Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

hjælp- er der en læge?

10.april 2018 kl. 15:49
Luk
Medlem siden 25-04-2011
10-04-2018 15:49
Luk
Medlem siden 25-04-2011
Godt skrevet
0

Jeg er ked af det og frustreret og har brug for et godt råd. Min store datter på 7 år har i lang tid døjet med kløe og svie i tissekone. For et par uger siden var vi hos lægen, som sagde, at der var tale om rifter som skulle smøres med noget creme vi fik ( doloproct). Vi smurte et par dage og der var lidt bedring og herefter glemte vi det lidt i påskeferien. For 3-4 dage siden blev det igen slemt med svien og hun fik nogle hvide plamager så vi genoptog smøringen. Idag da jeg hentede hende i skole var hun meget ked af det og hun fortalte at hun blødte meget i tissekonen. Da vi kom hjem og kiggede på det ser jeg, at der praktisk talt et gået en stor låns af hele hendes ene “skamlæbe” og der er et åbent sår under. Vi har nu været hos lægen, der sagde, at det sandsynligvis er cremens skyld. Vi fik noget zinksalve,der skal lægges på noget gaze på tissekonen og en tid hos hudlæge imorgen. Jeg tænker dig om man kan gøre andet? Feks smøre med noget smertestillede, da hun er meeeget smertepåvirket og f.eks. Ikke rigtigt kan/vil tisse. Jeg er SÅ ked af at vi bare er blevet ved med at smøre og har så dårlig samvittighed og er samtidig lidt sur på lægen. Er der nogen, der ved om det er normalt at bruge den slags creme til den slags problemer hos børn? Synes det virker vildt at det er blevet så slemt, så hurtigt, hvis cremen er beregnet til det? 

Er der iøvrigt noget der ved hvor hurtigt sådant noget heler og om man kan hjælpe det på vej modtages råd med kyshånd??

På forhånd tak fra en frustreret mor.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.april 2018 kl. 17:37
Luk
Medlem siden 12-01-2018
8 startede debatter
74 skrevne indlæg
10-04-2018 17:37
Luk
Medlem siden 12-01-2018
8 startede debatter
74 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åh nej, stakkels pige 😣 Det må gøre vanvittigt ondt. Håber der hurtig er bedring for hende.  

Nu er jeg ikke selv læge - men sygeplejerske på en mave/tarm-kirurgisk afdeling og vi bruger kun doloproct til behandling af hæmorider hos os. Har ikke været med til at give børn det og har ikke tidligere hørt om at det kan anvendes til sår og rifter (selvom det måske godt kan være tilfældet - det ved jeg ikke 🤷🏼‍♀️). Og desuden kun 14 dages behandling. 

Anmeld
Svar
Mand med meget lav sædkvalitet og jeg selv med PCO. Projektbarn med start i efterår 2016 - første ICSI behandling i januar 2018 og vores lille dreng forventes at komme til verden i oktober <3
Godt skrevet
0
Mand med meget lav sædkvalitet og jeg selv med PCO. Projektbarn med start i efterår 2016 - første ICSI behandling i januar 2018 og vores lille dreng forventes at komme til verden i oktober <3
10.april 2018 kl. 17:46
Luk
Medlem siden 10-01-2018
3 startede debatter
323 skrevne indlæg
10-04-2018 17:46
Luk
Medlem siden 10-01-2018
3 startede debatter
323 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg døjer selv meget med rifter omkring skamlæber og generelt i det område. De kommer ud af ingenting og jeg er efterhånden blevet behandlet med alt muligt og umuligt af diverse læger. Ved et tilfælde læste jeg at Kokosolie var godt mod sarte slimhinder og tænkte at det vel næppe skadede at prøve det. - og det har virker fantastisk for mig.

Til at starte med smurte jeg hver gang jeg var på toilettet - og ja, det er lidt fedtet og man skal have gode trusser på til at gribe resterne. Nu hvor rifterne er væk, smører jeg et par gange om ugen. Har været uden gene i 4 måneder nu, efter at have kæmpet med det i årevis.

Måske det kan hjælpe din datter også?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
10.april 2018 kl. 17:46
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2300 skrevne indlæg
10-04-2018 17:46
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2300 skrevne indlæg
Godt skrevet
9

Det lyder som en svampeinfektion i huden. Men faktisk er det jo meget svært at sige noget klogt uden at have set det. Godt, at I skal se hudlæge allerede i morgen. Jeg ville afvente hans/hendes vurdering.

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
9
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
10.april 2018 kl. 20:57
Luk
Medlem siden 10-04-2018
1 skrevne indlæg
10-04-2018 20:57
Luk
Medlem siden 10-04-2018
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har selv har mange problemer med sådan noget og en ting som hjælp mig var at brug intimsæbe med en lav pH-værdi (4). Det er godt til at beskytte mod irritation og udtørring af huden. Den som jeg bruger er fra (Vivag feminin) man kn køb den i apoteket.  Men jeg ved ikke om den kan bruges til børn....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.april 2018 kl. 22:28
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
2048 skrevne indlæg
10-04-2018 22:28
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
2048 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Måske isbind kan hjælpe med at lindre..

Det lyder yderst ubehageligt, og håber hudlægen har en løsning i morgen. Ellers få en henvisning til børnelæge, vores erfaring er, at de er langt bedre end hudlægen..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.april 2018 kl. 05:59
Luk
Medlem siden 25-04-2011
6 startede debatter
52 skrevne indlæg
11-04-2018 05:59
Luk
Medlem siden 25-04-2011
6 startede debatter
52 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Tak for svar alle sammen.Det har heldigvis hjulpet på smerterne med zinksalven. Det er dog lige som om den løse hudflade har sat sig lidfast på såret. Tænker, at det også lindrer lidt men er bare bange for om det er godt? Når huden har været  væk kan der jo være kommet bakterier under? Frygter sådan, at hudlægen vil sige den skal af. Det vil jo svare til at rive et sår af og må gøre ekstremt ondt. Nogen der ved noget om det?
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.april 2018 kl. 06:23
Luk
Medlem siden 31-08-2012
199 startede debatter
5350 skrevne indlæg
11-04-2018 06:23
Luk
Medlem siden 31-08-2012
199 startede debatter
5350 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åh den stakkel. Jeg følger lige med her, da min pige på 5 også døjer med kløende tissekone. Har haft mistænkt svamp ind imellem. Det døjede jeg selv rigtig meget med som stort barn/ung. 

Jeg vil prøve kokosolien til en start. Men gov gerne lyd hvad lægen siger!

held og lykke. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
11.april 2018 kl. 07:36
Luk
Medlem siden 17-08-2017
3 startede debatter
158 skrevne indlæg
11-04-2018 07:36
Luk
Medlem siden 17-08-2017
3 startede debatter
158 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stakkels stakkels pige. Jeg er højgravid lige pt og lider af dum svamp (for første gang i mit liv) og det har kløret noget så frygteligt at jeg næsten følte at jeg lavede hul på mig selv. 

Øv at jeres læge ikke har informeret dig om risikoen ved den creme i fik at smørrebrød hende med. Jeg skal ikke kunne sige om den også bruges ved rifter osv men jeg fik den mod hæmorider og den gør desværre det at huden hvor man smør bliver meget tndtog følsom og det burde jeres læge sgu da være obs på. 

Jeg vil nok også spørger hudlægen nu i skal afsted så hurtigt om hvad du kan bruge som ikke skader huden nu huden er så sårbar. Jeg tænker selv zink og aloe Vera gel. Jeg bruger selv Aloe Vera gel , det skal være den gode af dem da der findes mange på markedet som ikke indeholder når så meget som den der hedder gel. Der er 98% Aloe Vera og den dæmper kløer, svie og køler så det lindre smerte. Jeg bruger den selv nu hvor jeg har svie efter svamp og har også brugt den rigtig meget da jeg led af hæmorider. På det tidspunkt faldt jeg dog over en enebærcreme men der er parfume i og det er ikke så godt til selve skeden men mere hvis der er kløre ved numsen. 

Spørg hudlægen om du må bruge Aloe Vera gel det er jeg sikker på vil lindre hende lidt mens det hele skal blive helt igen. 

Og hvis det svier når hun tisser så køb hende en lille spøjtes feks sådan en man normalt har dressing i med sådan en lille tud eller sådan en stor model af de der man kan købe til næse/øre så hun kan sprøjte koldt vand på tissekonen mens hun tisser så svier det ikke. Det var et råd jeg fik efter fødslen af vores søn da jeg gik meget i stykker og jo havde en masse sting lige der hvor tissen var. Hold op det svier når tis rammer sår. 

God bedring med hende. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere