Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

smerter fra øverste del af maven mavesyre/halsbran

03.august 2018 kl. 19:12
Luk
Medlem siden 14-03-2016
03-08-2018 19:12
Luk
Medlem siden 14-03-2016
Godt skrevet
0

Kære skønne jer.

Jeg går snart ud af mit gode skind, har nu ikke sovet i 4 nætter pga. kraftige smerter og brændende fornemmelse fra øverste del af maven. Har desværre døjet med sådanne slags smerter inden jeg blev gravid også, men denne gang har den toppet :(

Jeg måtte afsted akut til lægen imorges og de fandt heldigvis ingen protein, infektion mm. i mit urin, samt mit blodtryk var på 127/92, hvilket heller ikke gav grund til bekymring mht. svangerskabsforgiftning. Men kan det virkelig passe at mavesyre problemer kan være så smertefulde?

Jeg har hele ugen forsøgt med sugetabletter (alminox og balancid) samt gaviscon oral opløsning- og intet hjælper. Har drukket mælk og spist skånekost, men har smerter og ubehag 24/7 de sidste 4-5 dage. Min læge har nu udskrevet omeprazol til mig, og det tager lige toppen, men efter 6-7 timer er den helt gal igen :(

Hvad skal jeg gøre?

Hvis det ikke bliver bedre ville I så kræve en undersøgelse på hospitalet evt en kikkert undersøgelse eller...?? Jeg er helt drænet. 

Har nogen oplevet noget lignende?

Jeg er førstegangs gravid (uge 21+0) idag :))) 

På forhånd tak!

Knus & god weekend til jer alle fra en meget ramt gravid :(

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.august 2018 kl. 20:10
Luk
Medlem siden 16-11-2013
21 startede debatter
344 skrevne indlæg
03-08-2018 20:10
Luk
Medlem siden 16-11-2013
21 startede debatter
344 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Du gør det du skal- så der er desværre ikke så meget andet du kan..

Led selv voldsomt af det alle 3 gange og jeg gjorde som dig..

En skrøne er at hvis du lider af voldsom halsbrand så får du et barn med meget hår - passede på mine unger 😂😂😂😂 Ej spøg til side- håber du klare den..

Anmeld
Svar
P-pille stop feb-13, gravid d.11/11-13, MA d.17/12-13 :( Positiv test d.13/3-14 :) Positiv test d.8/5-16 (på minipiller)
Godt skrevet
0
P-pille stop feb-13, gravid d.11/11-13, MA d.17/12-13 :( Positiv test d.13/3-14 :) Positiv test d.8/5-16 (på minipiller)
03.august 2018 kl. 20:25
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
03-08-2018 20:25
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for dit svar, glad for jeg gør hvad jeg kan og skal- men bliver det ved i samme grad så må jeg afsted til lægen igen. Håber virkelig nogen dage med de omeprazol piller kam begynde og hjælpe. Er først startet med dem idag, så er nødt til at give dem en chance cool

Hahaha, jeg kan godt klare det sad Jeg har et kæmpe krøllet garn fra naturens side, så spændende om min datter kommer ud med en løve mankekiss

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2018 kl. 08:51
Luk
Medlem siden 09-04-2016
10 skrevne indlæg
04-08-2018 08:51
Luk
Medlem siden 09-04-2016
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Stakkels dig! Mavesyre/refluks kan gøre helt sindssygt ondt.. Jeg har også døjet meget med det før graviditet, med spiserørskatar og hele skuffen. Første gang jeg fik et rigtig slemt anfald om natten troede jeg, at jeg var ved at få et hjerteanfald, fordi det gjorde så ondt i den nederste del af brystet. 

Hvis omeprazol ikke virker, kan du prøve at høre din læge om det er muligt at få pantoprazol (Jeg fik 40 mg tidligere). Det er effektivt, og min læge har sagt at det godt til nøds kan bruges i forbindelse med graviditet, men ligesom alt andet er det selvfølgelig ikke slik... Så hvis du bliver helt desperat, er det måske værd at tale med lægen om. Tager du omeprazol fast over fx 14 dage eller efter behov? Der kan godt gå en dag eller to, før effekten rigtig slår igennem, fordi spiserøret lige skal have tid til at komme sig, hvis du har været inde i et slemt anfald.

Ud over medicin er de ting, der virker for mig:

- sidde op og sove med en masse puder i ryggen (når det er rigtig slemt)

- sove på venstre side (pga. mavesækkens form er der mindre risiko for tilbageløb)

- spise fødevarer, der hurtigt kommer videre i systemet. Kogte kartofler, franskbrød, vandmelon, havregrød plejer at fungere for mig, men man skal nok prøve sig frem. Når maden ikke ligger så længe i mavesækken, føles generne ikke så slemme, synes jeg.

- Undgå kaffe, fed mad, mørk chokolade og røgede fødevarer. Særligt sort kaffe og røgede ting er slemme hos mig, hvis der er noget under opsejling. Det hjælper lidt hos mig at drikke mælk i kaffen.

Jeg håber du snart får det bedre! Føler virkelig med dig, det er bare ikke en fest at have problemer med mavesyre... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
04.august 2018 kl. 18:12
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
04-08-2018 18:12
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Af hjertet tak for din besked, jeg ser lige weekenden an og håber på en smule bedring. Havde lige 3 timer idag hvor det blev lidt bedre, men så spiste jeg brød med ost og drak en kop kakao (tænker kakao er synderen her) så er det startet for fuld skrue igen. Har bare de der dumme smerter øverst i maven lige midt under brystet. Synes ikke det sådan kravler op i halsen, men gør bare nas i maven. 

Kontakter min læge igen næste uge hvis det ikk blir bedre. 

Bare baby har det godt, men de to ting hænger jo heldigvis ikke sammen. Lige nu er det moren der lider. Og min lille baby har og vokser godt fik jeg bekræftet til MD scan i onsdags :)) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

04.august 2018 kl. 18:25
Slettet bruger
04-08-2018 18:25
Godt skrevet
0

Jeg har selv det problem. Jeg skal have en gastroskopi d. 10. Jeg havde også problemer inden jeg blev gravid, men nu er det blevet værre. 

Jeg glæder mig, trods det skal være meget ubehageligt, til at blive undersøgt med den kikkert i min mave. Håber dog de siger det går i sig selv igen når jeg har født. 

Men du kan sagtens få den gastroskopi når du er gravid. 

Ønsker dig alt det bedste🙂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2018 kl. 19:39
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
04-08-2018 19:39
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åhhh nej dog, hvor synd for dig- håber virkelig bare det noget dumt mavesyre der driller ekstra meget nu når vi er gravide. Du må gerne lige melde tilbage efter d. 10. vil gerne høre hvad dit evt. er for noget :( Håber det bedste, og er trods alt glad for at høre at vi som gravide godt må få den undersøgelse selvom jeg tror på det er virkelig ubehageligt :(

Jeg ser lige weekenden an, og hvis det fortsætter med samme styrke, så må jeg akut til lægen igen igen igen :/

pøj pøj med det- håber og høre fra dig og krydser fingre for det bare er hormonerne & baby der spiller ind og gør problemet værre :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

04.august 2018 kl. 19:43
Slettet bruger
04-08-2018 19:43
Godt skrevet
1

Jeg skal nok give besked efter d. 10. Og jeg håber også du har ret i det bare er hormonerne og baby der er skyld i det her🙂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
04.august 2018 kl. 19:54
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
04-08-2018 19:54
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

<3 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.august 2018 kl. 20:11
Luk
Medlem siden 09-04-2016
10 skrevne indlæg
04-08-2018 20:11
Luk
Medlem siden 09-04-2016
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Stakkels jer! Håber også det er graviditeten, der driller - det at det kun er smerter i øverste del af maven lyder rigtig meget som Det, jeg havde før, nemlig spiserørskatar i nederste del af spiserøret. Men er selvfølgelig ikke læge - en gastroskopi er vejen frem, hvis man gerne vil være sikker. smiley Havde aldrig rigtig opstød, bare sådan en ubehagelig følelse af at have en ballon i maven oppe under de nederste ribben og så virkelig intenst ondt.. Mit skyldes en slap lukkemuskel, hvilket vist også kan komme efterhånden som baby vokset opad mod alle organerne... I så fald forsvinder det jo forhåbentlig igen cool 

Dejligt at MD er gået godt! Så er det bare at bage videre... Kunne I få køn at vide (hvis I ville)? frown 

Vi skal til MD mandag, er godt nok spændt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
05.august 2018 kl. 11:11
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
05-08-2018 11:11
Luk
Medlem siden 14-03-2016
10 startede debatter
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg synes heller ikke rigtig jeg har halsbrand, har bare ondt og konstant sult/hul i maven fornemmelse. Denne her nat har været lidt bedre, tror måske om omeprazol tabl. er begyndt og virke. Men kan hele tiden mærke den øverste del af maven som et ubehag :( 

Det bliver forhåbenligt ikke ved sådan resten af graviditeten? Har først termin 14. Dec og lider allerede nu pga det :(

Uhhh blir sååå spændende imorgen til MD :) Jeg fik kønnet og vide til en privat scanning men fik bekræftet til MD at det er en pige (bare lige for at være 100% sikker) Ellers ville jeg ha meget lyserødt der sku byttes ;) hahaha! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere