Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvordan går det?

Slettet bruger

07.marts 2019 kl. 11:41
Slettet bruger
07-03-2019 11:41
Godt skrevet
0

Nu har alle vel født, eller hvad? :) 

Hvordan går det med de små babyer i gruppen? 

Her er jeg lige kommet nogenlunde ovenpå en masse sygdom, men er heldigvis tilbage på 100% modermælk. Det havde ellers været kritisk med amningen i en periode, og lillebror havde tabt sig. Men han har taget det hele på igen og følger nu fint kurven også efter vi har droppet erstatningen. Nu mangler vi bare at jeg får kræfter igen, for nøj hvor er jeg træt ovenpå den omgang. Lillebror er en frisk og opmærksom lille dreng, der er meget vågen og følger med i hvad der sker omkring ham. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.april 2019 kl. 19:44
Luk
Medlem siden 01-06-2018
4 startede debatter
107 skrevne indlæg
10-04-2019 19:44
Luk
Medlem siden 01-06-2018
4 startede debatter
107 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det var da en træls omgang med sygdom godt at du er kommet ovenpå igen. Og at bebs har det godt.

Her går det også meget godt. Han var en stor baby på 4400g og 55 cm lang ved fødsel og nu som 2 mdr vejer han 6200g og er 62 cm lang 😯

Jeg måtte 10 dage efter fødsel erkende at amning bare ikke var mig. Det tog meget hårdt på mig psykisk så nu er vi på flaske og trives begge med det 😁

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

10.april 2019 kl. 23:34
Slettet bruger
10-04-2019 23:34
Godt skrevet
0

Ja, heldigvis har vi begge det godt nu, og jeg er også mit gamle jeg igen og har fået kræfterne tilbage. :) 

Vores var også omkring den størrelse ved fødslen. 4630 g og 54 cm. 

Ærgerligt for jer at amningen ikke gik, men det er godt at I trives med flaske nu. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2019 kl. 19:34
Luk
Medlem siden 21-04-2019
4 startede debatter
27 skrevne indlæg
21-04-2019 19:34
Luk
Medlem siden 21-04-2019
4 startede debatter
27 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Her går det også godt med vores pige - hun er vores første, så det var lidt af en omvæltning.

Min fødsel gik ekstremt hurtigt (2 timer) så jeg nåede ikke helt at være i det, sådan mentalt, hvis i forstår, men hun var og er heldigvis sund og rask og får modermælk fra mig. Det var også lidt af en kamp af få igang pga. ømme brystvorter med sår, men det er jeg heldigvis ovre nu :)

Det er så skønt at se når hun begynder at lære nye ting. Hun er lige begyndt at småslå til bamsen i en uro og hun får så småt nye lyde i hendes ordforråd.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

23.april 2019 kl. 12:42
Slettet bruger
23-04-2019 12:42
Godt skrevet
0
Mariekiksergodt skrev :

Her går det også godt med vores pige - hun er vores første, så det var lidt af en omvæltning.

Min fødsel gik ekstremt hurtigt (2 timer) så jeg nåede ikke helt at være i det, sådan mentalt, hvis i forstår, men hun var og er heldigvis sund og rask og får modermælk fra mig. Det var også lidt af en kamp af få igang pga. ømme brystvorter med sår, men det er jeg heldigvis ovre nu :)

Det er så skønt at se når hun begynder at lære nye ting. Hun er lige begyndt at småslå til bamsen i en uro og hun får så småt nye lyde i hendes ordforråd.

Jeg kan godt forstå det var svært at følge med. Første, tredje og fjerde fødsel tog 4 timer og det synes jeg er hurtigt. Den sidste kunne måske også være kommet hurtigere, for det nærmede sig at føles som presseveer allerede mens jeg sad i bilen, men han havde svært ved at komme helt ned det sidste stykke - hvilket forlængede de der sindssyge av-smerter man har til sidst! :S 

De ømme sårfyldte brystvorter tror jeg er helt normalt. Brysterne skal lige hærdes. Jeg har haft det hver gang, jeg har opstartet amning med de små. Det gør vildt ondt i et par uger og den første gang tænkte jeg godt nok at amning ikke var lykken, fordi jeg ikke vidste, at det gik over igen. Det var dejligt de andre gange at kunne sige til mig selv "Det er bare en kort periode, og så er det hyggeligt at amme derefter". 

Ja, det er så skønt at følge sin lille babys udvikling! :D Vores søn er blevet meget glad for en lille Lamaze-bi, og så spræller han helt af glæde, når han får den til at svinge frem og tilbage over hans hoved. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.april 2019 kl. 19:52
Luk
Medlem siden 21-04-2019
4 startede debatter
27 skrevne indlæg
23-04-2019 19:52
Luk
Medlem siden 21-04-2019
4 startede debatter
27 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Wishing4nr4 skrev :
Mariekiksergodt skrev :

Jeg kan godt forstå det var svært at følge med. Første, tredje og fjerde fødsel tog 4 timer og det synes jeg er hurtigt. Den sidste kunne måske også være kommet hurtigere, for det nærmede sig at føles som presseveer allerede mens jeg sad i bilen, men han havde svært ved at komme helt ned det sidste stykke - hvilket forlængede de der sindssyge av-smerter man har til sidst! :S 

De ømme sårfyldte brystvorter tror jeg er helt normalt. Brysterne skal lige hærdes. Jeg har haft det hver gang, jeg har opstartet amning med de små. Det gør vildt ondt i et par uger og den første gang tænkte jeg godt nok at amning ikke var lykken, fordi jeg ikke vidste, at det gik over igen. Det var dejligt de andre gange at kunne sige til mig selv "Det er bare en kort periode, og så er det hyggeligt at amme derefter". 

Ja, det er så skønt at følge sin lille babys udvikling! :D Vores søn er blevet meget glad for en lille Lamaze-bi, og så spræller han helt af glæde, når han får den til at svinge frem og tilbage over hans hoved. 

Håber ikke i havde langt til sygehuset så :) Vi havde ca. 1 times kørsel, så vi var lidt nervøse om vi kunne nå det, hvis jeg fik veer. Jeg blev dog igangsat med 1 angusta pille og akupunktur, og fik hurtigt veer herefter, så vi nåede aldrig at forlade sygehuset :)

Jeg havde forberedt mig lidt på at amningen ville gøre ondt i starten pga. at brystvorterne lige skal “hærdes”, men sårene kom dog lidt bag på mig. Det føltes som en evighed når man står i det og at det aldrig heler, men det gør det heldigvis. Vi gav også en smule MME, som kunne aflaste lidt når jeg ikke kunne overskue smerterne, men nu får hun kun modermælk :)

Det er så skønt når noget så simpelt kan få dem til at smile og grine :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

24.april 2019 kl. 12:23
Slettet bruger
24-04-2019 12:23
Godt skrevet
0
Mariekiksergodt skrev :
Wishing4nr4 skrev :
Mariekiksergodt skrev :

Håber ikke i havde langt til sygehuset så :) Vi havde ca. 1 times kørsel, så vi var lidt nervøse om vi kunne nå det, hvis jeg fik veer. Jeg blev dog igangsat med 1 angusta pille og akupunktur, og fik hurtigt veer herefter, så vi nåede aldrig at forlade sygehuset :)

Jeg havde forberedt mig lidt på at amningen ville gøre ondt i starten pga. at brystvorterne lige skal “hærdes”, men sårene kom dog lidt bag på mig. Det føltes som en evighed når man står i det og at det aldrig heler, men det gør det heldigvis. Vi gav også en smule MME, som kunne aflaste lidt når jeg ikke kunne overskue smerterne, men nu får hun kun modermælk :)

Det er så skønt når noget så simpelt kan få dem til at smile og grine :)

Vi har 20 min. til sygehuset og der var 10 minutters kørsel tilbage, da jeg tænkte, at nu kommer han snart. Det var heldigt, at I allerede var på sygehuset, da du fik veer. :D 

Både smerter og sår kom bag på mig den første gang. Ingen havde fortalt mig i forvejen, at det kunne være så ubehageligt at amme i starten. :/ 

Der er ikke noget som en babys smil. Jeg smelter helt! ;) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Derfor sprækker dine brystvorter og de bedste tips til at overleve

Sprukne og ømme brystvorter kan ramme alle mødre, og være med til at gøre amningen smertefuld. Her er et par syndere, som kan forårsage sprukne brystvorter, og tips til at overleve. Læs mere