøj op i måsen hvis de fanger dem i det, så for de fortalt at det skal man ikke. 

Jeg er egentlig nysgerrig på hvorfor børnehaver forbyder det, hvis det er en fælles leg hvor ingen bliver krænket? Altså jeg er helt med på, at det selvfølgelig ikke er noget man skal bruge tiden på mens man er i børnehave, men sørger personalet for at gøre det klart, at det kun er tidspunktet den er gal med, så barnet ikke tror at det er selve legen der er forkert? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere