Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Fortæller i nogen, når fødslen starter?

27.februar 2014 kl. 23:23
Luk
Medlem siden 21-10-2007
27-02-2014 23:23
Luk
Medlem siden 21-10-2007
Godt skrevet
0
Hvordan har i det med, at nogen ved at fødslen er igang?
Vi er meget i tvivl om vi skal fortælle det til vores forældre - eller om vi skal holde det for os selv indtil den lille er født..
Vi har ikke bil, og kan derfor enten ringe til en taxa eller til en af vores forældre når vi skal på fødegangen...
Men skulle man bare tage en taxa og i intet sige? Skulle man sige det til vores forældre og lade dem vide, at de gerne må holde det for dem selv indtil vi var klar til at fortælle resten det?
Hvad gør i? :)
Anmeld
Svar
Efter 6 års kamp - nu naturligt gravid - Fødte D.9/3-2014 en dejlig dreng :)
Godt skrevet
0
Efter 6 års kamp - nu naturligt gravid - Fødte D.9/3-2014 en dejlig dreng :)

Slettet bruger

27.februar 2014 kl. 23:33
Slettet bruger
27-02-2014 23:33
Godt skrevet
0

Vi sagde de først efter fødslen:) Vi orkede ikke, at alle kom rendene i tide og utide:) Tag en taxa, men husk at du kan blive sendt hjem, ogsp tilbage igen får at komme derud en time msåke timer efter, så det kan koste mange penge i længden:) HEld og lykke:)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

27.februar 2014 kl. 23:33
Slettet bruger
27-02-2014 23:33
Godt skrevet
0

Jeg står i samme situation som dig og vi har heller ingen bil, så vores plan A er familie og plan B er taxa.

Jeg ringer dog ikke til nogen, syntes ikke jeg kan koncentrere mig om at snakke med familien i mens jeg har veer så manden sender en besked rundt til de nærmeste at vi er på vej til fødegangen og skriver når vi har tid - jeg foretrækker at være alene med manden under fødslen og har ikke spor lyst til at familien skal sidde på række og vente uden for hehe

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.februar 2014 kl. 23:42
Luk
Medlem siden 12-02-2014
19 startede debatter
138 skrevne indlæg
27-02-2014 23:42
Luk
Medlem siden 12-02-2014
19 startede debatter
138 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fortæller min mor det da jeg har et ønske om at hun skal være hos mig under fødslen sammen med min kæreste...tvivler lidt på min kæreste kan klare det, og vil gerne have en jeg kender ved min side som ved hvad jeg gennemgår:)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.februar 2014 kl. 08:01
Luk
Medlem siden 06-12-2013
30 startede debatter
516 skrevne indlæg
28-02-2014 08:01
Luk
Medlem siden 06-12-2013
30 startede debatter
516 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

På besøg fra maj-gruppen :-)

Jeg fortæller det ikke til nogen. Hvad skal de bruge det til? Min svigermor har direkte sagt, at hun ikke vil vide det, for jo længere tid der går, før hun hører mere, jo mere nervøs bliver hun. Fair nok. 

De kan få det at vide når det hele er veloverstået og vi alle tre har sundet os lidt. Det kan være der går en lille time efter fødslen, før vi har overskud til at ringe/skrive til nogen, men det er altså noget vi bestemmer! Ligesom vi bestemmer hvornår de kan komme på besøg første gang. 

Og jeg skal overhovedet ikke have nogen til at møde op på sygehuset med flag og balloner, ligesom i amerikanske film! Hvem gider dog også sidde der og vente i 14 timer?

Men man kan jo håbe på at få veer om aftenen, og have det hele overstået i løbet af morgenen/formiddagen. Så giver det sig selv :-)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
28.februar 2014 kl. 08:02
Luk
Medlem siden 28-08-2013
5 startede debatter
45 skrevne indlæg
28-02-2014 08:02
Luk
Medlem siden 28-08-2013
5 startede debatter
45 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Når vi er ankommet på fødegangen (og vi ved, at vi ikke bliver sendt hjem igen) ringer vi. Dette gør vi, da min kærestes forældre bor i den anden ende af landet, og gerne skulle have mulighed for at få arrangeret med arbejde og div, at de kører over mod os. Derfor tror jeg også, at mine forældre får en lille update. :-)
Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker

Slettet bruger

28.februar 2014 kl. 08:09
Slettet bruger
28-02-2014 08:09
Godt skrevet
0

Kun vores 2 bedste venner ... Begge gange.. De passede den ældste da vi fødte nr 2...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.februar 2014 kl. 09:02
Luk
Medlem siden 17-07-2013
8 startede debatter
55 skrevne indlæg
28-02-2014 09:02
Luk
Medlem siden 17-07-2013
8 startede debatter
55 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Jeg ringer til min mor og fortæller når vi køre derind af. Hun bor tæt på hospitalet, så lader det være op til hende om hun vil vente hjemme eller om hun vil sidde oppe i ventevætelset.
Da jeg selv er taget med akut kejsersnit 3 uger før tid, så er hun selv gået glip af både veer og fødslen, så ved at det betyder meget for hende og så er hun en tryghed for mig :)
Fars familie har en tradition om at man kommer op på hospitalet og siger hej, så dem ringer vi til når jeg har født. Så kan de komme - hvis jeg ikke selv har overskud til dem, så får far æren på egen hånd. Det betyder meget for ham at vise sin datter frem til familien :)
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.februar 2014 kl. 09:27
Luk
Medlem siden 27-06-2013
13 startede debatter
268 skrevne indlæg
Sidst online 17-09-2020
28-02-2014 09:27
Luk
Medlem siden 27-06-2013
13 startede debatter
268 skrevne indlæg
Sidst online 17-09-2020
Godt skrevet
0

Vi ringede da vi kørte afsted, men vi vidste også, at vores familier ikke ville kommerendende før de havde fået "lov" af os. Det ene hold forældre bor langt fra os, så det var godt for dem at vide, at nu var det snart.

Så det kommer vel lidt an på hvordan jeres familier er, kan de vente med at komme hvis de ved besked? Hvis ikke, ville jeg klart vente, men ellers ser jeg ikke noget problem i at fortælle dem, at nu er det nu :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.februar 2014 kl. 09:38
Luk
Medlem siden 08-01-2013
23 startede debatter
504 skrevne indlæg
28-02-2014 09:38
Luk
Medlem siden 08-01-2013
23 startede debatter
504 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

På besøg...

Da jeg i sin tid, skulle føde min søn, skulle jeg ind og sættes igang. Vi overvejde meget, om vi skulle fortælle om igangsætningen eller ej, men blev enige om, at nærmeste familie skulle vide det. De fik dog besked på, at vi ikke ville høre noget fra dem under selve fødslen og at vi nok skulle kontakte dem, når han var kommet ud og at der ikke var andre der måtte vide noget. Det respekterede de.

Der var ikke andre, der vidste noget og det havde jeg det godt med, for man orker simpelthen ikke en masse beskeder, med "sker der noget", "er det nu" osv. 

Denne gang bliver det lidt anderledes, da vi jo har vores søn og en hund der skal ud, så farmor og farfar bliver nok vores redning... De har bil og bor 5-10 minutters kørsel fra os.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.februar 2014 kl. 09:40
Luk
Medlem siden 29-07-2010
58 startede debatter
346 skrevne indlæg
28-02-2014 09:40
Luk
Medlem siden 29-07-2010
58 startede debatter
346 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

På besøg fra marts...

Her bliver vi nok nød til at fortælle det til nogen, for vi skal ha' hjælp til at passe vores datter. Jeg har hele tiden sagt at det er min søster jeg ringer til for hun bor i samme by. Men farmor mener klart at det er hende der skal passe vores datter, jeg fortalte hende at det kunne hun ikke få lo til for jeg gad ikke få besked og opkald fra hende hver time hvor hun spørger hvordan det går. Der blev hun vidst lidt fornærmet, hun siger at hun ikke ville kontakte os. Så nu må vi se hva vi vælger at gøre...

Men jeg tænker også bare på dem der får det af vide, det er ikke altid sjovt. Da min veninde gik i fødsel blev jeg vækket kl. 5 om morgenen, at nu kørte de på fødegangen, og hørte først fra dem igen kl 21 om aftenen at nu havde de fået en bette dreng, vente tiden var frygtelig, og tænkte hele tiden om der mon var sket noget... Og der er jo nogen hvor fødslen tager længere tid, og det må være frygtelig og gå og vente på beskeden... Så tænk over det før i fortæller det til nogen...

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere