Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Andre med termin mellem jul og nytår...

10.juli 2013 kl. 14:39
Luk
Medlem siden 27-04-2013
10-07-2013 14:39
Luk
Medlem siden 27-04-2013
Godt skrevet
0

...og med tanker om, hvor julen skal holdes? :)

Vi har termin med vores første    den 28. december. Og nu har tanker om julen meldt sig. Vi kører altid til Fyn for at holde jul med vores familier.

Men kan vi det? Bør vi det? - altså når terminen ligger liiige om hjørmet! Og hvad nu hvis vandet pludselig går mens man sidder på Nordfyn og det er langt til Riget?

Rigtig dejlig dag til alle jer kommende jule-mødre

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
16.juli 2013 kl. 21:55
Luk
Medlem siden 07-07-2013
26 startede debatter
222 skrevne indlæg
16-07-2013 21:55
Luk
Medlem siden 07-07-2013
26 startede debatter
222 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har termin d. 20/12 og holder jul herhjemme, hvor hele familien kommer. Så har de lovet at give en hånd med maden osv.

Synes det er meget rart at være hjemme i trygge rammer, i tilfælde af at jeg har født til den tid, og hvis jeg endnu ikke har født er der ikke langt til sygehuset hvis hun melder sin ankomst d. 24/12 :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

17.juli 2013 kl. 13:10
Slettet bruger
17-07-2013 13:10
Godt skrevet
0

Jeg har termin d. 31/1 så min nytårs aften bliver rolig hjemme hos svigermor ;) Hun bør 10 minutter fra sygehuset.
Dog tror jeg at jeg går over tid, da det er min første gang :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.juli 2013 kl. 15:26
Luk
Medlem siden 25-04-2013
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Sidst online 21-03-2014
29-07-2013 15:26
Luk
Medlem siden 25-04-2013
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Sidst online 21-03-2014
Godt skrevet
0
GoSie skrev:

HEJ alle mødre  Og tak for mange input! 

Jeg føler mig helt tryg ved at I siger, at man bare kan føde på et andet sygehus... DET er jeg glad for! Var bange for at det ville volde problemer at den ene eller den anden art. Jeg vil selvfølgelig snakke med jordmoderen om det, når vi nærmer os (der er jo lidt tid til endnu, må man sige). Men rart at høre, at det for andres vedkommende ikke er et problem.

Jeg vil jo aller aller helst tilbringe julen derhjemme....meeeen når det så er sagt, så vil jeg helst føde her hvor vi bor. Hm... Det bliver en gambling når tiden kommer :)

Rigtig god sommerdag til jer alle

Hej GoSie,

Jeg har termin d 25. december og har samme problem som dig.

Min familie bor også i Jylland og vil gerne holde jul med dem. Vi har valgt at invitere hele familien hjem til os og så tage en lidt alternativ jul hvor vi hjælpes med maden og sidder lidt sammenklæmt. Jeg tænker at det også har sin charme og jeg vil også helst føde på Riget hvor jeg har gået til undersøgelser osv. Min familie vil også gerne være i nærheden af mig hvis nu jeg skulle føde til tiden.

De bor så på et billigt hotel i nærheden så de hele tiden er der.

Den løsning har jeg det godt med :)

God fornøjelse med valget - det er svært!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.juli 2013 kl. 15:36
Luk
Medlem siden 29-07-2013
4 skrevne indlæg
29-07-2013 15:36
Luk
Medlem siden 29-07-2013
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Jeg har termin 23.december :) vi bliver hjemme, så vi kender stedet hvor vi skal føde.
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.juli 2013 kl. 15:11
Luk
Medlem siden 24-05-2013
6 startede debatter
111 skrevne indlæg
Sidst online 12-03-2014
30-07-2013 15:11
Luk
Medlem siden 24-05-2013
6 startede debatter
111 skrevne indlæg
Sidst online 12-03-2014
Godt skrevet
0

Vi har termin 26. december. JM sagde at det er normalt at gå over tid når det er første, men regner nu alligevel med at holde en stille jul hjemme hos mine forældre, som bor 5-10 min væk fra os, og 15 min fra Hvidovre hvor vi skal føde :)

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers
07.august 2013 kl. 13:29
Luk
Medlem siden 25-12-2012
3 startede debatter
25 skrevne indlæg
07-08-2013 13:29
Luk
Medlem siden 25-12-2012
3 startede debatter
25 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

vi har valgt at flytte julen hjem til os så både min mor og svigerforældrene kommer hos (: bliver rigtigt hyggeligt og så har vi aftalt at en holder sig ædru til at kunne køre. jeg er sat til den 27 december men den første termin var 23 december så min kæreste er helt sikker på jeg føder juleaften under maden :P hehe, men det gør ihvertfald mig tryg at vi er hjemme hvor tasken vil være pakket og klar til at tage på sygehuset så vi ikke glemmer noget til den lille (: 

gør det du føler dig mest tryg ved. (:

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere