Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Akupunktur mod kvalme - det virker!

31.juli 2014 kl. 07:46
Luk
Medlem siden 05-06-2014
31-07-2014 07:46
Luk
Medlem siden 05-06-2014
Godt skrevet
1

Jeg synes lige, at jeg vil dele min succesoplevelse med alle jer andre, der lider af kvalme/opkast. Jeg næsten fra day one haft meget kvalme, dog er det heldigvis ikke endt i så meget opkastning. Jeg har haft ferie, men var der hvor jeg havde noget svært ved at overskue, at skulle på arbejde igen om 1,5 uge - med den kvalme... 

Jeg var til det første lægebesøg i sidste uge og klagede min nød og så viste det sig, at min læge selv giver akupunktur mod kvalme. Så jeg fik en omgang onsdag efter middag og fredag morgen. Torsdag efter den første omgang, var kvalmen reduceret, men ikke væk, men jeg har lige haft en fantastisk weekend - helt uden kvalme! Det begyndte først at komme igen tirsdag aften - simpelthen så dejligt! Havde helt glemt hvordan det føles ikke at have kvalme! Så nu skal jeg have en omgang mere i dag eller i morgen.

Lidt facts: min læge fortalte, at det er ikke alle det virker på, men hun havde haft succes med en stor del af hendes gravide. Det virker ikke med det samme, men dagen efter og så holder det i 2-3 dage. Hos min læge skal jeg kun betale for nålene dvs 20 kr. pr gang, men jeg ved ikke om det er standard for alle læger eller hvordan. Efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så er det ikke så mange steder de giver akupunktur som middel mod kvalme, men nogle hospitaler giver det vidst også - også mod mraviditetsgener og ikke kun som smertelindring v fødsel.

Nu er det ikke fordi jeg vil lyde frelst eller omvendt eller noget, er bare så glad for at have fået noget der virker. Er normalt ret skeptisk med alternativ medicin osv, men var klar til at prøve alt. Så hvis I lider af kvalme er det da et forsøg værd...?!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
31.juli 2014 kl. 09:12
Luk
Medlem siden 17-09-2013
18 startede debatter
489 skrevne indlæg
31-07-2014 09:12
Luk
Medlem siden 17-09-2013
18 startede debatter
489 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
fischlein skrev :

Jeg synes lige, at jeg vil dele min succesoplevelse med alle jer andre, der lider af kvalme/opkast. Jeg næsten fra day one haft meget kvalme, dog er det heldigvis ikke endt i så meget opkastning. Jeg har haft ferie, men var der hvor jeg havde noget svært ved at overskue, at skulle på arbejde igen om 1,5 uge - med den kvalme... 

Jeg var til det første lægebesøg i sidste uge og klagede min nød og så viste det sig, at min læge selv giver akupunktur mod kvalme. Så jeg fik en omgang onsdag efter middag og fredag morgen. Torsdag efter den første omgang, var kvalmen reduceret, men ikke væk, men jeg har lige haft en fantastisk weekend - helt uden kvalme! Det begyndte først at komme igen tirsdag aften - simpelthen så dejligt! Havde helt glemt hvordan det føles ikke at have kvalme! Så nu skal jeg have en omgang mere i dag eller i morgen.

Lidt facts: min læge fortalte, at det er ikke alle det virker på, men hun havde haft succes med en stor del af hendes gravide. Det virker ikke med det samme, men dagen efter og så holder det i 2-3 dage. Hos min læge skal jeg kun betale for nålene dvs 20 kr. pr gang, men jeg ved ikke om det er standard for alle læger eller hvordan. Efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så er det ikke så mange steder de giver akupunktur som middel mod kvalme, men nogle hospitaler giver det vidst også - også mod mraviditetsgener og ikke kun som smertelindring v fødsel.

Nu er det ikke fordi jeg vil lyde frelst eller omvendt eller noget, er bare så glad for at have fået noget der virker. Er normalt ret skeptisk med alternativ medicin osv, men var klar til at prøve alt. Så hvis I lider af kvalme er det da et forsøg værd...?!

Jeg får øreakupunktur på det sygehus, hvor jeg skal føde, og det hjælper også mig rigtig meget :-) Jeg skal dog stadig spise hver 2-3 time, og få en del væske ned om dagen. Men det kan jeg også godt nu, hvor kvalmen næsten er væk. Jeg kan stadig have en dag, hvor jeg har det rigtig skidt og kaster op, men det sker måske kun én eller to gange om ugen :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
31.juli 2014 kl. 09:26
Luk
Medlem siden 25-07-2014
4 skrevne indlæg
31-07-2014 09:26
Luk
Medlem siden 25-07-2014
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har også rigtig meget kvalme og opkast, faktisk har jeg tabt mig 5 kilo, så skal til jordemoderen i dag og have akupunktur, håber det hjælper mig ligeså meget som det har hjulpet jer. :-) 

Dejligt at i skriver at det hjælper, så er der håb forude ;-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.august 2014 kl. 07:43
Luk
Medlem siden 05-06-2014
4 startede debatter
54 skrevne indlæg
02-08-2014 07:43
Luk
Medlem siden 05-06-2014
4 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Bettemou skrev :
fischlein skrev :

Jeg får øreakupunktur på det sygehus, hvor jeg skal føde, og det hjælper også mig rigtig meget :-) Jeg skal dog stadig spise hver 2-3 time, og få en del væske ned om dagen. Men det kan jeg også godt nu, hvor kvalmen næsten er væk. Jeg kan stadig have en dag, hvor jeg har det rigtig skidt og kaster op, men det sker måske kun én eller to gange om ugen :-)

Bettemou: Ja, det er bare så rart at slippe for - eller i det mindste få det reduceret :) Du skriver at du får nålene i øret. Jeg får en ovenpå hver fod, en under hvert knæ og en i hvert håndled - hvad jeg har læst mig til så er det vidst lidt forskelligt hvor de sætter nålene - men bare det virker :D

Hvor ofte får du akupunktur for at holde kvalmen/opkastningerne væk?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.august 2014 kl. 07:48
Luk
Medlem siden 05-06-2014
4 startede debatter
54 skrevne indlæg
02-08-2014 07:48
Luk
Medlem siden 05-06-2014
4 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Diana S skrev :

Jeg har også rigtig meget kvalme og opkast, faktisk har jeg tabt mig 5 kilo, så skal til jordemoderen i dag og have akupunktur, håber det hjælper mig ligeså meget som det har hjulpet jer. :-) 

Dejligt at i skriver at det hjælper, så er der håb forude ;-) 

Diana S: Øj, hvor jeg håber at det virker for dig også - det lyder som om at du er rigtig hårdt ramt! Krydser fingre!

Hos mig virkede det ikke så godt første gang, men først rigtigt anden gang. Så husk at det kan være at du lige skal give det en chance til, hvis det er ... :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.august 2014 kl. 08:22
Luk
Medlem siden 17-09-2013
18 startede debatter
489 skrevne indlæg
02-08-2014 08:22
Luk
Medlem siden 17-09-2013
18 startede debatter
489 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
fischlein skrev :
Bettemou skrev :
fischlein skrev :

Bettemou: Ja, det er bare så rart at slippe for - eller i det mindste få det reduceret :) Du skriver at du får nålene i øret. Jeg får en ovenpå hver fod, en under hvert knæ og en i hvert håndled - hvad jeg har læst mig til så er det vidst lidt forskelligt hvor de sætter nålene - men bare det virker :D

Ja det er vist ret forskelligt, hvor de sætter nålene :-) Jeg får to nåle i venstre øre. Jeg synes sgu, det gør lidt nas, at få de nåle sat i ;-)

Jeg får akupunktur én gang i ugen, men håber godt nok, jeg snart kan slippe helt. Det er ved at være lidt træls og svært at få det til at passe ind i den almindelige hverdag, nu når min kæreste er startet på arbejde igen og tager bilen. 

Hvor tit får du nåle i? :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.august 2014 kl. 11:04
Luk
Medlem siden 05-06-2014
4 startede debatter
54 skrevne indlæg
02-08-2014 11:04
Luk
Medlem siden 05-06-2014
4 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Bettemou skrev :
fischlein skrev :
Bettemou skrev :
fischlein skrev :

Ja det er vist ret forskelligt, hvor de sætter nålene :-) Jeg får to nåle i venstre øre. Jeg synes sgu, det gør lidt nas, at få de nåle sat i ;-)

Jeg får akupunktur én gang i ugen, men håber godt nok, jeg snart kan slippe helt. Det er ved at være lidt træls og svært at få det til at passe ind i den almindelige hverdag, nu når min kæreste er startet på arbejde igen og tager bilen. 

Hvor tit får du nåle i? :-)

Nej, det er ikke ligefrem behageligt, men heldigvis er det kun ubehageligt lige når hun sætter nålene i :S

Indtil videre har det ca været en gang om ugen, men jeg har haft ferie, så jeg kan lidt bedre læste lidt kvalme og passe på mig selv med at spise små måltider, få drukket nok og tage en lur en gang imellem... Men måske bliver det til lidt mere når jeg starter på arbejde igen om en uge... Men jeg er også heldig; min læge ligger 10 min væk og er lige på vejen til arbejde, så det kan ikke være lettere. Men håber også at det snart går væk af sig selv... Er i ugen 10, så tænker at der er håb forude :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.januar 2019 kl. 09:02
Luk
Medlem siden 10-06-2005
20 startede debatter
371 skrevne indlæg
05-01-2019 09:02
Luk
Medlem siden 10-06-2005
20 startede debatter
371 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor sidder nålene mod kvalme. Og hvor længe??

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.januar 2019 kl. 09:37
Luk
Medlem siden 24-02-2015
8 startede debatter
264 skrevne indlæg
05-01-2019 09:37
Luk
Medlem siden 24-02-2015
8 startede debatter
264 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Dejligt det virkede for dig, for mig virkede der desværre ikke i begge mine graviditeter. 

Anmeld
Svar
Mor til lille Mille født den 12/10-15. Mor til dejlige Luna født den 15/07-18. Vores guldklumper og meningen med livet.
Godt skrevet
0
Mor til lille Mille født den 12/10-15. Mor til dejlige Luna født den 15/07-18. Vores guldklumper og meningen med livet.
07.januar 2019 kl. 04:50
Luk
Medlem siden 24-11-2014
4 startede debatter
336 skrevne indlæg
07-01-2019 04:50
Luk
Medlem siden 24-11-2014
4 startede debatter
336 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hos mig virker akupunkturen desværre heller ikke, faktisk blev jeg utroligt syg af det. Jeg lider af hyperemesis når jeg er gravid og min opkast eskalerede helt ustyrligt efter en behandling. Jeg lå som en klud og kastede op hver 20.min i 2-3 døgn - vi prøvede flere gange og samme resultat. Så jeg skal aldrig have det mere. Jeg er med i en hyperemesis støttegruppe og mange fortæller at akupunkturen gør det værre. Men det er dejligt at det hjælper på nogen. Kroppen reagerer åbenbart meget forskellig. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere