Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Føler konstant frygten for at miste!

09.juni 2017 kl. 22:05
Luk
Medlem siden 18-08-2011
09-06-2017 22:05
Luk
Medlem siden 18-08-2011
Godt skrevet
1

Hej piger.

Jeg går med mine "velkendte" menses smerter om/off præcis som når frk rød kommer. Jeg tænker jo tiden, at NU er en der, og frygter konstant at miste vores lille mirakel baby, som kom i 1. IUI-H forsøg. Samtidig holder jeg også helegraviditeten hemmelig, hvilket er svært, når man på den anden side også bare er ovenud LYKKELIG for at det er lykkes, også selvom det er  urealistisk at detskete i første hug.

Vi har tid tiltidlig scanning i "uge7" og synes bare tiden er SÅ lang selvom det kun er knap 2,5 uge til..

Jeg håber der stadig er et par kommende febmødre tilbage her på minmave, frem for Facebook.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
09.juni 2017 kl. 22:14
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
955 skrevne indlæg
09-06-2017 22:14
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
955 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har det på samme måde. Jeg havde en spontan abort i februar, så jeg er konstant nervøs. Især fordi jeg har haft brunt udflåd, hvilket jeg også havde et par uger, før aborten. Heldigvis har jeg en meget forstående læge, så jeg fik lov at få tjekket HCG. Det blev målt til 124 i tirsdags (4+2), og jeg skal have taget en ny blodprøve på mandag (hvor jeg vil være 5+1). Så nu skal weekenden bare overståes, så jeg kan finde ud af, om det udvikler sig. Jeg tror, det vil give noget ro, indtil vi skal til scanning om små 3 uger. Held og lykke med din spunk - håber den bliver, hvor den skal :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
09.juni 2017 kl. 22:18
Luk
Medlem siden 10-12-2016
5 startede debatter
553 skrevne indlæg
09-06-2017 22:18
Luk
Medlem siden 10-12-2016
5 startede debatter
553 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Stort tillykke med at det lykkedes i første forsøg.

Jeg var gennem 3 iui (alle negative) og så videre til ivf hvor det så lykkedes i første forsøg og er i dag 5+1. Jeg har næsten hele tiden ondt. Ligesom menstruationssmerter. Det kommer og går, men kan godt vare længe før det går væk i et kvarter og så kommer det igen.

Er så nervøs for at der er blod hver gang jeg skal tisse. Mistede min sidste graviditet i 10 uge, så selvom jeg ved at det er helt normalt at man kan opleve smerter (der sker jo en masse dernede), så forbinder min hjerne det med at miste.

Jeg skal først scannes 7+5 og synes at der er en evighed til. indecision

Jeg overvejer at oprette en tråd for os med termin i februar som ikke vil på facebook, hvis der er interesse for det. Synes bare at rigtig mange går over til facebook-gruppe. 

Anmeld
Svar
1. IUI - negativ. 2. IUI - negativ. 3. IUI - negativ. 1. IVF (kort). ÆU. 23 æg ud. 21 modne. 9 befrugtede. Ingen ÆO pga risiko for overstimulering. 8 blastocyster på frys. ÆO : blastocyst. 23/5. POSITIV BP 4+1 hcg 270.
Godt skrevet
1
1. IUI - negativ. 2. IUI - negativ. 3. IUI - negativ. 1. IVF (kort). ÆU. 23 æg ud. 21 modne. 9 befrugtede. Ingen ÆO pga risiko for overstimulering. 8 blastocyster på frys. ÆO : blastocyst. 23/5. POSITIV BP 4+1 hcg 270.
09.juni 2017 kl. 22:27
Luk
Medlem siden 09-06-2017
2 skrevne indlæg
09-06-2017 22:27
Luk
Medlem siden 09-06-2017
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tillykke 😊 uhh jeg har det på samme måde. Tør slet ikke glæde mig rigtig det er så uvirkeligt. Kort fortalt : Vores udfordring har ligget i at min mand er sat sammen og efter oprensning af sæden har der slet ikke været nok sædceller. Vi blev anbefalet kokosvand, fik nogle urtepiller og så har han fået forskellige vitaminer. Men uden virkning da han afleverede ny sædprøve. Men men nu er jeg blevet gravid på helt alm. vis. Uhh det er så fantastisk men er så bange for at glæde mig. 2 meget tydlige streger 😀👍 skal ha taget blodprøve næste uge. Min udregning af termin er mellem 30/1 til 4/2. 

Anmeld
Svar
Markant nedsat sædkvalitet, efter sammen syning af sædleder - han har drukket kokosvand min ½ l dgl. + Q10 + selen + zink + alm. vitaminpille + d-vit. Oprenset sædprøve ikke bedre så ingen opsætning af sæd - alt for lidt. Men men det er lykkedes på naturlig vis <3 <3 <3 set hjertblink 8+2 og fået termin 31/1-18 <3
Godt skrevet
1
Markant nedsat sædkvalitet, efter sammen syning af sædleder - han har drukket kokosvand min ½ l dgl. + Q10 + selen + zink + alm. vitaminpille + d-vit. Oprenset sædprøve ikke bedre så ingen opsætning af sæd - alt for lidt. Men men det er lykkedes på naturlig vis <3 <3 <3 set hjertblink 8+2 og fået termin 31/1-18 <3
09.juni 2017 kl. 22:29
Luk
Medlem siden 18-08-2011
32 startede debatter
585 skrevne indlæg
09-06-2017 22:29
Luk
Medlem siden 18-08-2011
32 startede debatter
585 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hvor er det altså rart, at jeg ikke er den eneste!

Jeg vil gerne være med på Min-mave ihvertfald til efter NF. Så nok er jeg nok en facebook gruppe, men vil stadig være herinde 😃

Og stort tillykke til jer også! 

Jeg håber lidt på to babyer i maven, men det er nok ikke sandsynligt når jeg kun havde et æg ved insimineres 😓

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
09.juni 2017 kl. 22:40
Luk
Medlem siden 09-06-2017
2 skrevne indlæg
09-06-2017 22:40
Luk
Medlem siden 09-06-2017
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Syntes jeg så at der startede en feb 18 grp her. "Hvem er vi" hed tråden vist. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.juni 2017 kl. 14:48
Luk
Medlem siden 10-06-2017
1 startede debatter
16 skrevne indlæg
10-06-2017 14:48
Luk
Medlem siden 10-06-2017
1 startede debatter
16 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har det præcis ligesom dig - Det er forfærdeligt at have det sådan :/ I sidste uge vågnede jeg en nat og var helt angst over frygten for at tabe fosteret :( På en måde kan man ikke rigtig glæde sig over at være blevet gravid, da den frygt er der konstant. Det er virkelig ærgerligt at have det sådan. Jeg krydser fingre og håber på det bedste for jer alle <3 ! 

(5U+4D)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.juni 2017 kl. 19:53
Luk
Medlem siden 13-01-2013
1 startede debatter
34 skrevne indlæg
10-06-2017 19:53
Luk
Medlem siden 13-01-2013
1 startede debatter
34 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har det lige sådan. Jeg blev efter to års forsøg gravid i februar, men mistede det igen. Nu er jeg så allerede gravid igen, og jeg er så nervøs. Jeg kan ikke bære at miste igen. 

Kan slet ikke overskue ventetiden til scanning i uge 12 😖

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.juni 2017 kl. 22:24
Luk
Medlem siden 30-01-2017
50 skrevne indlæg
10-06-2017 22:24
Luk
Medlem siden 30-01-2017
50 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kan også rigtig godt følge jer. Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i 2 år og blev i efteråret henvist til fertilitetsbehanding. Vi skulle tilmelde os første iui forsøg for 1,5 uge siden, men min mens kom aldrig, og pludselig stod jeg med en positiv graviditetstest. Jeg var  (og er) vildt lykkelig,  men samtidig er jeg mega nervøs og bekymret for, om vi får lov til at beholde den lille spire. Jeg var sidst gravid for 1,5 år siden, og der endte det med en SA i 10. uge, så jeg tør ikke rigtig være rigtig glad endnu af frygt for at miste og blive skuffet. Jeg er 5+2 i dag, og vi har fået tid til scanning, når jeg er 7+0. Så jeg krydser fingre og prøver på at lade være med at tolke på alle min krops signaler.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.juni 2017 kl. 22:31
Luk
Medlem siden 14-09-2013
68 startede debatter
454 skrevne indlæg
10-06-2017 22:31
Luk
Medlem siden 14-09-2013
68 startede debatter
454 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tror det er vigtigt at man prøver at slappe af så godt man kan, evt. Finde et projekt at gå i krig med så man holder sine tanker lidt på noget andet. Jeg blev selv naturlig gravid i maj 2015 efter flere års kamp, det var måneden før vi skulle starte i behandling en rigtig mirakel baby. Jeg var skræmt fra vid og sans jeg var så bange for at miste, jeg havde nemlig også smerter i starten hvilket er normalt, fordi kroppen gør sig klar til at baby skal vokse sig stor :) ... Fødte så i januar 2016 en dejlig datter. <3 så det hele skal nok gå. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.juni 2017 kl. 22:55
Luk
Medlem siden 30-01-2017
50 skrevne indlæg
10-06-2017 22:55
Luk
Medlem siden 30-01-2017
50 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Pb1234 skrev :

Tror det er vigtigt at man prøver at slappe af så godt man kan, evt. Finde et projekt at gå i krig med så man holder sine tanker lidt på noget andet. Jeg blev selv naturlig gravid i maj 2015 efter flere års kamp, det var måneden før vi skulle starte i behandling en rigtig mirakel baby. Jeg var skræmt fra vid og sans jeg var så bange for at miste, jeg havde nemlig også smerter i starten hvilket er normalt, fordi kroppen gør sig klar til at baby skal vokse sig stor :) ... Fødte så i januar 2016 en dejlig datter. <3 så det hele skal nok gå. 

Vi står heldigvis også midt i bryllupsplanlægning (vi skal giftes om 7 uger) og huskøb, så der er mange muligheder for at fokusere på noget andet. Og så prøver jeg at lade være med at være overopmærksom på min krop og mine symptomer. Men jeg bekymrer mig da lidt, når jeg mærker lidt niv og jag i maven, eller når jeg synes, at min kvalme er forsvundet, og mine brystet er blevet mindre ømme. Man bliver lidt tosset crying

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere