Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Mærker mindre liv :(

15.august 2018 kl. 11:23
Luk
Medlem siden 14-03-2016
15-08-2018 11:23
Luk
Medlem siden 14-03-2016
Godt skrevet
0

Kære skønne jer.

Som førstegangs gravid blir man da godt nok nemt bekymret.

Jeg har derfor et spørgsmål som jeg gerne vil spørge jer om.

Jeg er 22+5 idag og mærkede for første gang liv/små bobler og puf her i søndags & mandags.

Jeg har foranliggende moderkage og god polstring på mavsen så glæden ville ingen ende tage da jeg endelig mærkede liv.

Men her idag synes jeg ikke jeg ka mærke noget, heller ikke efter og have drukket et glas iskoldt vand og lagt mig ned lidt.

Er det normalt? 

Og hvornår skal man ku mærke liv hver dag med foranliggende moderkage?

Nogen skriver fra uge 24 andre 24. Uge.

Hva menes der altså 23+0 (24.uge) eller 24+0?

Google er en jungle og min jordmoder er lige så svær og træffe som det er og vinde i lotto. Så ville jeg høre jer inden jeg panisk ringer til jordemoderens vagt telefon.

Håber virkelig nogen kan berolige mig lidt.

God dag til jer!

Knus herfra

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.august 2018 kl. 11:45
Luk
Medlem siden 13-03-2018
14 startede debatter
856 skrevne indlæg
15-08-2018 11:45
Luk
Medlem siden 13-03-2018
14 startede debatter
856 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Kære du. Forstår godt din bekymring og hvor er det fint at du er opmærksom på det med at mærke liv, også selvom det er før uge 24. Jeg mener at det er i uge 24 altså 25.uge at man skal mærke liv hver dag. Men derfor kan man jo godt blive bekymret når man jo som regel mærker liv før. Grundet at første gang du mærkede liv var i søndags, måden du beskriver boblerne på, at du er i uge 22 samt foranliggende moderkage ville jeg se dagen an da det vel kun er her i formiddag du ikke har mærket liv endnu? Man mærker nødvendigvis ikke liv gennem hele dagen fra første lille boble - måske er det først om eftermiddagen og med andre er det fra de slår øjnene op om morgenen. Jeg er 2.gangs gravid i uge 26 med bagvedliggende moderkage denne gang (første gang foranliggende ligesom dig) og jeg kan tydeligt mærke forskel. Jeg er meget slank på maven og med foranliggende moderkage første gang mærkede jeg først liv 21+0 med bittesmå prik i et par uger før det blev til sådan rigtige puf. Hvis jeg var dig ville jeg vente med at reagere til tidlig aften og så måske lige give den vagthavende jordemoder et kald og høre hendes vurdering for min holdning er at man altid skal reagere på mindre liv/intet liv uanset om det er før eller efter de 24 uger. Til slut vil jeg lige sige at det er meget usandsynligt at der er noget galt med den lille, men igen - jeg ville ringe tidligt i aften, men det er bare mig.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
15.august 2018 kl. 11:48
Luk
Medlem siden 26-04-2012
73 startede debatter
891 skrevne indlæg
15-08-2018 11:48
Luk
Medlem siden 26-04-2012
73 startede debatter
891 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

24+0 bør du mærke liv hver dag. Du er kun lige begyndt at mærke liv og har en foranliggende moderkage, så ville ikke være nervøs over at du ikke mærker noget idag. Det kan sagtens komme senere, det kan oss være der går nogle dage før du mærker noget igen. Hvis du går i panik og spænder op kan det gøre det sværere for dig at mærke noget, så synes du skal prøve at slappe af.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
15.august 2018 kl. 12:01
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
15-08-2018 12:01
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor er du skøn, af hjertet tak for din lange og meget beroligende besked. Jeg ser lige dagen an, og venter måske endda til imorgen tidligt. Og hvis ikke jeg mærker hende, så ringer jeg til vagthavende jordmoder og forhåbenligt bliver beroliget af hende også :)

Og tillykke med endnu en bebs på vej <3 :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.august 2018 kl. 12:02
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
15-08-2018 12:02
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak for din besked, det beroliger mig meget :) Jeg prøver og forsøge og slappe af, så mærker jeg hende forhåbenligt igen iaften eller imorgen :)

Knus til dig :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2018 kl. 20:01
Luk
Medlem siden 25-03-2016
6 startede debatter
94 skrevne indlæg
14-11-2018 20:01
Luk
Medlem siden 25-03-2016
6 startede debatter
94 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

hov

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2018 kl. 20:23
Luk
Medlem siden 06-01-2014
52 startede debatter
944 skrevne indlæg
14-11-2018 20:23
Luk
Medlem siden 06-01-2014
52 startede debatter
944 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min jordemoder har sagt, at jeg skal mærke liv hver dag fra 25. uge smiley

Jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig. I aften kan du evt ligge dig fladt ned kun med bøjede ben og et glas koldt vand. Det sagde min jordemoder var et godt trick, fordi blodet fra benene løb mod livmoderen 

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
14.november 2018 kl. 20:31
Luk
Medlem siden 18-08-2011
32 startede debatter
585 skrevne indlæg
14-11-2018 20:31
Luk
Medlem siden 18-08-2011
32 startede debatter
585 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvis du er i tvivl, så ring til vagten.

De sidder med telefonerne klar på svanger/fødegang alligevel.

Fagfolk ved bedst. Selvfølgelig er det fint at hører andres mening. Men i sidste ende, kan du desværre ikke bruge andres historier til noget. 

Ønsker dig en god aften.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
15.november 2018 kl. 11:50
Luk
Medlem siden 23-03-2018
17 startede debatter
548 skrevne indlæg
15-11-2018 11:50
Luk
Medlem siden 23-03-2018
17 startede debatter
548 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er helt normalt ikke at kunne mærke liv hver dag endnu, så bare rolig.. Baby er stadig ret lille og har masser af plads.. 

Og når du har moderkagen foran og lidt på sidebenene, så skal du nok regne med, at der kan gå helt op til uge 26+0, før du mærker liv hver dag.. Jeg selv har for meget fedt og havde moderkagen foran, og jeg fik af vide, at jeg ikke skulle gå i panik, hvis jeg ikke mærkede hende før uge 26+0, da de to ting har rigtig meget at sige 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere