Barsel - SU/ miksklip + barselsdagpenge studiejob
Godt skrevet
0
|
Hej piger Jeg er studerende, og når jeg planlægger at jeg skal gå på barsel i januar 2020, mangler jeg kun at skrive mit speciale. Jeg har været i kontakt med mit universitet, og de siger at jeg godt kan starte på at skrive speciale til september 2020, men at jeg kan få det forlænget et halvt år. På den måde kan jeg få miksklip i et halvt år (september 2020-januar 2021). Mega fedt! MEN... jeg står også og skal have barselsdagpenge fra mit studiejob. Nu bliver jeg så i tvivl, om disse vil blive frataget hvis jeg begynder at modtage normal SU midt i perioden (altså fra september 2020). Jeg fandt nemlig det her stående på SUs hjemmeside, hvor de skriver at man ikke kan modtage SU på samme tid som orlovsydelse ifm barsel. Nogle der har været i lignende situationer for nylig og har lyst til at dele? Tak på forhånd:) ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Jeg ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, men du må gerne modtage barselsdagpenge fra dit studiejob på samme tid som du modtager barsels SU klip ![]()
Svar
![]() http://www.altogintet.dk
http://www.altogintet.dk
|
07-09-2019 10:17
|
Godt skrevet
0
|
Hej altogintet Det var ikke helt det jeg spurgte om :) ved godt jeg er berettiget til barselsdagpenge når jeg får fødselsklip.. men da jeg planlægger at få miksklip, så betyder det at jeg også er studieaktiv og dermed får Almindelig SU udover fødselsklip. Og så er det så at SUs hjemmeside skriver noget om at man ikke kan modtage (alm) SU på samme tid som barselsorlov. Derfor vil jeg høre om nogle har erfaringer med det.. er det noget de kan tjekke op på/ er det seperat/samme system til dagpenge og SU ![]()
Svar
![]() |
07-09-2019 10:22
|
Godt skrevet
2
|
Hvis du skal have barselsdagpenge kræver det at du har barsel hvis du er aktiv studerende er du ikke på barsel og kan derfor ikke få barselsdagpenge - er jeg rimlig sikker på :) ![]()
Svar
![]() |
07-09-2019 11:19
|
Godt skrevet
0
|
![]()
Svar
![]() |
07-09-2019 12:37
|
Godt skrevet
0
|
Ah okay fedt, jeg troede orlovsydelse var barselsdagpenge, men det kan jeg da godt se, at det ikke er så vidst! Ih hvor fedt. ![]()
Svar
![]() |
24-09-2019 07:58
|
Godt skrevet
0
|
Jeg fik SU og barselsdagpenge/løn under barsel fra studiejob på samme tid - det har ikke noget med hinanden at gøre :-) ![]()
Svar
![]() |
01-03-2020 12:15
|
Godt skrevet
0
|
Hejsa :-) vil lige høre om du fandt ud af det? Jeg står nemlig i samme situation. Kan du modtage miksklip og barselsdagpenge samtidig? Eller er det kun enkeltklip og dobbeltklip, som gør at du kan modtage barselsdagpenge samtidig?
![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |