Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Har i offentliggjort?

01.juli 2017 kl. 13:59
Luk
Medlem siden 11-04-2012
01-07-2017 13:59
Luk
Medlem siden 11-04-2012
Godt skrevet
0

vi tænker meget over hvordan og hvornår...  jeg synes vores to store fortjener at få det at vide først, men når først de ved det. Så ved hele verden det jo... jeg synes bare godt verden kan vente lidt endnu... til jeg selv har fordøjet det lidt mere...

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
01.juli 2017 kl. 21:41
Luk
Medlem siden 21-10-2016
24 startede debatter
164 skrevne indlæg
01-07-2017 21:41
Luk
Medlem siden 21-10-2016
24 startede debatter
164 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Herhjemme er det første gang, så vi er usikre og vil helst sikre os fuldstændig, at den sidder fast, inden vi siger noget. 

Jeg har en gravid veninde der ved det, så vi kan deles om det, og en anden veninde som jeg ser for tit til at holde det hemmeligt for. 

Forældre og svigerfamilie og så videre får først nyheden når vi har været til nf. 

Vi glæder os dog. Det bliver første Oldebarn i mandens familie, så meget spændende! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.juli 2017 kl. 21:53
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
955 skrevne indlæg
01-07-2017 21:53
Luk
Medlem siden 04-11-2015
27 startede debatter
955 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min chef og en kollega fik det at vide for et par uger siden (er 7+6). Min chef fordi jeg har et job, hvor der bliver nødt til at blive taget hensyn til en graviditet ifht. timer og arbejdsopgaver. Min kollega fik det at vide, så jeg har én, jeg kan få til at hjælpe med bl.a. løfteopgaver, uden det virker mærkeligt. Min datters dagplejemor ved det også, fordi vi gerne vil have den lille ny til at gå hos den samme, og hun er meget eftertragtet, så vi blev nødt til at reservere pladsen, inden den blev snuppet af andre. Vi har ikke rigtig snakket om, hvordan vi skal fortælle det til familien, men jeg tror, det bliver efter nakkefoldsscanning. Og så forestiller jeg mig, at det bliver offentliggjort på Facebook, når vi kender kønnet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
01.juli 2017 kl. 23:00
Luk
Medlem siden 05-04-2017
1 startede debatter
45 skrevne indlæg
01-07-2017 23:00
Luk
Medlem siden 05-04-2017
1 startede debatter
45 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Næ, ingen ved det endnu, udover min bedste ven :) Som sådan kunne jeg godt have det som vores lille hemmelighed i længere tid, synes det er lidt hyggeligt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.juli 2017 kl. 05:52
Luk
Medlem siden 18-08-2011
32 startede debatter
585 skrevne indlæg
02-07-2017 05:52
Luk
Medlem siden 18-08-2011
32 startede debatter
585 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min kære gamle mormor ved det. lige fra positiv test.

Mine bosser på jobbet ved det, samt en kollega jeg har mange vagter med, da jeg fx ikke kan tage røngten med patienterne.

Min veninder der var med inde og blive insimineret ved det også.

Men ingen familie (på nær mormor) eller venner ved noget.

Vores plan er også at vente til efter NF. Vi har dog været til ts, med en lille fin dims med hjertelyd.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
02.juli 2017 kl. 06:54
Luk
Medlem siden 13-10-2016
7 startede debatter
18 skrevne indlæg
02-07-2017 06:54
Luk
Medlem siden 13-10-2016
7 startede debatter
18 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har ikke offentliggjort endnu, og jeg er ved at sprænges af utålmodighed. Det er min første. 

svigermor ved det, fordi så har vi nogen at dele glæder og sorger med.

Min egen mor ved det ikke da hun fik en hjerneblødning for lidt over et år siden og vil undgå at tilføje hende sorger hvis noget går galt. Min mor er sig selv men svært belastet af hjerneblødningen så hun har rigeligt at se til med genoptræning af tale og motorik. 

En nær veninde ved det, og en god rideveninde ved det, da det er hendes unge islænder jeg har redet på tur med. Det er slut nu for en tid. Syns hun fortjente et ærligt svar, til nejtak til tur. Hun kommer heller blandt andre af mine bekendtskaber, og hun har været en god snakkestøtte ven igennem min mors hjerneblødning. 

Alle andre får det først af vide efter nf, vil være helt sikker på der kommer en lille baby ud af det cool

min søster bor på Fyn, der kommer vi ikke så tit men i år skal vi over og se alt det de har lavet ved deres hus løbende. Og det passer lige med en uge efter nf at de er hjemme fra ferie og hendes mand er hjemme fra søen, der bliver så fedt at overraske dem med et scanningsbillede og et par små babysokker. 

Jeg er 38 så det kommer længe ventet nu jeg har hoppet efter baby siden min 18 års. Men tiden og forhold og det hele skal også lige være der. no

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
03.juli 2017 kl. 09:31
Luk
Medlem siden 03-04-2017
9 skrevne indlæg
03-07-2017 09:31
Luk
Medlem siden 03-04-2017
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der er ved at være lidt for mange omkring os der ved det. 

Min mutti var den første til at vide det, efter jeg i april aborterede, min svigerinde gættede det og fortalte det til min bror. En del af min bedre halvdels vennekreds ved det, da vi var til polterabend for et par uger siden og jeg holdt mig ædru til at køre.... (hvilket ikke ligner mig ellers)..... Så man behøver ikke stå med ret mange fanta(r) i hånden for at de lurer lunten. 

Vi skal til tryghedsscanning i næste uge og derefter tror jeg så småt resten af familien og vennekredsen får det at vide. "Jeg skal være storesøster"-trøjen er i hvert fald bestilt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2017 kl. 09:51
Luk
Medlem siden 10-04-2016
12 startede debatter
11 skrevne indlæg
03-07-2017 09:51
Luk
Medlem siden 10-04-2016
12 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min mor gættede det da jeg var 5 uger henne og vi sagde det til min svigermor og svigerfar da jeg var 8 uger henne ca. Min chef fik det afvide da jeg var 10 uger henne - da der var nogle ting der skulle afklares og resten af verden da jeg havde fået en vellykket nakkefoldsscanning. Tror bare man skal mærke efter i sig selv - man behøver jo ikke sige det til hele verden på én gang - vi ville gerne glæde familien, da det ikke har været helt let at blive gravid for os og de har fulgt med i fertilitetscirkus på sidelinjen. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2017 kl. 14:26
Luk
Medlem siden 22-06-2017
3 startede debatter
41 skrevne indlæg
03-07-2017 14:26
Luk
Medlem siden 22-06-2017
3 startede debatter
41 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har fortalt min forældre det her i weekenden. De reagerede som jeg regnede med – helt cool ;) de har ikke de store følelsesudsving udadtil, men jeg VED at de er glade og glæder sig. De har inviteret os til Rom i uge 9, så jeg ville lige informere dem om at vi altså ikke kan komme med alligevel :) 

Mine veninder får det af vide om et par uge (der er jeg 9 uger henne), da jeg skal på tøseferie med dem. De ville opdage lige med det samme at jeg ikke ryger og drikker som jeg plejer ;) 

Svigerinde, min bror samt svigerfar får det af vide når vi ser dem (lang afstand). 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2017 kl. 18:21
Luk
Medlem siden 17-12-2014
3 startede debatter
240 skrevne indlæg
03-07-2017 18:21
Luk
Medlem siden 17-12-2014
3 startede debatter
240 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er 5+3 og har kun sagt det til en enkelt (højgravid) veninde, for at have nogen at dele det med. Jeg er dog bange for, at vi bliver nødt til at sige det snart til min mor, da vi skal på en lille ferie sammen bare hende, ældste barn og jeg.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2017 kl. 20:00
Luk
Medlem siden 20-03-2013
60 startede debatter
647 skrevne indlæg
03-07-2017 20:00
Luk
Medlem siden 20-03-2013
60 startede debatter
647 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nej

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere