Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

NØJ han fylder meget...

Slettet bruger

27.december 2017 kl. 12:07
Slettet bruger
27-12-2017 12:07
Godt skrevet
0

Hej med jer. 

Jeg er 2. gangs gravid, og synes da nogenlunde jeg kan huske det hele fra sidste gang, dog med betydeligt kraftigere og flere plukkeveer end sidste gang. 

Har virkelig en fornemmelse af at det er en kæmpe baby! Jeg har ikke hverken svangerskabsforgiftning eller sukkersyge, og min vægtløftning er rimelig - ca 5 kg før juledagene, og jeg har 8,5 uge til termin. Han fylder bare virkelig! Har ham allerede HELT oppe under ribbenene, og der er som sagt et par mdr tilbage.. Andre med samme fornemmelse? Jeg ved godt de er ved at være nået fødselslængden nu, jeg husker det bare ikke så "slemt og anstrengende" før længere henne i graviditeten. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2017 kl. 13:33
Luk
Medlem siden 20-06-2017
41 startede debatter
338 skrevne indlæg
27-12-2017 13:33
Luk
Medlem siden 20-06-2017
41 startede debatter
338 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg kommer lige ind fra højre med termin d. 4. marts. - altså er jeg kun 30+3 i dag,

Men jeg kan virkelig nikke genkendende til det med at føle, de sidder oppe under ribbenene. I går oplevede jeg for første gang, at vores datter lå og strak sig op under brystet. For fanden det gjorde ondt! Det føltes næsten som om, at mine ribben blev revet fra hinanden. 

Jeg føler, hun er ved at være så stor nu, at jeg mest af alt har lyst til at tage på ferie fra min krop, indtil hun er vokset færdigt. Hele 9 og en halv uge endnu - måske mere. Hvordan skal hun kunne blive meget større? blush

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2017 kl. 14:42
Luk
Medlem siden 24-04-2017
6 startede debatter
55 skrevne indlæg
27-12-2017 14:42
Luk
Medlem siden 24-04-2017
6 startede debatter
55 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Her er jeg 31+5, og jeg kender følelsen!

Nogen dage er det så slemt at jeg ikke kan få vejret og må ligge mig ned for at bare kunne trække vejret lidt kiss jeg troet ikke at et lille barn kunne fylde SÅ meget kiss (vi kender ikke kønnet, derfor barn/baby) jeg har dog graviditets sukkersyge, men en fin baby som følger alle kurvene og ikke er for stor

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2017 kl. 14:45
Luk
Medlem siden 24-07-2017
6 startede debatter
118 skrevne indlæg
27-12-2017 14:45
Luk
Medlem siden 24-07-2017
6 startede debatter
118 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Jeg er selv 31+4 og kan som i andre i den grad nikke genkendende til jeres oplevelser. Min dreng elsker åbenbart at sparke til mine ribben og engang i mellem også ud i mod siden, der gør jeg nogengange sætter af i et kæmpe spjæt :D Det er til tider ubehageligt, men det bekræfter mig i, at min dreng er sund og aktiv og alene den tanke gør mig glad!
Anmeld
Svar
MHAR
Godt skrevet
0
MHAR

Slettet bruger

27.december 2017 kl. 15:37
Slettet bruger
27-12-2017 15:37
Godt skrevet
0

Tak for jeres svar, godt at høre at jeg ikke er alene... Jamen så lider jeg da bare videre, uden at bekymre mig om jeg gemmer på en 60 cm lang baby derinde 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2017 kl. 16:02
Luk
Medlem siden 30-09-2017
4 skrevne indlæg
27-12-2017 16:02
Luk
Medlem siden 30-09-2017
4 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har termin i starten af februar med mit 2. Barn og jeg kan også kun nikke genkendende til det du skriver. Jeg synes virkelig lillebror fylder meget ift. Min datter som så også var til den lille side få hun blev født (50 cm og 2950 g). Lillebror skulle være helt gennemsnitlig ifølge læge og jordmoder. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2017 kl. 19:57
Luk
Medlem siden 09-11-2014
44 skrevne indlæg
27-12-2017 19:57
Luk
Medlem siden 09-11-2014
44 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte i oktober, og følte det samme som dig - jeg var overbevist om, at det var en kæmpe baby! Da han endelig blev født vejede han 3.900g, og var 53cm - født på terminsdatoen, så det var en fin størrelse;) (Jeg er dog glad for, at jeg ikke gik 14 dage over termin😅)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.december 2017 kl. 23:19
Luk
Medlem siden 09-08-2017
2 startede debatter
71 skrevne indlæg
27-12-2017 23:19
Luk
Medlem siden 09-08-2017
2 startede debatter
71 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er i uge 41 (2. Gangs) og i uge 35 røg baby langt ned i bækkenet og så kunne jeg endelig få luft igen, men puha det var slemt de uger han var helt oppe under ribbenene. Håber det bliver bedre for dit vedkommende også. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

8 Overraskende og videnskabelige ting, der får dit ægteskab til at holde

Læs her hvad videnskaben overraskende peger på, kan være betydelige faktorer for dit ægteskab. Læs mere

5 myter om det at være far og hvordan du bryder med dem

Hvis du skal være far, er det tid til at gøre op med myterne og reflektere over, hvilken slags far du kunne tænke dig at blive. Læs mere

Sparker baby - eller er det din puls du mærker?

Hvis du undrer dig over små dunk fra din mave, kan det både være din baby, men det kan også være din puls, som du tydeligt kan mærke. Læs mere

Fattigdom: Sådan overlever din familie for 2.000 kr. om måneden

Fattigdom er et stigende problem i Danmark. Mange unge familier er presset økonomisk og lever under fattigdomsgrænsen. Det er aldrig nogen sjov situation, men man kan gøre meget for, at gøre det til en god hverdag alligevel. Læs mere

Juniordyne eller voksendyne?

Hvornår skal man skifte barnets juniordyne ud med en voksendyne? Læs mere