Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Andre med termin mellem jul og nytår...

10.juli 2013 kl. 14:39
Luk
Medlem siden 27-04-2013
10-07-2013 14:39
Luk
Medlem siden 27-04-2013
Godt skrevet
0

...og med tanker om, hvor julen skal holdes? :)

Vi har termin med vores første    den 28. december. Og nu har tanker om julen meldt sig. Vi kører altid til Fyn for at holde jul med vores familier.

Men kan vi det? Bør vi det? - altså når terminen ligger liiige om hjørmet! Og hvad nu hvis vandet pludselig går mens man sidder på Nordfyn og det er langt til Riget?

Rigtig dejlig dag til alle jer kommende jule-mødre

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
10.juli 2013 kl. 16:06
Luk
Medlem siden 16-05-2011
7 startede debatter
80 skrevne indlæg
Sidst online 28-06-2013
10-07-2013 16:06
Luk
Medlem siden 16-05-2011
7 startede debatter
80 skrevne indlæg
Sidst online 28-06-2013
Godt skrevet
0

Jeg gør som jeg plejer og taget tiæ familien til jul. Skulle det ske at man føder der må det blive på det nærneste sygehus. Har termin 29/12

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
10.juli 2013 kl. 18:45
Luk
Medlem siden 21-04-2013
2 startede debatter
21 skrevne indlæg
10-07-2013 18:45
Luk
Medlem siden 21-04-2013
2 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har Termin d. 27. Dec. 

Jeg skal heldigvis bare holde julen hjemme ved min far som bor i samme by.. men min kæreste er på job 3 imer hjemmefra, så han er lidt nervøs for at jeg skal gå i fødsel den dag :)

Men normalt varer en fødsel jo mange timer :) min første fødsel havde jeg veer i 2 dage, var indlagt i 1 døgn og de tog vandet kl 22, hun var ude kl. 03.17, så jeg er ikke så nervøs for at han ikke skal kunne nå det :)

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers
10.juli 2013 kl. 21:34
Luk
Medlem siden 06-04-2013
9 startede debatter
77 skrevne indlæg
10-07-2013 21:34
Luk
Medlem siden 06-04-2013
9 startede debatter
77 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Jeg har godt nok termin d. 12 december, men det er to dage efter min lillebrors fødselsdag.
(Jeg bor i jylland og hele familien bor på sj
ælland) men jeg tager vi sjælland og er en hel uge, så må det jo bare blive på næstved sygehus jeg skal føde:) det er ikke noget problem, selvom jeg er skrevet til at føde på viborg...
Så du kan sagtens besøge familien som du plejer, det kan også være rat at have familien tæt på når det er, tænker jeg da lidt om min egen fødsel... Er selv første gangs;)
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.juli 2013 kl. 22:40
Luk
Medlem siden 15-04-2013
19 startede debatter
54 skrevne indlæg
10-07-2013 22:40
Luk
Medlem siden 15-04-2013
19 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har termin den 30/12 og vi plejer enten at holde jul i Nordjylland ( hos min fam) eller på Fyn ( men kærestes fam) men i år bliver vi hjemme ( Silkeborg) for vi tør ikk tage chancen.Min søster, he des mand og deres søn kommer og holder jul med os istedet. Vi er mest trygge ved at kunne komme hen på det sygehus hvor vi kender jordmøderne da det er vores første barn. Men jeg sys helt sikkert at man skal gøre det man har det bedst med og er mest tryg ved. For at skulle bruge juleaften med at bekymre sig om den nu kommer, sys jeg alligevel også ville være træls...:) men sådan gør vi her :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2013 kl. 05:18
Luk
Medlem siden 21-01-2010
70 startede debatter
557 skrevne indlæg
11-07-2013 05:18
Luk
Medlem siden 21-01-2010
70 startede debatter
557 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Vi har ikke snakket om, hvor vi holder jul endnu. Jeg har termin d.26/12, og er første gangs.
Enten holder vi nok hjemme for os selv eller tager ned til mine forældre, der bor i Viborg, som vi også er tilknyttet sygehus ved :-)
Men nu må vi se, hvad de siger til sidste kontrol inden jul, da jordmoderen anbefalede os at blive sat i gang, hvis vi nåede termin, og der ikke er sket noget. Men de sætter det nok ikke igang d.26/12 ;-)
Dog håber vi under alle omstændigheder at vi får lov til at ønske os ting på lillefisens vegne ;-)
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2013 kl. 09:19
Luk
Medlem siden 01-07-2013
1 startede debatter
19 skrevne indlæg
Sidst online 04-12-2013
11-07-2013 09:19
Luk
Medlem siden 01-07-2013
1 startede debatter
19 skrevne indlæg
Sidst online 04-12-2013
Godt skrevet
0

Nu har jeg først termin d. 1/1, men det er 3. barn, så man ved jo aldrig.

Jeg har altid planlagt efter at gå over tiden, så man ikke bliver utålmodig (har født på termin begge gange)

Vi holder som altid jul med min familie på fyn, Den første gang brugte jeg 3 timer og 2. gang 1 time på at føde, så er jeg godt tilfreds bare vi når et sygehus. :) 

Nytårsaften har vi dog ændret lidt i planerne, så vi har inviteret min familie hjem til os.
Vi holder det altid hjemme helt stille og roligt pga hunden, Men tænker at det trods alt er nemmer at overlade de store til familien i vores hjem, end at ringe efter de nærmeste af mine søskende som er midt i nytårsfest og taxier er umulige at få fat på. (og tænk hvis det er lige der hvor alle ringer og mobilnettet er overbelastet)
Normalt er det mig der ikke drikker, så lige den del skal vi nok have planlagt lidt mere, for jeg kører ikke bil med presseveer. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juli 2013 kl. 18:19
Luk
Medlem siden 04-05-2013
72 startede debatter
196 skrevne indlæg
12-07-2013 18:19
Luk
Medlem siden 04-05-2013
72 startede debatter
196 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har også termin 1/1 og venter nr. 3 :-)

Jeg ved ikke helt hvad vi gør med julen...

Jeg overvejer planlagt kejsersnit pga komplikationer efter sidste fødsel og så er det jo to uger inden termin hvilket gør julen endnu mere usikker :-)

Til gengæld har jeg brugt hhv 29 timer og 17 timer på de to sidste fødsler så jeg skulle nok kunne nå hjem 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juli 2013 kl. 23:43
Luk
Medlem siden 26-12-2009
65 startede debatter
1332 skrevne indlæg
12-07-2013 23:43
Luk
Medlem siden 26-12-2009
65 startede debatter
1332 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi skal bare være i Randers hvor vi bor, så Ingen problem her . Første gang jeg fødte tog det 4 timer fra start, ( sædefødsel ) og er spændt på denne gang :-)

Anmeld
Svar
Har en skøn datter fra feb. 11 Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker
Godt skrevet
0
Har en skøn datter fra feb. 11 Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker
13.juli 2013 kl. 08:12
Luk
Medlem siden 27-04-2013
20 startede debatter
75 skrevne indlæg
13-07-2013 08:12
Luk
Medlem siden 27-04-2013
20 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

HEJ alle mødre  Og tak for mange input! 

Jeg føler mig helt tryg ved at I siger, at man bare kan føde på et andet sygehus... DET er jeg glad for! Var bange for at det ville volde problemer at den ene eller den anden art. Jeg vil selvfølgelig snakke med jordmoderen om det, når vi nærmer os (der er jo lidt tid til endnu, må man sige). Men rart at høre, at det for andres vedkommende ikke er et problem.

Jeg vil jo aller aller helst tilbringe julen derhjemme....meeeen når det så er sagt, så vil jeg helst føde her hvor vi bor. Hm... Det bliver en gambling når tiden kommer :)

Rigtig god sommerdag til jer alle

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.juli 2013 kl. 08:25
Luk
Medlem siden 06-06-2010
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
13-07-2013 08:25
Luk
Medlem siden 06-06-2010
5 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har termin d 23/12
Og skal over og holde jul hos familien, i Esbjerg. Har snakket med min Jm om det da jeg er en hurtig føder, sidste gang gik der 30 min fra jeg kom på fg til han var ude, så jeg er bestemt ikke i humør til at sku køre en time for at komme til Kolding hvor jeg høre til når der kun er 10 min til svs Esbjerg. Og min Jm siger de ikke må afvise mig. Så planen er at jeg får alle mine papire printer ud fra jordemoderen lige inden jul, så der ikke er nået at komme efter i Esbjerg :)

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Maternity tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere