Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Gravid og jobsøgning

04.juli 2017 kl. 10:24
Luk
Medlem siden 15-06-2017
04-07-2017 10:24
Luk
Medlem siden 15-06-2017
Godt skrevet
0

Jeg er færdiguddannet lige om lidt, og er så småt begyndt på jobsøgningen. Men der melder sig jo nogle dilemmaer, nu hvor jeg jo ved, at jeg kun kan arbejde indtil jul. Har termin 1/2-2018

Jeg er med på, at man først er forpligtiget til at sige det tre måneder før man går fra, men jeg har det alligevel underligt med at søge et job, side til en evt. jobsamtale og love guld og grønne skove, og så ikke nævne, at jeg udemærket godt ved, at jeg er gravid. 

Hvad ville i andre gøre? Holde det hemmeligt for en potentielt ny arbejdsgiver, og så komme en måned efter og sige suprise, eller bare lægge kortene på bordet i ansættelsesprocessen og håbe på, at de vælger mig alligevel?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2017 kl. 13:02
Luk
Medlem siden 29-04-2013
1 startede debatter
12 skrevne indlæg
04-07-2017 13:02
Luk
Medlem siden 29-04-2013
1 startede debatter
12 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg ville sige det til samtalen hvis jeg var synligt gravid. Ellers ville først sige det når de ringer og tilbyder jobbet. De må nemlig ikke trække jobtilbuddet tilbage grundet graviditet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
04.juli 2017 kl. 13:12
Luk
Medlem siden 21-05-2012
19 startede debatter
180 skrevne indlæg
04-07-2017 13:12
Luk
Medlem siden 21-05-2012
19 startede debatter
180 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ville under alle omstændigheder nævne det til en jobsamtale og ikke "snyde" dem til at ansætte mig, som f.eks. Vinteren13 er inde på. 

Hvad tror du, at der vil ske, næste gang der er fyringsrunde og du fra starten af har handlet illoyalt (som jeg mener at skjule en graviditet er)!? 

Læg kortene på bordet. Vælger de ikke at ansætte dig på baggrund af din graviditet, så er det nok alligevel ikke et sted man gider være ansat i det lange løb. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0