Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Til flere gangs fødende!

04.februar 2018 kl. 16:14
Luk
Medlem siden 24-04-2017
04-02-2018 16:14
Luk
Medlem siden 24-04-2017
Godt skrevet
0

Hejsa de damer !
Jeg er nu gået ind i uge 37+2 (termin 23/2) og glæder mig som en gal til at snart at skulle møde vores lille klump.
Jeg har første gangs gravid og har indtil vider haft det ok, bortset fra bækkenløsning og sukkersyge.

Jeg er meget intresseret i at vide om, hvordan de der veer føles? (dumt spørgsmål!)
jeg har haft en del mens ligende smerter, som kommer og går, ikke noget relmæssigt.
Samtidig har jeg noget jag i skambenet, jeg tror selv det er fordi bassen ligger og drejer sig godt ned i bækknet. Men det er vel normalt?
Kan i give mig et svar? Ellers må jeg spørge JM når jeg skal der op d.7

Manden og jeg kom desværre ikke til fødelsforberedelser da den kommune vi bor i ikke fik meldt os til, selvom om vi ringe til dem 7 gange og rykket for det :-(

Jeg håber i kan hjælpe :-)
Ha en god søndag :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.februar 2018 kl. 16:20
Luk
Medlem siden 25-12-2017
197 skrevne indlæg
04-02-2018 16:20
Luk
Medlem siden 25-12-2017
197 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hej :) 

synes det et meget vanskeligt at beskrive hvordan veer føles - men du er overhovedet ikke  i tvivl når de er der.  Måske lidt som voldsomme kramper, hvis du har prøvet at have krampe i din læg eller fod... så gang det med et højt tal.

Held og lykke med den kommende fødsel :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
04.februar 2018 kl. 16:24
Luk
Medlem siden 24-04-2017
6 startede debatter
55 skrevne indlæg
04-02-2018 16:24
Luk
Medlem siden 24-04-2017
6 startede debatter
55 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

godt så!
Det faktiskt ret god mening ! Tak for hjælpen. :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.februar 2018 kl. 16:37
Luk
Medlem siden 21-09-2012
5 startede debatter
2946 skrevne indlæg
04-02-2018 16:37
Luk
Medlem siden 21-09-2012
5 startede debatter
2946 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Hejsa. Jeg har født 3 gange, men derfor snød veerne mig alligevel 2.gang hvor jeg troede at det bare var plukveer. Her hvordan veer føltes for mig,

Som menstruation smerter, som trækker fra nederst på maven/ underlivet og hele vejen ned og om i lænden. Fra start af smerte og til jeg er smertefri igen, går der 1 minut. Smerten er som en bølge der ruller over mig, den starter svagt og øges så i intensitet og smerte indtil jeg ikke kan tale ret meget og jeg kan ikke f.eks se tv eller læse, men må kigge væk og trække vejret og så ruller smerten væk igen.

Jeg får en uro i kroppen og kan ikke ligge eller sidde stille, men at hjælper lidt at få rundt og danse/ vrikke med numsen. 

Maven spænder op og bliver hårdt og så skal jeg hver gang virkelig tisse. 

Anmeld
Svar
Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Premature Baby tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
2
Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie Premature Baby tickers Lilypie Kids Birthday tickers
04.februar 2018 kl. 16:46
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
957 skrevne indlæg
04-02-2018 16:46
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
957 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg mærkede mine veer i lænden og ikke foran. Det føltes vel nærmest som kraftige menssmerter - bare i lænden 🤔 Jeg koncentrede mig om at trække vejret, når de kom - det hjalp at fokusere på andet end smerterne. Jeg brugte metoden med at trække vejret dybt ind gennem næsen og puste langsomt ud gennem munden.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
04.februar 2018 kl. 16:47
Luk
Medlem siden 24-04-2017
6 startede debatter
55 skrevne indlæg
04-02-2018 16:47
Luk
Medlem siden 24-04-2017
6 startede debatter
55 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

tak for dit svar.
Det giver faktisk en ret godt beskrivelse du giver.
Men så hvis jeg forstår rigtig, så starter det som mens ligende smerter? som så rykker sig til mave og lænd mm....
Det giver mig, lidt at gå efter når jeg en gang når så lang.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.februar 2018 kl. 16:54
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1053 skrevne indlæg
04-02-2018 16:54
Luk
Medlem siden 26-07-2015
26 startede debatter
1053 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det er svært at beskrive, hvordan veer føles. Det er nok lige så forskelligt, som vi mennesker ser ud. Nogle mærker nærmest ikke til veerne og andre lider grusomt.

Mine naturlige veer mindede om menstruationssmerter - bare i lidt kraftigere styrke og siddende i et større område. Dem kunne jeg sagtens klare med åndedræt og afspænding.

Men da jeg fik vedrop, og der blev skruet op, der sluttede mit liv for en stund. Den smerte var ubeskrivelig skrækkelig, og det føltes nærmest som at få flået rygraden ud af røvhullet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
04.februar 2018 kl. 18:30
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
891 skrevne indlæg
04-02-2018 18:30
Luk
Medlem siden 07-03-2015
25 startede debatter
891 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Mine veer føltes som sammentrækninger i toppen og bunden af maven samtidig, og som strålede om i lænden. 

Hos mig hjalp det med dybe rolige vejrtrækninger imens hvor jeg udelukkende fokuserede på at spænde af i kæbe, skuldre og hænder, så jeg ikke lå og spændte imod smerten men istedet arbejdede med den og visualiserede at jeg åbnede op og gjorde mig blød. (Yoga-trick) Varmepude på skift imellem top og bund af mave samt lænd, var også rigtigt rart! Og varmt bad med vand ned over lænden. Ahh!!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.februar 2018 kl. 19:16
Luk
Medlem siden 09-08-2015
8 startede debatter
62 skrevne indlæg
04-02-2018 19:16
Luk
Medlem siden 09-08-2015
8 startede debatter
62 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg fødte for 1,5 år siden - havde en meget hård fødsel, og kan ikke huske de første mange dage overhovedet - men hvad angår veerne kan jeg faktisk slet ikke huske hvordan de startede, var eller noget - jeg ved dog, at de gjorde så ondt, at jeg kastede op hver eneste gang jeg fik en ve - Jæi for at forsøge at sove op ad toilettet 😒

Jeg frygter lidt hvordan det skal gå denne gang (termin 13.2), fordi jeg faktisk ikke ved hvad jeg kan/skal forvente 😐 Og fordi jeg selvfølgelig ikke håber på et forløb som sidste gang

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

04.februar 2018 kl. 19:48
Slettet bruger
04-02-2018 19:48
Godt skrevet
0

Hejsa☺

Jeg kan ikke rigtig beskrive de veer, jeg havde første gang, udover at de gjorde mega ondt. Men startede "blidt".

Og jeg var meget i tvivl om det var rigtige veer, da de aldrig blev regelæssige de dage jeg havde dem derhjemme, det gjorde bare ONDT.. derfor var min fødsel faktisk godt i gang, da jeg endelig besluttede mig for at ringe.. at det så tog meget lang tid på fødegangen mm efterfølgende også, det er en anden snak..

Men tror alle oplever veer forskelligt!

Held og lykke med fødsel og tillykke med baby lige omlidt😊

Mvh N termin med nr 17.2.☺

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - i dag

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Listen To Your ... - i dag

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere