Symptomer - mærker I noget?
Godt skrevet
0
|
Jeg er 5 uger henne i dag. Jeg synes jeg er vild træt, kan sove næsten hele dagen hvis jeg fik lov til det. Derudover har jeg haft lidt kvalme som begyndte allerede inden jeg kunne teste positivt, men har heldigvis kun kastet op en enkel aften. Og lidt menstruationsagtige smerter i gang i mellem. Jeg kan ikke længere drikke kaffe, og mine spisevaner har ændret sig en del. jeg har ingen børn- begge mine graviditeter er endt med MA, så jeg er virkelig nervøs for, om der er liv når jeg skal skannes om knap 3 uger. Jeg synes jeg er mere træt denne gang, end jeg har været de andre gang, og det er første gang jeg har kastet op. Jeg fik 2 æg lagt op og mit hcg lå på 405 da jeg var 4+1 så vi er meget spændte på om der er 1 eller 2.. Hvor meget mærker du?
![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Jeg er 5+6 i dag, og det er anden graviditet. Jeg har haft lidt kvalme on-off, men ikke noget overbevisende.Jeg synes også at min bryster er lidt spændte. Sidste gang var jeg enormt træt men kan ikke huske om det først kom lidt senere. Det er et fryseforsøg, så jeg er også fortsat på hormoner - det var jeg ikke sidste gang. Glæder mig til d. 19/6, for der scanner de for hjerteblink, og derefter skal jeg vist også trappe ned på hormonerne. ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Ømme brystvorter, kvalme on/off og så er jeg træt.. det plejer jeg aldrig at være. Er 4+2 i dag.. ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Jeg er i dag 6+6, og er godt nok træt og kan sove 20 timer i døgnet hvis det var muligt, kvalme, halsbrænd og har haft mit første opkast... Synes godt nok det er hårdt! 😔 ![]()
Svar
![]() |
09-06-2017 13:21
|
Godt skrevet
0
|
FromD82 skrev : Jeg tror at ikke have symptomer er ligeså normalt som have symptomer- der er desværre aldrig nogle garantier. Jeg synes nu også jeg har ret okay, undtagen den ene aften hvor jeg kastede op- håber ikke det gentager sig.. men jeg bliver da lidt nervøs når det kan svinge sådan, men nu må vi se hvad skanningen viser. Jeg fik kun taget hcg prøven fordi jeg ringede til min egen læge, klinikken gør det nemlig ikke. Jeg tror bare jeg er en af dem som danner hcg hurtigt. Klinikken skanner først i uge 8, så jeg synes det var dejligt at have graviditeten bekræftet, især med vores historik. Jeg har taget et par test sidenhen, og teststregen er nu mindst lige så mørk som kontrolstregen så det håber jeg er et godt tegn. ja det er spændende, vi ønsker sådan set ikke tvillinger, men vi er selvfølgelig glade hvis det skulle være- jeg håber bare der er liv. Din skanning er jo snart- det bliver spændende- jeg glæder mig til en Update
![]()
Svar
![]() |
12-06-2017 22:02
|
Godt skrevet
0
|
Jeg mærker lidt. Da jeg var 17 og var blevet gravid ved en fejltagelse, havde jeg flere symptomer, end jeg har nu, ved den planlagte graviditet. Det siger jeg dog til mig selv, er meget normalt og så glæder jeg mig lidt til Spire. ![]()
Svar
![]() |
Godt skrevet
0
|
Jeg er kun 4+5 i dag men mærker alligevel lidt symptomer. Jeg er TRÆT og normalt ville det ikke være noget jeg ville lægge mærke til, da jeg hele livet har taget meget medicin grundet kronisk sygdom. Jeg sagde farvel til medicinen 3 mdr før PB blev sat i gang, så nåede lige at opleve, hvordan trætheden forsvandt, inden jeg blev gravid i første hug :) Derudover har jeg 'ondt' i underlivet og oplever sådan nogle jag eller niv der 'trækker ned i benene'. Tænker hver gang: 'pokkers, nu sidder den ikke fast længere' - men 7-9-13, sidder den der endnu (og håber virkelig den gror sig sund og stor). Øget tissetrang kan jeg også krydse af listen (Nøj, folk må jo tro jeg har blærebetændelse). Kvalme har jeg intet af - havde 3 dages kvalme omkring en uge efter ÆL. Men ellers er jeg gået fri (7-9-13) ![]()
Svar
![]() |
15-06-2017 09:34
|
Godt skrevet
0
|
FromD82 skrev : Hvis det var til mig, så er svaret ja. Jeg kan mærke jeg er mega nervøs for skanningen- frygter så meget endnu en MA, og derfor fik jeg min tid fremrykket til fredag om en uge når jeg er 7+1. ![]()
Svar
![]() |
Anmeld til moderator
Nyeste blogindlæg
Mest læste debat
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |
Nyeste blogindlæg
Nyeste artikler
5 nyttige råd: Nytårsaften med babyNytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere |
|
Klatretårne forbedrer motorikken hos børnEt klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere |
|
Giv legen frit spil med det perfekte legetårnSom forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere |
|
Jul på Min-Mave.dkJulen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere |
|
En huskeliste til de kommende forældreHvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere |