Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

pseudotvillinger ???

27.april 2019 kl. 22:08
Luk
Medlem siden 31-10-2017
Sidst online 14-04-2018
27-04-2019 22:08
Luk
Medlem siden 31-10-2017
Sidst online 14-04-2018
Godt skrevet
0

Hej med jer. 

Jeg blev mor til min datter i sommers 2018. Og står nu - ret uventet - med én (læs: tre) positive graviditetstests. Selvom det er ganske uventet, har min kæreste og jeg egentlig været glade fra starten. Endnu en baby - det er jo ret vildt! 

Termin hedder 17.12.19 og der vil være præcis 17 mdr mellem børnene (hvis denne graviditet går planmæssigt). Er der andre med pseudotvillinger som kan komme med lidt gode historier? Vi kender ikke så meget til det nemlig. 

Samtidig er jeg også studerende (så det passer ikke helt godt ind i vores planer), men mon ikke det bliver skønt med to børn så tæt 😍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.april 2019 kl. 22:24
Luk
Medlem siden 08-03-2012
13 startede debatter
255 skrevne indlæg
27-04-2019 22:24
Luk
Medlem siden 08-03-2012
13 startede debatter
255 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
livsnyder02 skrev :

Hej med jer. 

Jeg blev mor til min datter i sommers 2018. Og står nu - ret uventet - med én (læs: tre) positive graviditetstests. Selvom det er ganske uventet, har min kæreste og jeg egentlig været glade fra starten. Endnu en baby - det er jo ret vildt! 

Termin hedder 17.12.19 og der vil være præcis 17 mdr mellem børnene (hvis denne graviditet går planmæssigt). Er der andre med pseudotvillinger som kan komme med lidt gode historier? Vi kender ikke så meget til det nemlig. 

Samtidig er jeg også studerende (så det passer ikke helt godt ind i vores planer), men mon ikke det bliver skønt med to børn så tæt 😍

Jeg er ikke gravid nu, men har to drenge med 17 måneder (og 8 dage) i mellem.. derudover har min mand (som er far til begge mine drenge) en datter fra tidligere, som er 14,5 måned ældre end vores ældste dreng.. Så min søn har 2 pseudotvillinger 😅

Vores første fælles var ikke planlagt, men det var vores anden.. Jeg har selv en bror som er 20 måneder yngre end mig, og jeg her altid elsket at have ham.. derfor ønskede jeg det samme for mine børn.. Så pseudotvillinger var det mest normale for i verden for mig at have.. 

Selvfølgelig er det hårdt når de begge skriger, eller de er vågne om natten på skift, eller de konstant smitter hinanden.. Men især de to store, viser virkelig glæden ved at de er så tætte.. de har de samme interesser, samme døgnrytme, samme sengetid, spiser den samme mad, vil se det samme tv, kan lege sammen på (næsten) samme niveau.. vores 3 børn er i øvrigt lige blevet 4, bliver snart 3 år, og knap 1,5.. den mindste halter lidt efter de store, han taler ikke rigtig, og kan ikke lege med på de samme præmisser som de andre.. Men det kommer! Jeg ville slet ikke have det på nogen anden måde 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.april 2019 kl. 12:15
Luk
Medlem siden 16-12-2017
3 skrevne indlæg
28-04-2019 12:15
Luk
Medlem siden 16-12-2017
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi står i præcis samme situation. Jeg blev også mor til en datter i sommers 2018, og har lige fundet ud af, at jeg er gravid igen, ganske uplanlagt! Her vil der være 16 måneder imellem de to.

Vi er selvfølgelig også glade, selvom timingen kunne have været bedre. Tænker det bliver hårdt med to så små, men samtidig får de en masse ud af hinanden. Jeg vil også gerne høre andres erfaringer/gode historier :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.april 2019 kl. 13:34
Luk
Medlem siden 21-09-2012
5 startede debatter
2984 skrevne indlæg
28-04-2019 13:34
Luk
Medlem siden 21-09-2012
5 startede debatter
2984 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ved ikke om det er det du efterspørger, men jeg har 3 børn. De to første er der 14 måneder imellem, og så er der 3 or 4 år ned til den mindste. De er i dag 6 år, 5 år og 2 år gamle.

Hvordan det er? Det kommer meget an på alderen og på hvilket barn manhar og får, tror jeg. Nu har begge de to første haft kolik / skrigeture i timevis i de første mange måneder, de sov stortset aldrig og når de endelig gjorde, så var det forskudt i mange år. Nr 1 stoppede først med at vågne en gang timen hele natten, da han var omkring 2,5 år. Det var hårdt. Meget hårdt.

Men der er udfordringer ved tætte børn, men der er jo udfordringer ved flere børn bare sådan generalt. Specifikt til pseudo-tvillinger er der nok det med sammenligningen. I dag kan man ikke se at de ikke er tvillinger - de er 117 cm/24 kg (5 år) og 121 cm/22 kg (6 år) og derfor forventer mange som ikke kender dem, at de kan det samme. Det trækker den ældste ned og giver den mindste udfordringer som han slet ikke kan leve op til. De er meget tætte, både som de værste fjender og de bedste venner.

Det gode er, at de følges ad med interesser og sove-tider - nu. De ser de samme film i biografen og de leger med ca det samme slags legetøj. Der er der tydelig forskel ned til den mindste på 2 år, som jo ikke kan se en hel film eller lege med lego. De mangler aldrig en legekammerat når vi er afsted, for de har hinanden, på godt og ondt.

Men hvis der er noget du gerne vil vide, så kan du bare spørge.

Anmeld
Svar
Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Premature Baby tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Premature Baby tickers Lilypie Kids Birthday tickers
28.april 2019 kl. 16:18
Luk
Medlem siden 17-12-2018
3 skrevne indlæg
28-04-2019 16:18
Luk
Medlem siden 17-12-2018
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ved ikke helt om jeg er til nogen hjælp. Jeg venter mit første barn, til juli. Men min søster og jeg er der præcis et år og en dag i mellem. Jeg har et utroligt stærkt bånd til hende  stadig den dag i dag. (vi er 23 og 24 nu). 

Jeg har altid haft en at lege med, aldrig været alene. Jeg er så lykkelig over at have min søster så tæt på mig. jeg ønsker også selv pseudotvillinger, men nu må vi se når jeg har født. :-D 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.april 2019 kl. 16:31
Luk
Medlem siden 06-03-2015
35 startede debatter
292 skrevne indlæg
28-04-2019 16:31
Luk
Medlem siden 06-03-2015
35 startede debatter
292 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har et sæt hvor der er 17 måneder imellem.

Jeg har intet andet at sige end at det er skønt! Jovist har der også været hårde tider og dage men det gode vægter højst hos os. De er idag 3 og 4 år.

Vi venter nu vores 3 til sommer og går og leger lidt med tanken om at lave en hurtig 4'er efter så vi har 2 sæt 🤗 

Det gode er at de følges med leg og venner, og at de tit leger rigtig godt sammen herhjemme. 

Selvfølgelig har de også deres dage hvor de skændes meget, men det tror jeg altid søskende vil have uanset hvor mange år der er imellem dem 😊

Stort tillykke med graviditeten 🤗

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
28.april 2019 kl. 22:43
Luk
Medlem siden 13-01-2017
151 skrevne indlæg
28-04-2019 22:43
Luk
Medlem siden 13-01-2017
151 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har pseudotrillinger... ja trillinger. Vi har tvillingedrenge som vi har fået hjælp til, og så har vi lillesøster som kom helt uventet “kort tid efter”. Jeg havde mine forventninger/frygt for hvordan drengene ville tage imod lillesøster, men det har vist sig at de bare er ovenud glade for hende. De er så kærlige ved hende, skal kysse, kramme, holde hende og danse med hende. Jeg ved ikke om det er anderledes fordi de er tvillinger og er vant til at der altid har været en anden. Det var sygt hårdt at få tvillinger, men jeg synes det har været ekstremt nemt at have pseudotrillinger - måske fordi jeg går på barsel og virkeligheden måske rammer når jeg en gang skal tilbage på arbejde igen. Men jeg tror ikke du skal frygte det så meget - men igen, ved ikke om det er “nemt” for mig fordi jeg har haft 2 fra start og nu “kun” har fået en enkelt. Men hvorom alting er, så har drengene hvert fald manet al min frygt til jorden ved at være som de har været overfor deres nye søster :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere