Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Decembermødre - kan I følge med???

06.juli 2017 kl. 08:54
Luk
Medlem siden 07-03-2016
06-07-2017 08:54
Luk
Medlem siden 07-03-2016
Godt skrevet
0

Godmorgen piger,

Jeg er 18 uger henne idag, og tager derfor hul på uge 19.   Uge 19!!!    Jeg synes lige jeg har været til NF, og det er allerede 5 uger siden. 
I næste uge er vi på ferie, og så er der MD scanning når vi kommer hjem, og så er jeg halvvejs på denne "rejse" indecision 

Jeg har kun fået en lille babybule, og mærker ikke den lille frøken endnu, pga foranliggende moderkage. Vi har været ude at kigge (forsigtigt) på barnevogn, bare for at få en fornemmelse af hvad vi går efter, og når vi så går rundt, tænker jeg stadigvæk "wow, går vi virkelig her" kiss

Ind i mellem kan jeg stadig blive ramt af panik - selvom alt har været godt med baby hele vejen igennem.

Hvordan har I andre det i decembergruppen? Kan I følge mentalt med? Og synes I ikke det her går vildt hurtigt og uendeligt langsomt på samme tid? 

God sommerdag 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
06.juli 2017 kl. 09:12
Luk
Medlem siden 29-11-2016
24 startede debatter
213 skrevne indlæg
06-07-2017 09:12
Luk
Medlem siden 29-11-2016
24 startede debatter
213 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Elsker den sætning til sidst: Går vildt hurtigt og uendelig langsomt blush

Jo! Jeg har det på samme måde! Er i dag 17+2. Har været sygemeldt i tre uger nu, tror jeg - og jeg keder mig R.... ud af bukserne! 

Alligevel - selvom jeg keder mig så meget - undrer jeg mig over, at der så hurtigt er gået endnu en uge... 

Må dog indrømme, at det føles som uendelig lang tid igen til uge 38, hvor jeg skal have kejsersnit... 

Jeg skal til fødselslæge igen til august, og der vil jeg nok prøve at tale med hende om muligheden for at arbejde et par dage om ugen... jeg føler, jeg bliver mere og mere dvask af at gå herhjemme dag ud og dag ind... 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
06.juli 2017 kl. 09:23
Luk
Medlem siden 20-06-2011
35 startede debatter
269 skrevne indlæg
06-07-2017 09:23
Luk
Medlem siden 20-06-2011
35 startede debatter
269 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tænker også hvor tiden blev af. 

Syntes den går ekstrem hurtig og føler mig ikke klar til at skulle have baby i december. 

Jeg har nu en pæn stor mave og mærker mere og mere liv, selvom jeg kun er i uge 17+2. Det er vild fedt. 

Men tror at tiden går hurtig for mig, da det kun er halvanden mdr keg flyttede sammen med kæresten. Der er virkelig mange projekter jeg gerne vil være færdig med. Specielt fordi det er et hjem som oser langt væk af enlig fyr 

samt hader at skulle tørre gulvlister af. Ud over det, er kæresten opsat på at huset skal sættes til salg til foråret. Så der skal males og ordnes have som ligner mer eller mindre en ukrudts mark 

men skal nok nå det - håber jeg. Men derfor syntes jeg nok hurtigt kan blive december. Desuden det eneste vi har er en seng og en lift uden madrasser. Vi mangler alt som i alt. 

Glæder mig til at høre de forskellige køn, fra dem der gerne vil vide det. 

Anmeld
Svar
lige blevet gravid
Godt skrevet
0
lige blevet gravid
06.juli 2017 kl. 11:19
Luk
Medlem siden 21-06-2017
5 skrevne indlæg
06-07-2017 11:19
Luk
Medlem siden 21-06-2017
5 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, tiden går vildt hurtigt - og alligevel så langsomt. Dejligt man ikke er den eneste der har det sådan! 😂

Syntes næsten det var i går at jeg stod med en positiv test, og nu er jeg 17+1 😳 

Er I andre begyndt at mærke liv? 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.juli 2017 kl. 15:16
Luk
Medlem siden 29-11-2016
24 startede debatter
213 skrevne indlæg
06-07-2017 15:16
Luk
Medlem siden 29-11-2016
24 startede debatter
213 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har mærket liv i 2,5 uger nu... men nogle dage er der næsten intet - meget frustrerende. 

Jeg ville næsten hellere have ventet med at mærke ham, til det var mere og tydeligere, så jeg ikke skulle gå her og bekymre mig crying

Hvad med dig selv? Mærker du liv?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
06.juli 2017 kl. 16:52
Luk
Medlem siden 21-06-2017
5 skrevne indlæg
06-07-2017 16:52
Luk
Medlem siden 21-06-2017
5 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ikke endnu.. i hvert fald ikke så jeg er sikker på, at det er hende 😊 Men det er også min første, så det er vist meget normalt at det går lidt tid endnu. 

Ja, bekymringer må der siges at være nok af!! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.juli 2017 kl. 17:32
Luk
Medlem siden 29-11-2016
24 startede debatter
213 skrevne indlæg
06-07-2017 17:32
Luk
Medlem siden 29-11-2016
24 startede debatter
213 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er helt normalt... min første mærkede jeg ved 19+0. 

Ved du, hvor din moderkage ligger? Hvis den ligger foran, går det typisk også længere tid, før man mærker det.. 

og bekymringerne.. de bliver ikke færre, når baby er ude - eller bliver større! Jeg har drenge på 11 og 13, og ham på 13 har godt nok leget teenager længe nu crying

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
06.juli 2017 kl. 19:17
Luk
Medlem siden 25-04-2011
9 startede debatter
191 skrevne indlæg
06-07-2017 19:17
Luk
Medlem siden 25-04-2011
9 startede debatter
191 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg synes også bare tiden flyver afsted, med den første gik det bare super langsomt hele vejen igennem, men denne gang går tiden bare så hurtigt jeg kan slet ikke følge med, og samtidig så vil jeg gerne snart have at der sker lidt mere, jeg har også foranliggende moderkage og mærker derfor heller ikke noget til vores lille dreng, men jeg glæder mig til det kommer. Vi skal til MD om 14 dage og Jm om en uge glæder mig til graviditetens tredje trimester som er mit absolut favorit trimester

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker

Slettet bruger

06.juli 2017 kl. 19:57
Slettet bruger
06-07-2017 19:57
Godt skrevet
0

Jeg har været til kønsscanning i dag og mærker lidt liv on/of og har gjort siden uge 12, men føler mig ikke supergravid egentlig. Måske fordi der er nok andet at se til med en 13 måneders krudtugle hjemme og en flytning i gang smiley

Egentlig er jeg nok også bare mere afslappet i denne omgang - jeg glæder mig lige så meget som første gang, men det er bare ikke så overdrevet spændende det hele som med den første hvor alting var så nyt og der blev bygget rede i stor stil

Nu hvor vi ved det er en dreng mere, så mangler vi vitterligt intet andet end en seng som er bestilt sammen med nogle andre møbler, en sengerand, en ekstra højstol (og den haster jo ikke vildt) og en søskendevogn til når jeg skal have begge med i vogn på samme tid - så shoppegenet er ikke engang på overarbejde mail

Men jeg glæder mig helt vildt til at møde vores dreng i maven og lære ham at kende og se os alle finde ud af at være 4 og ikke 3. Glæder mig til at se vores ældste som storebror og forsøger mentalt at forberede mig på at det nok bliver jævnt hårdt arbejde i starten - men altså det var vi forberedt på :D 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
06.juli 2017 kl. 20:10
Luk
Medlem siden 07-03-2016
8 startede debatter
144 skrevne indlæg
06-07-2017 20:10
Luk
Medlem siden 07-03-2016
8 startede debatter
144 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor er det hyggeligt at høre hvordan det går rundt omkring hos jer smiley  Her er det jo vores første, så vi skal have skaffet alt, og jeg skal vist nærmere beherske mig for at mit købe-gen ikke tager magten fra mig! Men det er nu hyggeligt! 

Det er nogle lidt underlige uger, hvor man venter på at mærke liv (dumme foranliggende moderkage) og samtidig har det super godt. Jeg har ikke rigtig haft symptomer, men nu mærker jeg da SLET ingenting.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
07.juli 2017 kl. 03:56
Luk
Medlem siden 20-04-2017
5 startede debatter
43 skrevne indlæg
07-07-2017 03:56
Luk
Medlem siden 20-04-2017
5 startede debatter
43 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Her er det også den første lille snut, så jeg synes egentlig som sådan ikke, at tiden går hurtigt og synes samtidig, at der er rigeligt med tid til december sad

Jeg mærker ikke liv endnu (er også kun 16+0) og har det generelt fantastisk uden symptomer! Derfor kan mit hoved godt have svært ved at følge med ift. At det hele altså er rigtig nok og at der altså kommer en baby til december, som jeg skal være mor for

Men vi nyder tiden, glæder os til maven rigtig vokser og at der kommer spark og bevægelser, der kan mærkes!!! Og derudover mangler vi jo også ALT, så vi går da og lurer lidt på, hvad der skal købes ind 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Er hun mon verdens mindste pige?
Denne 5-årige pige lider af en sjælden sygdom som gør, at hun altid vil være meget lille.
Gravid i 7. måned: Stiller op i stor poledance konkurrence
At være gravid i 7. måned sætter ikke en stopper for Kats planer om at stille op i en stor poledance konkurrence
FANTASTISK! Lille Oliver hører for første gang
Oliver på 11 måneder er stærkt hørehæmmet. Se når han får lyd på for første gang.
39-årige Tanja leder efter sæd på nettet: Er bange for at blive ensom
I Kanal 4 Docs fortæller singlen Tanja om sin beslutning om at blive mor gennem inseminering, da hun endnu ikke har fundet den eneste ene.
Jordemoderen træner fødselsteknik på en dukke
Jordemoderen Mette viser fødselsteknikker på en dukke

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 18-07-2018

Ferie med børn
  • Listen To Your ... - 13-07-2018

Inspiration - ja tak
  • MommyBear - 11-07-2018

Mandlig jordemoder 🙈
  • En lillemors ta... - 10-07-2018

Hvornår stoppede jeg med at være sexy ?

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - 18-07-2018

Ferie med børn
  • Listen To Your ... - 13-07-2018

Inspiration - ja tak
  • MommyBear - 11-07-2018

Mandlig jordemoder 🙈
  • En lillemors ta... - 10-07-2018

Hvornår stoppede jeg med at være sexy ?

Nyeste artikler

Gravide og småbørnsforældre søges til researchprojekt

Har du lyst til at fortælle om dine oplevelser med tilbud eller støtte ift. jer som småbørnsfamilie? Det kræver ingen forberedelse fra din side, og der er ingen rigtige eller forkerte svar – det handler om at høre om jeres hverdag og erfaringer. Vi vil meget gerne tale med både mødre og fædre. Læs mere

Pas på med disse fødevarer til dit lille barn

Når dit barn er over 6 måneder, kan du begynde at give din guldklump (stort set) det samme mad, som resten af familien spiser. Men ingen regel uden undtagelse - for der er nogle fødevarer, du som forældre skal være ekstra påpasselig med for dit barns sikkerhed. Fødevaresikkerhed og viden om håndtering af fødevarer er vigtigt for din som forældre - men er lige så vigtig viden for bedsteforældre, pædagoger, babysittere og andre, der har med børn og mad at gøre. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 6

Denne video er hele Afsnit 6. Så smid stængerne op eller headset på, og lyt med! Redaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall om: Arvæv efter keglesnit – hvordan påvirker det når jeg skal udvide mig? Risiko for at moderkage skal opereres ud igen? Vendingsforsøg - hvad kan du selv gøre. Streptokokker B og graviditet. Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt? Læs mere

Spørg Jordemoderen: Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt?

Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvis du selv har haft svangerskabsforgiftning, eller den livstruende grad af svangerskabsforgiftning 'HELLP' - er det så arveligt for dine pigebørn? Hør ydermere vigtig info om ssf og HELLP og hvorfor du skal være opmærksom på symptomer herpå. Læs mere

Navnestatistik 2017 - Top 50 liste

De mest populære babynavne fra 2017. Her er top 50 liste af de mest populære navne fra 2017. William indtager atter førstepladsen af mest populære drengenavne, og Ida indtager førstepladsen over mest populære pigenavne. Er dit barns navn at finde på listen? Læs mere

Krebsens horoskop

Krebsens horoskop

Krebsebarnet er som spæd og i de første år, meget afhængig af de reaktioner, det får fra forældre og måske søskende. Læs mere om krebse-barnet, krebse-kvinden og krebse-manden. Læs mere

Nyeste artikler

Har du lyst til at fortælle om dine oplevelser med tilbud eller støtte ift. jer som småbørnsfamilie? Det kræver ingen forberedelse fra din side, og der er ingen rigtige eller forkerte svar – det handler om at høre om jeres hverdag og erfaringer. Vi vil meget gerne tale med både mødre og fædre. Læs mere

Når dit barn er over 6 måneder, kan du begynde at give din guldklump (stort set) det samme mad, som resten af familien spiser. Men ingen regel uden undtagelse - for der er nogle fødevarer, du som forældre skal være ekstra påpasselig med for dit barns sikkerhed. Fødevaresikkerhed og viden om håndtering af fødevarer er vigtigt for din som forældre - men er lige så vigtig viden for bedsteforældre, pædagoger, babysittere og andre, der har med børn og mad at gøre. Læs mere

Denne video er hele Afsnit 6. Så smid stængerne op eller headset på, og lyt med! Redaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall om: Arvæv efter keglesnit – hvordan påvirker det når jeg skal udvide mig? Risiko for at moderkage skal opereres ud igen? Vendingsforsøg - hvad kan du selv gøre. Streptokokker B og graviditet. Er svangerskabsforgiftning og HELLP arveligt? Læs mere

Redaktør Maja Guldbøg Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Hvis du selv har haft svangerskabsforgiftning, eller den livstruende grad af svangerskabsforgiftning 'HELLP' - er det så arveligt for dine pigebørn? Hør ydermere vigtig info om ssf og HELLP og hvorfor du skal være opmærksom på symptomer herpå. Læs mere

De mest populære babynavne fra 2017. Her er top 50 liste af de mest populære navne fra 2017. William indtager atter førstepladsen af mest populære drengenavne, og Ida indtager førstepladsen over mest populære pigenavne. Er dit barns navn at finde på listen? Læs mere

Krebsens horoskop

Krebsens horoskop

Krebsebarnet er som spæd og i de første år, meget afhængig af de reaktioner, det får fra forældre og måske søskende. Læs mere om krebse-barnet, krebse-kvinden og krebse-manden. Læs mere