Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

-

Slettet bruger

22.oktober 2020 kl. 18:33
Slettet bruger
22-10-2020 18:33
Godt skrevet
61

slettet

Anmeld
Svar
Godt skrevet
61
23.oktober 2020 kl. 11:49
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
23-10-2020 11:49
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
Godt skrevet
3
sweet_as_candy skrev :

Men ellers ja, en episode og thats it. jævnaldrene også.

Ja jeg tænker mere på om han kunne finde på det igen, nu han har gjort det én gang. Hans sexualitet er jeg ligeglad med, pointen var bare at han måske ville gentage det overfor min dreng da han ikke respekterede et nej første gang og jeg kan mærke der er en interesse lidt ud over det sædvanlige.

I øvrigt, hvis de var 3.5 og går i skole nu må episoden være mindst 3 år gammel. Du forventer ikke at drengens mentalitet har ændret sig siden da? Min dreng på 6 er milevidt fra den dreng han var som 3,5 årig. De bliver mere reflekterende, mindre impulsive, mere bevidste. Husk det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 11:55
Slettet bruger
23-10-2020 11:55
Godt skrevet
1
Prut skrev :

Jeg har engang taget min søn og hans ven i at forsøge at proppe mentos op i numsen på dem selv da de var omkring 3 år 🥴 Jeg tror ikke du kan lægge noget i leg fra 3-åriges side.

Jeg synes i øvrigt det grænser til homofobi når du siger "han kan lide lyserød og kjoler, måske han er homoseksuel, det skal ikke GÅ UD OVER min søn".. Kan din søn ikke selv sætte grænser? Du skriver de går i skole - i den alder er man vel begyndt at kunne sige nej over for sine venner, når der der er noget man ikke gider? Er det i virkeligheden din søns evne til at sætte grænser du er nervøs for? Fordi du tydeligvis sætter dem for ham? 

Hvis drengen ikke vil respektere er nej, går det jo netop udover min søn 🙄 Min søn kan sagtens finde ud af at sige nej. nu har jeg skrevet det flere gange, jeg synes det virker helt absurd flere fortsætter med at gøre det til min skyld og min søns skyld, at han er blevet krænket, når jeg tydeligt har skrevet flere gange at han meget klart har bedt ham lade være, fordi det er han blevet lært her hjemmefra. At han skal sige nej, når der er noget han ikke kan lide. Det var dog helt utroligt

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.oktober 2020 kl. 11:58
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
23-10-2020 11:58
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
Godt skrevet
10
livamusen skrev :
Prut skrev :

Jeg har engang taget min søn og hans ven i at forsøge at proppe mentos op i numsen på del selv da de var omkring 3 år

Nu er der også meget stor forskel på et lille rundt stykke slik, og et stykke legetøj, som er meget større og formentlig har nogle skarpe kanter. Og endnu vigtigere er der forskel på at gøre det i en fælles leg, og at den ene gør det mod den andens vilje, og endda ikke respekterer et nej. 

Sorry men mange 3,5 årige respekterer ikke et nej, selv fra deres forældre. Så hvorfor skulle de respektere et nej i noget, som barnet opfatter som leg? For det er det det er, når man er 3,5 år. Leg. Der er sgu ingen børn på 3 år som bevidst begår seksuelle overgreb på andre børn, det er simpelthen det mest vanvittige jeg nogensinde har læst. Det er en fase hvor kroppen bliver udforsket, og det er skide synd for trådstarters søn at det nej ikke blev fepskereret, men så har det jo heller ikke været værre, siden han stadig higer efter relationen!! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
10

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 11:59
Slettet bruger
23-10-2020 11:59
Godt skrevet
0
livamusen skrev :
Prut skrev :

Jeg har engang taget min søn og hans ven i at forsøge at proppe mentos op i numsen på del selv da de var omkring 3 år

Nu er der også meget stor forskel på et lille rundt stykke slik, og et stykke legetøj, som er meget større og formentlig har nogle skarpe kanter. Og endnu vigtigere er der forskel på at gøre det i en fælles leg, og at den ene gør det mod den andens vilje, og endda ikke respekterer et nej. 

Præcis. Min søn har netop fortalt at det var biler med skarpe kanter. metalbiler hvor dørene kunne åbnes på. Og duploklodser har han også forsøgt sig med. Han fortalte selv der havde skarpe kanter, uden jeg selv spurgte først.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2020 kl. 12:00
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
23-10-2020 12:00
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
Godt skrevet
3
sweet_as_candy skrev :
Prut skrev :

Jeg har engang taget min søn og hans ven i at forsøge at proppe mentos op i numsen på dem selv da de var omkring 3 år 🥴 Jeg tror ikke du kan lægge noget i leg fra 3-åriges side.

Jeg synes i øvrigt det grænser til homofobi når du siger "han kan lide lyserød og kjoler, måske han er homoseksuel, det skal ikke GÅ UD OVER min søn".. Kan din søn ikke selv sætte grænser? Du skriver de går i skole - i den alder er man vel begyndt at kunne sige nej over for sine venner, når der der er noget man ikke gider? Er det i virkeligheden din søns evne til at sætte grænser du er nervøs for? Fordi du tydeligvis sætter dem for ham? 

Hvis drengen ikke vil respektere er nej, går det jo netop udover min søn 🙄 Min søn kan sagtens finde ud af at sige nej. nu har jeg skrevet det flere gange, jeg synes det virker helt absurd flere fortsætter med at gøre det til min skyld og min søns skyld, at han er blevet krænket, når jeg tydeligt har skrevet flere gange at han meget klart har bedt ham lade være, fordi det er han blevet lært her hjemmefra. At han skal sige nej, når der er noget han ikke kan lide. Det var dog helt utroligt

Det er dig der føler, at din søn er blevet krænket. Det respekterer jeg, men jeg tvivler på at din søn ville fortsætte med at lege med drengen i børnehaven, og ligefrem ønske at bevare kontakten med drengen nu her 3 år senere, hvis han delte din opfattelse. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 12:02
Slettet bruger
23-10-2020 12:02
Godt skrevet
1
Prut skrev :
livamusen skrev :
Prut skrev :

Sorry men mange 3,5 årige respekterer ikke et nej, selv fra deres forældre. Så hvorfor skulle de respektere et nej i noget, som barnet opfatter som leg? For det er det det er, når man er 3,5 år. Leg. Der er sgu ingen børn på 3 år som bevidst begår seksuelle overgreb på andre børn, det er simpelthen det mest vanvittige jeg nogensinde har læst. Det er en fase hvor kroppen bliver udforsket, og det er skide synd for trådstarters søn at det nej ikke blev fepskereret, men så har det jo heller ikke været værre, siden han stadig higer efter relationen!! 

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at børn bevidst begår sexuelle overgreb mod andre børn. Så det er dig der har en vanvittig tankegang. Læs hvad jeg skriver istedet for at digte sin egen historie om hvad der er sket. Ja, han har sagt nej, fordi det kunne han godt finde ud af på det tidspunkt. Synes selv det er helt vanvittigt at du skriver til mig hvad min søn kunne eller ikke kunne finde ud af det på tidspunkt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.oktober 2020 kl. 12:03
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
23-10-2020 12:03
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
Godt skrevet
5
livamusen skrev :
frøkenjensen skrev :
sweet_as_candy skrev :

Alt der med numselege sat i perspektiv, har jeg en åbenbaring hvor jeg tænker at vi måske lærer vores børn at det er okay med krænkelser, hvis vi accepterer den slags "bare fordi de er børn". At man skal finde sig i at blive krænket, eller det er okay at overskride andre folks grænser og blive en krænker. At vi tillader de her numselege i børnehaven, fordi det er en naturlig del af deres udvikling, på trods af der kan ske krænkelser. Er det så sundere at vi tillader denne her naturlige udvikling i børnehaven, end at de oplever at det er acceptabelt at krænke og blive krænket? Opvejer det hinanden? Det er egentlig lidt interessant. Så holder de voksne lidt øje når det går for vidt og siger fy, det må du ikke. Ligesom alt det inde i folketinget der foregår nu. Måske er det en konsekvens af at det er noget vi har lært fra børn af, at man godt må indtil der bliver sagt stop. Måske burde de nøjes med at eksperimetere alene på deres værelser.

Vil lige indskyde, at numseleg i børnehaven generelt ikke er en krænkelse. Det er jo ikke sådan at to 3,5 årlige holder lille sved nede mens de prøver at proppe ting op i røven på ham. For det meste er de nysgerrige børn der bare leger sammen, selvfølgelig kan det måske ske at en af børnene er lidt mere vilde end den anden, men det er ikke noget jeg selv har oplevet, der griner de bare af det. 

og selvfølgelig tillader de voksne ikke at børn propper legetøj op i måsen hvis de fanger dem i det, så for de fortalt at det skal man ikke. 

Jeg er egentlig nysgerrig på hvorfor børnehaver forbyder det, hvis det er en fælles leg hvor ingen bliver krænket? Altså jeg er helt med på, at det selvfølgelig ikke er noget man skal bruge tiden på mens man er i børnehave, men sørger personalet for at gøre det klart, at det kun er tidspunktet den er gal med, så barnet ikke tror at det er selve legen der er forkert? 

Det handler vel om at lære børnene princippet om, at man ikke kan stå og proppe ting i alle huller på sig selv og andre ude i det offentlige, ligesom vi andre heller ikke gør det. Sex er også fælles leg hvor ingen bliver krænket, men derfor boller min kæreste og jeg ikke på legepladsen eller i p-kælderen, da vi risikerer en bøde for blufærdighedskrænkelse 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
5
23.oktober 2020 kl. 12:04
Luk
Medlem siden 04-04-2015
14 startede debatter
312 skrevne indlæg
23-10-2020 12:04
Luk
Medlem siden 04-04-2015
14 startede debatter
312 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Der er grænser, hvis de gerne vil spræde baller og vise hinanden deres røvhul, skal de være så velkommen. 

men det bliver selvfølgelig fortalt at man ikke lige skal stikke hinandens fingre ind i hinanden huller, da der kan være lort på og det gider vi ikke have tørt rundt i børnehaven, desuden kan det være farligt at få fremmedlegemer op i tarmen, da det bliver sluppet op ad og kan ende med at sidde fast, ligesom de voksne mænd der årligt kommer på hospitalet med en deodorant eller shampoo plaske oppe i tarmen, som de bare er faldet på 🤣 Så det siger man selvfølig til børnene at det er helt forbudt, hvis man har fanget dem i det. 

det skal lige siges at jeg ikke arbejder i indistution mere, men tænker ikke reglerne er lavet om. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3

Slettet bruger

23.oktober 2020 kl. 12:05
Slettet bruger
23-10-2020 12:05
Godt skrevet
0
Prut skrev :
sweet_as_candy skrev :
Prut skrev :

Det er dig der føler, at din søn er blevet krænket. Det respekterer jeg, men jeg tvivler på at din søn ville fortsætte med at lege med drengen i børnehaven, og ligefrem ønske at bevare kontakten med drengen nu her 3 år senere, hvis han delte din opfattelse. 

Han har haft fortalt det til pædagogerne, som ignorerede det.

Jeg tror nærmere, han mener det er noget man bare skal acceptere. Han synes det var krænkende.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.oktober 2020 kl. 12:10
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
23-10-2020 12:10
Luk
Medlem siden 27-01-2014
58 startede debatter
1044 skrevne indlæg
Godt skrevet
11
sweet_as_candy skrev :
Prut skrev :
livamusen skrev :
Prut skrev :

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at børn bevidst begår sexuelle overgreb mod andre børn. Så det er dig der har en vanvittig tankegang. Læs hvad jeg skriver istedet for at digte sin egen historie om hvad der er sket. Ja, han har sagt nej, fordi det kunne han godt finde ud af på det tidspunkt. Synes selv det er helt vanvittigt at du skriver til mig hvad min søn kunne eller ikke kunne finde ud af det på tidspunkt.

Jamen det virker ærligt talt som om du sejler lidt rundt i din forklaring, så jeg bliver forvirret 🤪 Men fint. Hvis din søn kan sige nej, hvad er så problemet? Dit problem med moderen eller hvad? Så lad dog være med at lade drengene lege altså hvis det er så meget bøvl for dig. Så må han undvære den ven. Bottom line er jo egentlig, om DU som hans mor og beskytter er tryg ved at lade relationen fortsætte. Det virker ikke sådan - og så er den vel egentlig ikke længere? Det virker som om du har besluttet dig for at den her lille dreng på dengang 3,5 år bare er et homoseksuelt udyr hvis eneste formål er at bruge din søn til at finde ud af sin egen seksualitet, og du vil gerne have vi andre giver dig ret i, at relationen skal forbydes. Respekter at vi er uenige, ligesom vi respekterer, at du føler, at din søn er blevet krænket.

Jeg ved bare at hvis jeg oprigtigt FØLTE at min søn var blevet krænket, og vigtigst af alt HAN FØLTE at han var blevet krænket (som du skriver) så havde jeg da aldrig oprettet en debat på nettet, jeg havde da iskoldt ALDRIG ladet ham se det menneske igen. Uanset hvor godt de så "klikker". 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
11
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere